handdator

Visa fullständig version : Sebart Angel 50E flygegenskaper



UlfB
2012-04-24, 13:46
Nån som erfarenhet av Sebart Angel 50E och kan berätta om dess flygenskaper?
Läste nånstans att den benäms som F3A trainer, kan man få den flyga någorlunda snällt med rätt expo,roderutslagsinställningar och rätt justerad CG?

helifanatic
2012-04-24, 14:17
oftast är såna modeller snällare än en trainer för dom går dit man pekar det jag sett av den flyger den grymt fint behöver nog inte vara orolig ang flygegenskaper

Stig Johansson
2012-04-24, 19:39
Hej

Jag flyger en Angel 50.
Benämningen som F3A trainer är nog ett väldigt bra epitet på dennna superfina modell.
Modellen flyger mycket bra och den är lätt. Jag har inte provvägt mitt ex men jag gissar att den ligger kring 2500 gr. Helt flygklar med accar o allt.
Mitt stora intresse i flygning är just F3A vilket gör att den passar mina krav väldigt bra. Jag kan inte säga att den har några speciella egenskaper som är mera utmärkande än andra. I så fall är det kniveggsegenskaperna som gör långsam rollar, och momentrollar rakare. Den är väldigt bra avvägd i alla ytor vilket gör den till den harmoniska modell den är.

Jag flyger mitt ex med 5 cells LiPo på 5000 mAh. Växlar lite mellan 15x10 och 16x10. Min motor har ett kvtal på 530. (Jamara 4130/6. 1800 W) Jag tar ut ca 11-1200W. Jag har bra miniservon i modellen, separat BEC som matas med 7,4 V och ett fartreglage som tål 80A

Modellen kan verkligen rekommenderas om du gillar F3A flygning

Stig