handdator

Visa fullständig version : Lösenord mail, viktigt!



DrHanke
2012-01-09, 09:43
Halloj det har kommit till min kännedom att flertalet fått mail om att byta lösenord eller att man vill återställa sitt lösenord. Jag misstänkar att det hänger ihop med de problem som SMF forumet har haft senaste dagarna, jag skulle vilje be er som fått ett sådant mail att skicka dem till "info @ rcflyg . se" så jag får kolla på dem och ev se om det kan komma från samma som har utsatt SMF för en attack.

Det kan också vara så att det man kommit åt på SMF har försökts användas även här. Vi har dock en helt annan mjukvara och de loggar jag har kollat ser inte på något sätt misstänkta ut så jag tror att man helt enkelt kan ha försökt på ett antal men totalt misslyckats och därigenom inte fortsatt.

En allmän rekomendation är att byta era lösenord i fall att som en säkerhets åtgärd, handen på hjärtat när böt ni lösenord sist?

//Henrick

DrHanke
2012-01-09, 11:59
Falskt alarm!!

Tack alla ni som mailar, men det är i och för sig smickrande att så många tror att vi är "Svenskt Modellflyg" vilket vi alltså INTE är. All information som går ut från oss är signerat "Svenska RC-Flygförbundet"

Samtliga fall som jag har fått tagit del av är mailat från "Svenskt Modellflyg" och inte från "Svenska RC-Flygförbundet", kanske lätt att blanda ihop vilket vi i så fall måste se över då varken RCFF eller SMF vill dra fördel av varandras varumärken.

Återigen tack för erat engagemang! :)

Blomster
2012-01-09, 12:09
Har ej fått något mail men bytte lösenord ändå, det var dags att byta ut "123456" mot något annat kanske "654321" :stupido2::)