handdator

Visa fullständig version : Vars hitta stor skärm till fpv flygning?



Skrotiz
2012-03-27, 07:54
Halloj!
Jag är på jakt efter en stor skärm att ha då jag flyger, gärna i storlek 16-20" och med bra upplösning.
Den ska drivas på 12V och behöver ha a/v-in(så jag kan koppla in videomottagaren).

Har sökt för fullt men hittar inget, någon som har några tips?

Och jag vill inte köpa brillor i detta läge utan är intresserad av en bra skärm i första hand.

Boopidoo
2012-03-27, 08:42
Jag använder den Haierskärm som de säljer på Rangevideo. Den är bra och klarar lite brus men blir det för mycket så blir den svart tyvärr. Det ska tydligen finnas en annan haierskärm som klarar brus bättre men jag vet inte var den säljs.

Men du kan ju hålla ögonen öppna för den en anti-bluescreen device som är under utveckling: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1613720

rfnoise
2012-03-27, 09:57
Tja,

Jag har ett tips, kolla på ICA Maxi! :) De har lite LCD TV 19"-22" och några av dem går på 12V. Kostar inte särskilt mycket heller..

/Calle

Boopidoo
2012-03-27, 11:25
Intressant om de där skärmarna på Ica Maxi, men man vill ju veta hur väl de klarar av en dålig bildsignal.

rfnoise
2012-03-27, 11:32
Har funderat på men inte testat, vet någon om det fungerar att höja gain på en videosplitter för att minska bluescreen?

Tyvärr har ju nästan alla nya skärmar auto-detect på no signal men om en OSD/splitter eller annat skulle få bort blue screen hade det varit super! Ska testa med en HK simple OSD och en 7" TFT som ger blåskärm.

Va tusan, har ju en splitter själv så jag testar!

Mvh,
Calle

Skrotiz
2012-03-27, 13:36
Min skärm jag kör med nu ger inte blue-screen, däremot blir den svart/vit när signalen blir riktigt dålig.
Kommer inte ihåg vad den heter men den är tyvärr bara 5,6" varav jag vill ha en som visar vad som händer(upplevelsen av att "flyga från planet" är ändå oslagbar) :)

PatrikE
2012-03-27, 17:25
Med en sådan kan även 42" tvn gå på 12V..
Spänningsomvandlare (http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillbehor/Bil-el/12-Volt/Spanningsomvandlare-38122/)


Jag har en omvandlare i Folkabussen..
Bara montera storteven som fattas nu då kanske...;)
(Undrar vad frun säjer när hon blir utan tv?....)