handdator

Visa fullständig version : Östersundsträffen 2012, 28/6-1/7 som vanligt



K-Å
2011-11-24, 20:41
Hej prelboka för Östersundsträffen 2012, vi kör som vanligt på vår helg 28/6--1/7, Tors-söndag

Varmt välkomna till Sveriges trevligaste meeting 2012.

MVH K-Å ÖMFK

Pekkala
2011-11-24, 22:51
Trevligt! det är noterat

Zkeeter
2011-11-24, 23:49
Så klart så ska det vistas i Ö-sund nämnda helg!
Synd att det återigen krockar med träff i Hultsfred... ;-(

kay.krut
2011-11-25, 07:58
Samma tid o samma plats som tidigare år. Då är det ju lätt att planera semestern. Så naturligtvis kommer vi upp med ett gäng glada skåningar. Vi måste ju vara med på "Cubaftonen" Och naturligvis ska vi försöka hålla vår position i landskampen mot våra vänner norrmännen. Vi tar med oss bra väder.
Kay krut

K-Å
2011-11-25, 08:07
Så klart så ska det vistas i Ö-sund nämnda helg!
Synd att det återigen krockar med träff i Hultsfred... ;-(

Varmt välkomna, ja det blir en krock men för arrangörerna av hultsfredsträffen kan det inte kommit som en överraskning att Östersundsträffen körs denna helgen, det är faktiskt 5 året i rad vi använder denna helg.

MVH K-Å

mrfxcoupe
2012-03-09, 10:03
Jag har noterat detta datum och spikat fast det i plannerings kalendern. Endast vid eget dödsfall avbokas det.
Har dock problem med att finna en liten husvagn att låna/hyra men det problemet jobbar jag på med..
Skall bli jäkligt kul som vanligt att besöka denna träff igen.
MVH
Peter.H MFK Skvadern

K-Å
2012-03-30, 22:33
Varmt välkommen Peter

K-Å
2012-06-06, 23:04
Anmälningarna droppar in i vanlig ordning men det börjar dra ihop sig om man vill ha middag på lördag kväll.
Anmäl före midsommarafton om man vill vara med på middagen på lördag kväll.

WWW.ostersundstraffen.nu

MVH K-Å

K-Å
2012-06-14, 21:12
46 anmälda, men det finns plats för många fler

MVH K-Å ÖMFK

Huvudsponsorer

Östersunds modell hobby AB
Lindinger Modellbau
Horizon Hobby

SEALen
2012-06-16, 12:05
Anmälningarna droppar in i vanlig ordning men det börjar dra ihop sig om man vill ha middag på lördag kväll.
Anmäl före midsommarafton om man vill vara med på middagen på lördag kväll.

WWW.ostersundstraffen.nu (http://WWW.ostersundstraffen.nu)

MVH K-Å

Minns inte om jag klickade i middag eller inte. Borde jag ha gjort. Brukar alltid vara trevligt.
Kikar du efter om Magnus Erlandsson är anmäld på middag? Jag skall vara med på den.
Ses om knappa två veckor då.

//ME

Pekkala
2012-06-16, 12:07
Snart så är det dags!:icon_pidu:
Är det någon som kommer att ha med sig en bogserare tro?
Har en ASK 18 4.2m i spänvidd som behöver hjälp upp.
I övrigt så kommer J21an med i år också, nu med vingtankar:lollypop:

ewalds
2012-06-20, 10:28
Tyvärr tvungen att lämna återbud p g a sjukdom...
O jag som har längtat så:(

/Micke

kay.krut
2012-06-20, 11:24
Micke !
Vi kommer att sakna dig och din gula Cub men det kommer ett nytt meeting nästa år. Det viktigaste är att du blir frisk.

Krya på dig.

Kay krut

ewalds
2012-06-20, 15:21
Micke !
Vi kommer att sakna dig och din gula Cub men det kommer ett nytt meeting nästa år. Det viktigaste är att du blir frisk.

Krya på dig.

Kay krut

Hallå, Kay!
Något fel på den röda??:)
Det känns förjävligt,faktiskt... Trodde in i det sista men inser att det inte kommer att funka..
Såg sååå mycket fram emot detta men inget att göra, tyvärr..
Får ta nya tag till nästa år, istället..
Ta många bilder o filma mycket så jag kan få delta lite på distans, om inte annat?? :)
Hoppas ni får buskul däruppe..

/Micke

kay.krut
2012-06-20, 16:16
Micke !

Det är absolut inget fel på din röda Super Cub. Tvärtom är den jättefin men eftersom du hade din härliga gula Cub på förra årets meeting så sammankopplar vi ju dig i första hand med den.
Jag ska filma så mycket jag kan, både på marken och från luften. Har precis varit och köpt ännu ett 8 gigs extra kort till kameran. Så nog ska det bli lite film av det, det lovar jag. Se bara till att tillfriskna så fort som möjligt min vän.

Ser fram emot meetinget med viss spänning, det ska ju vara någon form av Cubtema i år så vi får väl se vad Kjell-Åke och grabbarna har i bakfickan.

Kay krut

ewalds
2012-06-20, 16:33
Micke !

Det är absolut inget fel på din röda Super Cub. Tvärtom är den jättefin men eftersom du hade din härliga gula Cub på förra årets meeting så sammankopplar vi ju dig i första hand med den.
Jag ska filma så mycket jag kan, både på marken och från luften. Har precis varit och köpt ännu ett 8 gigs extra kort till kameran. Så nog ska det bli lite film av det, det lovar jag. Se bara till att tillfriskna så fort som möjligt min vän.

Ser fram emot meetinget med viss spänning, det ska ju vara någon form av Cubtema i år så vi får väl se vad Kjell-Åke och grabbarna har i bakfickan.

Kay krut

Jo, förstod lixom det.. :) Kunde bara inte låta bli!!
Jag ska göra vad jag kan för att komma på banan igen o vi får höras efter meetinget så man kan få se lite hur de vart??
Ha det så skoj o hälsa alla...

/Micke

Zkeeter
2012-06-25, 18:30
Nu går man och kollar väder på tre olika ställen!
Nu verkar det som att det kan bli lite båsigt, men det regn som utlovas kommer nattetid! :applouse:
Så nu ska jag ladda med att fortsätta mitt tokbygge på en Raptor 22:a i depron! *reta K-Å*
Misstänker att den kommer upp olackad, och att elektroniken monteras i husvagnen....

hovhas
2012-06-25, 20:50
Kommer på torsdag eftermiddag, blir lika kul som vanligt!

kay.krut
2012-06-26, 07:37
Jäpp, det ska bli kul att komma upp igen. Jag har kollat startlistan och fasen, det ser ut som om tanten o jag ska knipa
"längst ifrån" -priset igen. Vi har 106 mil framför oss så det lär väl räcka. Vi kör i dag, mellanlandar i Lindesberg och lär vara uppe i morgon kväll.
Just nu blåser det ganska häftigt här nere i Skåne men det är inget som avskräcker en inbiten modellflygare. Så slipper vi bara översvämningar på Ope så lär det bli ännu ett toppenmeeting.

Vi syns i Östersund. Kör försiktigt mina vänner !

Kay krut

LIP
2012-06-26, 16:36
Nu har jag bestämt mig, jag åker med till Östersunds meetinget. Vi åker på fredagsmorgon, vi är väl framme mitt på dagen.

Jag har tänkt avyttra 2 st modeller. Om någon är intresserad så tar jag dom med mig men isåfall får den intresserade ta kontakt med mig.
Modellerna är: ST Model DG1000 800:- och Hangar 9 Piper Pawnee 500:-

/Lasse

Pekkala
2012-06-28, 21:12
Då är husbilen packad och klar för avfärd mot optands flygplats i tidigt i morgon bitti.
med oss har vi två stycken skalaseglare ASK 18 på 4,2m, en pilatus porter som bogsermaskin och en gammal SAAB blåslampa!
Tyvärr ingen Cub i år:sarcastic:
Vi ses i morrn:icon_pidu:

Zkeeter
2012-06-29, 02:53
Eller i dag! ;-)
Ska bli kul att träffas, men kommer att sakna din Cub... ;-(
Vi har fortfarande trevligt så här framåt 03:00 på lördagsmorgonen och fortfarande flygljust! ;-)
En trevlig helg väntar!

K-Å
2012-07-01, 20:16
Ett stort tack till er alla som återigen gjorde träffen till en fullträff, mäktigt att se Saab J 21 R, J 29 Tunnan, J28 Vampire och AJ 37 viggen på en och samma gång och som dessutom alla flögs under träffen.

Återigen ett stort tack till er alla som var med och arrangerade och besökte oss under
Östersundträffen 2012

Varmt välkomna åter nästa år till Sveriges trevligaste meeting eller kanske redan till hösten???

MVH K-Å ÖMFK

LIP
2012-07-01, 20:35
Får tacka för ett bra meeting i år igen.
Får hoppas att man är i bättre skick nästa år så kanske det blir lite mer flygning.

/Lasse

Pekkala
2012-07-01, 20:38
Tack själv K-Å!
Ni har lyckats med träffen ännu en gång
Bra flygväder både lördag och söndag med maskiner i luften hela tiden:thumbup: och en superb middag på Lördagskvällen:lollypop: och ännu en gång så tog Sverige hem landskampen mot Norge, trotts att dom hade hjälp av halvdansken!:boxing:

Det fotades och filmades frisk när vi ställde upp det svenska försvaret både på mark och i luften, så jag hoppas att vi får se en hel del bilder och filmer på denna sälsynta samling!

Vi ses nästa gång!:applouse:

ps, det var roligt att få agera väckarklocka med riktigt motorljud söndag morgon hi hi:sarcastic:

kay.krut
2012-07-01, 22:28
Kära vänner.

För att det nu inte ska uppstå en massa missuppfattningar så var det undertecknad som fick förstärka den norska landslaget då de tyvärr inte fick ihop ett tillräckligt slagkraftigt lag. Och ska sanningen fram så hade förmodligen det superba norska laget, förstärkt med sydskånsk kunskap om pyroteknik, vunnit hela härligheten om inte det svenska laget tjyvnorpat vår drivacce och använt den till att driva hembränningsapparaten under natten. Så tyvärr fick vi i det norska laget effektbortfall på ett mycket tidigt stadium. Vår pilot gjorde då en otroligt vacker landning (jämfört med det svenska lagets magplask med kraschat landställ som resultat) och räddade därmed hedern åt det norska laget. Tyvärr var domaren totalt okänslig för våra protester och tillerkände det svenska laget totalsegern.
Under senare delen av lördagskvällen fördes en del förhandlingar mellan norrmännen och de skånska deltagarna vilket resulterade i ett djupare samarbete inför nästa års meeting. Då lär det bli krafttag.

Nåväl, nu är vi hemma i Svedala igen tanten o jag efter 115 mils körning och kan bara konstatera att det var värt besväret.
Tack Kjell-Åke och tack alla ni som var där och förgyllde veckan.

Kay krut Numera även halvnorsk.

hovhas
2012-07-02, 13:01
Tack för ett klockrent meeting!!! Som vanligt var allt tiptop och jag ser redan fram mot nästa gång vi ses!

K-Å
2012-07-07, 00:34
Bilder finns på

www.ostersundstraffen.nu

eller här

https://plus.google.com/photos/111745368447563968341/albums/5761991529180345665?banner=pwa&gpsrc=pwrd1#photos/111745368447563968341/albums/5761991529180345665

MVH K-Å

kay.krut
2013-01-15, 11:37
Årets upplaga av Östersundsträffen.

Någon som har en susning om vilket datum träffen blir i år. Det är ju dags i dagarna att planera och lägga semestern och Östersundsträffen vill jag inte missa. Det blir ju liksom 5-årsjubileum för min del i år !

Kay krut (Med förväntan i blick)

Pekkala
2013-01-15, 12:27
Årets upplaga av Östersundsträffen.

Någon som har en susning om vilket datum träffen blir i år. Det är ju dags i dagarna att planera och lägga semestern och Östersundsträffen vill jag inte missa. Det blir ju liksom 5-årsjubileum för min del i år !

Kay krut (Med förväntan i blick)

Ja det bör vi ju fira på något sätt :applouse:

K-Å
2013-01-18, 23:43
Vi siktar som vanligt på sista helgen i juni

Torsdag 27/6---söndag 30/6 2013

Prelbokning, vi har lite att sy ihop

MVH K-Å

LIP
2013-01-18, 23:52
Du får nog räkna med mig i allafall

kay.krut
2013-01-19, 10:25
Ja och naturligtvis ska tanten o jag komma upp.
Hörde ryktas att det skulle bli trettiotalsmaskiner som tema i år. Eller var det bara tagit ur luften !! Vi får väl se vad som bjuds. En maskin från den tiden är i alla fall garanterad, en Miles Atwood. Det skulle vara kul om det blev lite omväxling från alla 3-D-maskiner som belamrat luften på senare tid.

Då återstår väl bara att preliminärboka en stuga på campingen och se tiden an.

Kay krut

K-Å
2013-01-19, 17:23
Datumet är preliminärt den finns önskemål om att flytta fram en helg från våra vänner i väster

alltså 4-7/7 tors-sön, vi återkommer med spikat datum

MVH K-Å

AM
2013-01-19, 18:57
Vi arbetar med första helgen i augusti för årets ShootOut... Värdklubben ska bara OK'a allt, så offentliggör vi platsen.

Pekkala
2013-01-19, 19:04
Ja! prata ihop er så att träffarna inte blir samma helg! :)

hovhas
2013-01-19, 20:23
Räkna med mig oavsett när det blir!

ewalds
2013-01-19, 21:41
Hoppas verkligen att jag kan komma i år....

/Micke

K-Å
2013-01-19, 21:51
Ja Micke vi hoppas du besöker oss

Jag startar en ny tråd när datum är spikat och klart

Zkeeter
2013-01-19, 22:14
Den träffen ska besökas oavsett när den blir!

Ville
2016-04-21, 12:40
Hej!
Funderar på att komma på träffen med husvagn och kanske någon segelkärra. Förmodligen följer fru och hund med också.
Är dock inte 100% säker så jag avvaktar lite med anmälan.

/Ville :)

kjni
2016-04-21, 14:34
Bara för att undvika förvirring - de 2 senaste inläggen i denna tråd handlar om träffen i år (2016) MEN resten av tråden är gammal. Så planera inte utifrån datum i den gamla tråden. Den aktuella tråden är här. (http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/48955-Östersundsträffen-RCFF-Shootout-%28-%29-30-6-3-7-2016)

Med vänlig hälsning och Välkomna 2016!
Kjell Nilsson