handdator

Visa fullständig version : avancerad Y-kabel??



Daniel L
2012-05-14, 21:08
hej, det var bara jag igen.
Då jag fick slut på kanaler i både mottagaren och power boxen så är jag nu i behov av en avancera Y-kabel.
Den ska sitta mellan noshjulsstyrningen och sidorodret. Jag behöver kunna ställa in centrering + ändläge +reversering och dessa ska kunna vara olika på de två servona. Allternativet vore väll om man kunde sätta något efter en vanlig y-kabel och bara ställa in ett servo.

Jag har hittat JR matchbox och smart-flys equlizer 2 men jag lyckas inte hitta något liknande i närheten av sverige. Att köpa en ifrån något som är så långt bort som USA vågar jag inte riktigt då jag behöver den i mitten på nästa vecka.

freddan_6
2012-05-16, 20:13
varför inte programmerbara digitala servo?

McRegor
2012-05-16, 20:40
...eller varför inte göra som förr - justera in det som behövs rent mekaniskt - kanske i kombination med programmerbara, digitala servon.... Fast jag kanske har missuppfattat problemet....
Hälsningar
Roger

Nexus
2012-05-16, 22:24
det fanns överallt att köpa Y-kabel med system det finns hobbybutiken

JB
2012-05-17, 16:01
Tjenare

Har en MagicBox från futaba som jag inte har använt, har just bytt radiosystem till en med 16 kanaler jag så den behöver jag nog inte.
Med den så kan 3 servon styras av en kanal. Det går att reversera, utslags begränsa. Det finns även en extra ström matning.
Hör av dig om du intresserad.

//
Jonas

Daniel L
2012-05-17, 16:33
ok det låter bra vad vill du ha för den?

Anledningen till att jag inte gör det mekansikt är konstigt nog att jag inte har plats. För korta armar och den tar i innan jag har något vettigt utslag.
Sedan känner jag mig lite tryggare med denna lösningen.


JB ska du till halmsta träffen den 26-27/5 för om du kommer ditt så får du se vad din box ska sitta i;)
Hehe, den som ändå hade 16 kanaler, livet skulle bli så mycket enklare. Men jag får klara mig med 8 så länge får se om det inte blir en ny radio nästa sommar.

henke2
2012-05-17, 16:35
hej, det var bara jag igen.
Då jag fick slut på kanaler i både mottagaren och power boxen så är jag nu i behov av en avancera Y-kabel.
Den ska sitta mellan noshjulsstyrningen och sidorodret. Jag behöver kunna ställa in centrering + ändläge +reversering och dessa ska kunna vara olika på de två servona. Allternativet vore väll om man kunde sätta något efter en vanlig y-kabel och bara ställa in ett servo.

Jag har hittat JR matchbox och smart-flys equlizer 2 men jag lyckas inte hitta något liknande i närheten av sverige. Att köpa en ifrån något som är så långt bort som USA vågar jag inte riktigt då jag behöver den i mitten på nästa vecka.

Denna gör det du vill, kör en sådan själv i min PC21:a http://www.hab.se/futaba-servoreverser-p-5135-c-841.aspx

JB
2012-05-19, 20:01
Denna är det: http://www.futaba-rc.com/accessories/futm4155.html
Tyvärr så skall jag inte till Halmstad i helgen. Det är Classic Motor på Tjolöholm som gäller.
Jag vill ha 400 kr för den.

//
Jonas

Daniel L
2012-05-19, 21:11
Ok, bra det kan jag gå med på. Går det att hämta den imorgon eller någon gång denna veckan??
min mobil är 0737572810