handdator

Visa fullständig version : tricopter servo hjälp



per
2012-02-23, 16:38
hej mitt servo svajar när jag flyger gungar fram å tebaka har gjort allt varför gör den så???:banghead:

LeoR
2013-05-02, 20:25
Vad kör du för kort? På min kk2 så ändrade jag på en inställning i meny när det hände och det löste det

Ålänning
2013-05-05, 09:11
Samma gjorde min, har byggt om en massa sedan dess o ej provflugit än. Ska uppdatera KK2an först, sen blir det väl testa... vet ej vilken inställning det kan va på. Men jag trodde det kunde vara att min dåvarande konstruktion var rätt svajjig.

simonarvestrand
2013-05-05, 09:45
Tailgainen påverkar detta en del .
Men sen finns det en inställning på hastigheten på tailservot om inte jag minns fel ,

magnusvr
2013-05-06, 17:38
Du får nog definiera "svajar". Det är inte så enkelt att du ska ställa ner känsligheten? Man ställer ju den genom att skruva upp känslighetet mer och mer tills den börjar svaja/rycka hela tiden, då ställer man tillbaka igen en aning, så är man hemma...
På mina KK-kort är det vridmotstånd man skruvar på, är det KK-kort med display är det ju någon PID-ändring eller liknande. Minns inte den exakt. Kolla på nätet, finns nog flera videos på hur man ställer in sitt KK2.

/Magnus