handdator

Visa fullständig version : Kommer inte ihåg!



gretzky
2012-03-22, 00:05
Har mest pysslat med helisar sista åren så när jag höll på att färdigställa en Bixler för FPV så uppstod ett oväntat problem.

Känns som man är lite osäker på radioinställningarna med min JR PCM 9XII-radio i detta fall.

Skapapt ett nytt modellminne och valt flaperon för vingtyp då jag har två skevroderservon, det ena kopplat till ch 2 - aileron och det andra till ch 6 - aux 1, men får bara det ena servot att röra sig.

Tips?

Roger.

jocke1963
2012-03-22, 01:41
I Spektrum DX6i kör man väl "dualaile", inte flaperon, finns det inget sånt i din?

helifanatic
2012-03-22, 06:56
ändra till normal wing type o sen går du till flight mode o ändra till inh på nån av aux kanalerna sen tillbaks till wing type o går ner där de står dual och mate o ändra mate under aile till valfri aux kanal .

gretzky
2012-03-22, 09:11
ändra till normal wing type o sen går du till flight mode o ändra till inh på nån av aux kanalerna sen tillbaks till wing type o går ner där de står dual och mate o ändra mate under aile till valfri aux kanal .

Gott !

Har ändrat och ska testa efter jobbet. Hade tänkt använda skevrodren som flaps för att få ner farten vid landning åxå.
Lämnar manualen därhän, lat som man är, och frågar i stället här hur man ställer in det åxå?

Roger.