handdator

Visa fullständig version : Min första flygning med Helikopter... yey eller något sånt.



DennanHMFK
2012-04-22, 15:44
Då ska jag dela med mig av min första flygning med riktigt rc-heli, inte något 4kanalstjaffs alltså. :sarcastic:

Frugan med flera har "tjatat" på att jag måste pröva..
och ja.. hon har ju säkert en 4-5-6st Helikopters, fixade ihop en HK450 V2 till mig, den har väl varit klar ett bra tag, men alltid har det varit något som gjort att jag inte kunnat flyga. :)

samma igår faktiskt.. men tillslut så löste det sig och jag fick flyga!
tänkte bara flyga lite lugnt, så inga blir avundsjuka pga mina färdigheter. ;)

sen visade frugan hur man ska flyga, då med sin HK500.


http://www.youtube.com/watch?v=VM850LfTyLg

simonarvestrand
2012-04-22, 16:36
Grattis! Visst känns det bra när man lyckats med endast lite hovring utan att krasha.
Min första flight varade inte så länge så du kan vara glad :)

Tror du hade hovrat ännu bättre om du tagit upp den en halvmeter till så du sluppit markeffekten .

numnutchris
2012-04-22, 18:34
Grattis till premiären då. Men var 1000an hittar man fruar som flyger? Vi hade just en diskussion om det på fältet i samband med att nån av gubbarna som flanerade runt fältet tog mod till sej och började prata/ fråga om modellflyg...
:)

DennanHMFK
2012-04-22, 19:32
jo jag gick upp en liten bit, men då fick man banningar. haha
vet att det är extra vingligt så pass när marken, men har man frugan som övervakare, så får man snällt lyda. haha

apropå vart man hittar flygintresserade kvinns... så hade jag väl tur bara. :sarcastic:
träffades över nätet och så nu är det 9år sedan.. haha

gött att hon gillar detta med, enda nackdelen är ju att det blir dubbelt så dyrt helt plötsligt. :P

ska håvvras lite i morgon med om vädret tillåter, då är det "klubbtajm" för oss. :)