handdator

Visa fullständig version : touch and krash



Snickarjävel´n
2012-04-23, 21:36
Snickarjäveln flög för lågt...



http://www.youtube.com/watch?v=Wf4QTwvBl5Y

jocke1963
2012-04-23, 21:45
AJJJ!!!
Men skönt att du delar med dig i denna svåra stund.... ;)

Dick
2012-04-23, 21:57
Blev det skrot eller den får en chans o ett kilo extra? Gillar att du bara står där o undra vad som gick fel :sarcastic::banghead:

Danka
2012-04-23, 21:58
Ooooh, gör ont att se på. Men spektakulärt och stort underhållningsvärde ;-). Imponerande hastighet.

Mr J
2012-04-23, 22:41
Men Jonny, kunde du inte lynat dig tills man hade fått se den...?

Thomas
2012-04-24, 05:44
Typhoonen??
Äh, den var ju så full av skrapskyddande spackel, så den klarade sig säkert!

Snickarjävel´n
2012-04-24, 05:45
AJJJ!!!
Men skönt att du delar med dig i denna svåra stund.... ;)

Det var nästan en befrielse att få dela med sig av denna blydanks undergång


Blev det skrot eller den får en chans o ett kilo extra? Gillar att du bara står där o undra vad som gick fel :sarcastic::banghead:

Totalskrot, 8,7kilos blysänke tål inte att lagas


Ooooh, gör ont att se på. Men spektakulärt och stort underhållningsvärde ;-). Imponerande hastighet.

Ont och ont, den jäveln slog sönder min fina nymålade spinner. Det var väl egentligen värst.


Men Jonny, kunde du inte lynat dig tills man hade fått se den...?

Ni fick se den, iaf alla som var på Fly In i Lördags. Dock inte flygande då tiden gick för fort och andra åtagande kalla.
Det var en tung dryg jävel och flyga, där man tänkte höjd så loopa den.
2x437gram zinkanod vid sidan om motorbock, 320gram NiMh acc ovanpå motorbock samt en 220grams spinnervikt.
ASP180´an fick jobbat livet ur sig för att dra upp skiten.

multipass
2012-04-24, 06:17
Delar sorgen av förlust av planet med andra skribenter. Ändå en fruktansvärt rolig kraschvideo först ett svopp(på en sten?) sen uppåvänder saakta ner i trät som nästan timras stående:sarcastic:
Tack Jonny för dagens crossfit
vh/R

Snickarjävel´n
2012-04-24, 06:35
Delar sorgen av förlust av planet med andra skribenter. Ändå en fruktansvärt rolig kraschvideo först ett svopp(på en sten?) sen uppåvänder saakta ner i trät som nästan timras stående:sarcastic:
Tack Jonny för dagens crossfit
vh/R

Sten finns inte på vårt fält, däremot är fältet uppfyllat sen lång tid tillbaka och består mest av gammal "mosse" och torvliknande material. Mjukt så man nästan känner hur den fjädrar under skorna när man går på det.

För egen del sörjer jag inte planet ett dugg faktiskt, allt väsentligt höll utom just min nymålade spinner :banghead:


Lite synd att inte kameran är framme oftare och vid rätt tillfälle för där har blivit en uppsjö med spektakulära flygkrascher på detta fält sen sommaren -07. Undrar vem som började flyga då?


En av dom värsta var en frigolit delta med en 60motor och 8x8 propp som toppade moderata 180blås i planflykt där piloten missbedömde djupet på fältet. En dykning från very very höga höjder (ca 180km/h+) från samma håll som Typhoonen gick hädan slutade med att man kunde följa färden ända ner till mark genom 2 trädkronor. Blev en tids pyssel med att plocka ner saker från trädtopparna.

Klavins
2012-04-24, 06:45
BRA snickarn,det tar sig sa gubben då skithuset brann.

Rivvern
2012-04-24, 08:59
Tack för att du delade med dig av krashen! Själv tyckte jag den var väldigt underhållande!


Här kommer ett videosvar där jag krashade min kärra i söndags:
http://www.youtube.com/watch?v=a6yBI0N8-NA

Blomster
2012-04-24, 10:20
Jo lite för lågt för typhoonen, trodde först du klarat det, ingen reaktion alls :concern: lugnt och stilla se på,, jag hade nog hunnit säga några ord innan den hade gått i backen.


... och Rivvern, tappade du videosignalen ?! några vickningar först och sedan mot marken + mer gas ;-) , går alltid fort neråt.

Rivvern
2012-04-24, 11:47
Blomster. Nä... Dar var radiolänken. Och jag undrar fortfarande varför den gav gas nedåt. Modellen är nästan ihoplimmad igen så det är skönt. Dock ska jag ställa Failsafe till att ge full höjd (och absolut ingen gas :P)

Nu vill jag inte kapa denna tråden. Lägger nog klipp+bilder i min egna tråd senare. Tjollahopp.

Snickarjävel´n
2012-04-24, 11:59
Jo lite för lågt för typhoonen, trodde först du klarat det, ingen reaktion alls :concern: lugnt och stilla se på,, jag hade nog hunnit säga några ord innan den hade gått i backen.


Förr eller senare ska alla plan den vägen vandra sägs det, och jo, jag han säga tyst för mig själv "hoppsan"