handdator

Visa fullständig version : AKMG bjuder in till EDF samt Mikroturbinträff 15-17/6 2012



fege
2012-02-13, 23:23
Aeroklubben Modell i Göteborg inbjuder alla som vill flyga och umgås fritt inom ämnet EDF och Mikroturbiner till meeting mellan den 15:e och 17:e juni 2012. Även andra typer av elflyg är välkomna men huvudinriktningen är enligt ovan.

Platsen är klubbens flygfält i Torslanda, Göteborg och vi erbjuder såväl asfalt som gräs att flyga ifrån. Uppställningsplats för 30-35 st husvagnar och tält finns och för dem som vill anlända redan på torsdag finns folk på plats och tar emot er. Avgift för camping är 50 kr/dag eller 150 kr för torsdag till söndag. El dras fram till både husvagnar och depå. Möjlighet till dusch finns i klubbstugan. http://g.co/maps/tjn28

Lunch och fika serveras fredag, lördag samt söndag.

Hobbyhandlare är varmt välkomna.

Ingen avgift för flygning tas ut men deltagande piloter skall vara anslutna till SMFF eller ha liknande, gällande försäkring. Turbinpiloter skall ha med egen brandsläckare. Anmälan samt förfrågningar sker till nedanstående kontaktpersoner.

Bengt Pousard 0738- 12 67 89
Bo Olofsson 0736- 22 02 10

henke2
2012-02-14, 11:09
Kul att turbinerna fick komma med :-) hoppas på fint väder och många besökare.

Sigun
2012-02-14, 13:06
Ingen avgift för flygning tas ut men deltagande piloter skall vara anslutna till SMFF eller ha liknande, gällande försäkring. Turbinpiloter skall ha med egen brandsläckare. Anmälan samt förfrågningar sker till nedanstående kontaktpersoner.


"Liknande gällande försäkring" = RCFF medlemskap okey med andra ord? då denna försäkring är densamma som SMFF har.
/Martin

fege
2012-02-14, 15:06
"Liknande gällande försäkring" = RCFF medlemskap okey med andra ord? då denna försäkring är densamma som SMFF har.
/Martin

Japp, denna försäkring skall vara helt ok.

fege
2012-02-14, 15:07
Kul att turbinerna fick komma med :-) hoppas på fint väder och många besökare.

Man har ju lobbat lite.... :)

Daniel L
2012-02-14, 17:39
woho jag kommer. jag tar med mig en edf kärra

fege
2012-02-14, 17:56
Du är välkommen!

Sigun
2012-02-14, 18:35
Kanon.. tackar för inbjudan :)

fege
2012-05-07, 19:54
Det börjar närma sig och planering m.m. är i full gång. Vi vill klargöra att anmälan inte är bindande så ni som planerar/funderar på att komma och som inte redan anmält er får gärna höra av er till kontaktmännen.

Daniel L
2012-05-07, 20:26
nyfiken fråga. Får man komma med en liten större turbinkärra också. Jag har nämligen precis skaffat mig en FEJ albatross med en 120turbin och den hade varit trevligt att ta med sig.

henke2
2012-05-07, 21:35
Det börjar närma sig och planering m.m. är i full gång. Vi vill klargöra att anmälan inte är bindande så ni som planerar/funderar på att komma och som inte redan anmält er får gärna höra av er till kontaktmännen.

Amir och jag dyker upp med lite av varje som det ser ut idag! :)

fege
2012-05-09, 21:56
henke2: Ni är varmt välkomna!

Daniel L: Grattis till Albatrossen! Inriktningen kommer att vara EDF och microturbiner denna gång. Då det är första året (förhoppningsvis blir det fler) vill vi börja så och vi kommer inte att ta med de större turbinerna denna gång. Kanske kan det bli ändring till nästa år då vi utvärderat årets meeting. Hoppas du har förståelse för detta och du är varmt välkommen med andra farkoster! :)