handdator

Visa fullständig version : Quad i Backen



Palmen80
2012-02-10, 16:39
Var ute och hovrade lite nyss och helt plötsligt dog alla motorer i luften och det blev en rejäl smäll i backen.

-2 grader ute. Har flygit den kallare dagar. Nyladdad ack. När den låg på backen gav jag gas igen och motorerna rörde på sig. Va f_n kan ha hänt.

simonarvestrand
2012-02-10, 17:11
Glapp nånstans för matningen ?
Har även råkat ut för hobbyking fartreglage som dog slumpmässigt och sen fungerade igen, men att det skulle hända på 4 st på en gång är ganska otroligt. en dog för mig och då blev det mos.

en grej till kan ju vara att den gick in i failsafe pga nån glitch i mottagningen .

Finns så otroligt många saker det kan vara. kylan tror jag inte det är , jag flög min i -17 i förra veckan och det gick bra.
du får försöka testa lite på bänk utan proppar och se om du kan åstakomma problemet,
Vad är det för grejer du har ?

Palmen80
2012-02-10, 17:25
KK kort, Hobbyking reglage, Hacker style motorer, Spektrum Sändare/Mottagare

Kenneth E
2012-02-10, 20:50
Exakt samma hände min trikopter, när jag kom fram fungerade allt som vanligt. Glitch är helt klart problemet.
Lämnade radion på service och tog fram mig gamla fc-28 35 mhz som jag kört nu ett tag med, på samma modell utan några problem.

Palmen80
2012-02-10, 21:30
Har ju en dx8 som många har haft problem med så även jag, har haft den inne pga dålig räckvidd. Detta är fixat nu och jag har full räckvidd.
Har tänkt jag ska köpa en Turnigy 9x radio men fanskapet är ju testad hela tiden.

DrHanke
2012-02-10, 22:03
Jag har haft problem med att guld kontakterna på KDA motorerna glappar väldigt när det är kallt ute, så nu är är lött istället och problemen är helt borta. Det verkar som att krymper speciellt den lösa runda delen som ska skapa kontakt/friktion i kontakten inte gillar kyla utan krymper rätt bra, först hade jag krymplsnag över kontakterna med de hjälpte inte.

Palmen80
2012-02-10, 23:36
Ja har oxå funderat på att löda. Men att det ska ske på alla fyra samtidigt?? Tror att detta har något med sändarjäveln att göra

Jode
2012-02-11, 03:27
Min gissning är piezo gyron + kyla. (Ja, jag vet att vissa får det att funka)

Krille
2012-02-11, 07:38
Vad har du ställt in som failsafe läge på sändaren? Låter som den gick in i fail safe ju.

Jag hade en mottagare (spektrum) i min rc bil som fick för sig att tvärt dö/gå i failsafe mellan 1-10 sek lite då och då. Ibland hände det 2-3ggr samma ack sen kunde det gå 10 ackar till nästa gång till en början. Sen hände det mer å mer ända tills jag bytte mottagare å de va borta. Provade först en annan sändare å problemet kvarstod.

Palmen80
2012-02-14, 19:54
Får testa och käpa en annan mottagare. hade en 6100 i nu