handdator

Visa fullständig version : Det här med att bygga flyg..



peter_e
2012-05-18, 10:27
Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att så fort man byggt ihop ett plan så kommer känslan av att man lär köpa ett till?? :)
Jag har försökt förklara för sambon att jag har alldeles för mycket plats i hobbyrummet men hon köper inte det haha. :sarcastic:

jocke1963
2012-05-18, 10:39
Berätta att det är som en drog, men som inte förstör kroppen el plånboken.. (för det mesta iaf..) ;)

peter_e
2012-05-18, 10:56
Provat det faktiskt, men hon jämför kostnaden med tiden då ja körde 1:8 buggy hehe.
Får försöka att få henne intresserad så kanske det löser sig!

Timtimtim
2012-05-18, 12:53
Förstår inte riktigt, hon köper kläder och du köper flygplan? ;)

LIP
2012-05-18, 13:18
Är väl en av de bästa utbildningarna man kan få för en tekniskt intresserad.
Du är faktiskt och "fuskar" i alla yrken, tex. snickeri, elektriker, elektronik, motorkunskaper, problemlösare/uppfinnare, målare, sömmerska, tapetserare, ja allt, till och med städare.:thumbup:

peter_e
2012-05-18, 13:20
Är väl en av de bästa utbildningarna man kan få för en tekniskt intresserad.
Du är faktiskt och "fuskar" i alla yrken, tex. snickeri, elektriker, elektronik, motorkunskaper, problemlösare/uppfinnare, målare, sömmerska, tapetserare, ja allt, till och med städare.:thumbup:

Haha, ja så har jag faktiskt aldrig sett på saken :)

pgrts
2012-05-18, 13:36
Kan någon förklara för mig hur det kommer sig att så fort man byggt ihop ett plan så kommer känslan av att man lär köpa ett till?? :)
Förstår inte helt - du skriver först bygga - sen köpa.... "nästan färdigt" - brukar man få höra så fort man satt kniven i balsaflaket och börjat skära spryglar .... stämmer inte helt.
Det andra med att det är fullt överallt förstår jag väldigt väl ;-) Tror inte att bilar tar lika stor plats som flygplan.

peter_e
2012-05-18, 14:04
Förstår inte helt - du skriver först bygga - sen köpa.... "nästan färdigt" - brukar man få höra så fort man satt kniven i balsaflaket och börjat skära spryglar .... stämmer inte helt.
Det andra med att det är fullt överallt förstår jag väldigt väl ;-) Tror inte att bilar tar lika stor plats som flygplan.

Om jag säger att jag menar arf:er då :) Har tyvärr inte kommit så långt i min hobby att jag scratchbygger :)

freddan_6
2012-05-18, 15:35
Hmm man behöver ett inomhusplan att flyga manövrar med, ett att flyga combat med, utomhus behöver man ett i parken, ett el på fältet, och ett med explosionsmotor på fältet. Sen behöver man en snabb seglare, en termikseglare och en hangseglare. Detta är en god start, som kräver att man bygger på efterhand..., nu har jag 20+ flygplan. Du får lära dig övertalningsförmåga.

pgrts
2012-05-18, 18:45
Hmm man behöver ett .... ett att f..... ett el .....
Det räcker inte långt . man måste ju ha ett par reserver också - av varje sort.

freddan_6
2012-05-20, 07:51
Det räcker inte långt . man måste ju ha ett par reserver också - av varje sort.
:applouse:

Anders J
2012-05-20, 20:33
Här finns det nyttiga tips för den ovane flygplanssamlaren! :thumbup:

http://avia.anlino.se/phpBB2/viewtopic.php?t=356

Thomas
2012-05-21, 05:20
Här finns det nyttiga tips för den ovane flygplanssamlaren! :thumbup:

http://avia.anlino.se/phpBB2/viewtopic.php?t=356

Klockrent!

Känner igen vartenda ord...