handdator

Visa fullständig version : Inbjudan till Warbirdträff på Lundafältet utanför Nyköping den 7/7 2012

Sweeper
2012-05-21, 20:27
Härmed så injuder Nyköpings Modellflygklubb alla som har Warbirds, 1:a vkr och framåt, att komma till Lundafältet utanför Nyköping och flyga. Ni som bara vill komma och titta är lika välkomna. :)

Lördagen den 7/7 med start kl 10.00 kommer vi att arrangera en Warbirdträff på Lundafältet.
Alla med en kärra från 1:a vkr och framåt är välkomna. Det är alla andra också som bara vill titta. :)
Söndagen den 8/7 är reservdag. Om denna dag behöver nyttjas kommer vi att meddela detta på forumet senast kl 06.00 den 7/7.

Det finns möjlighet för de som vill att ställa upp husvagn eller tält. :)
Det finns tyvärr ingen el.

Det kommer att finnas servering.:lollypop:

Det kommer att tas ut en startavgift på 40:- per pilot.

Det kommer även att tas ut en avgift på 40:- per fordon av de besökande.

Skyltning kommer att ske från Lunda Kyrka i Jönåker.

De som har GPS knappar in detta: N 58.72296, E 16.72503

Mvh
Göran

qrt
2012-05-21, 21:09
Inbokat Göran, ser fram emot det. Kanske kommer jag att flyga oxo :thumbup:
/Kurt

Sweeper
2012-05-22, 06:11
Det låter väldigt trevligt att du kommer. :) Jag skall nog flyga jag med. :D

Göran

Lelle
2012-05-22, 07:46
Bokat! Ingen warbird i sikte (ännu), men jag kommer naturligtvis och minglar med alla trevliga piloter och arrangörer.
Bra initiativ på ett härligt flygfält. :)

ChristerL
2012-05-23, 19:26
Då får man väl se till att man inte har några semesteråtaganden då!

Per P
2012-05-29, 08:22
Ska ta upp saken med hsb - hon som bestämmer! För det vore klart kul. Skulle tro att det isåfall blir F8F Bearcat för min del.

Rosso
2012-05-29, 09:49
Synd att denna warbirdmeeting krockar med Karlskoga Jetmeeting. Jag hade definitivt kommit om inte Jetmeetingen varit samtidigt. Bra Initiativ dock, med en warbirdmeeting!

/Jocke

henke2
2012-05-29, 09:54
Är detta en Warbird?

http://www.abpic.co.uk/images/images/1059175M.jpg

Rosso
2012-05-29, 09:58
Är detta en Warbird?

http://www.abpic.co.uk/images/images/1059175M.jpg

Japp!!!!

Sweeper
2012-06-14, 20:38
Så har det tillkommit lite mer information. :)

Göran

F40 Mustang
2012-06-25, 17:19
Hej Göran.
Trevligt att ni är igång igen, besökte er på invigningsträffen 2011 en trevlig start på nya fälltet med oanade möjligheter.
Missar er träff denna gång, har en undran som förvånade mej lite, att publiken skall betala för klubbens arbete inför arrangerande med allt som hör till en inbjudningsträff med hopp om att det kommer många piloter som visar upp sina maskiner på mark och i luften, det köper jag.
Möjligt är jag fel ute, var klubb avgör ju hur den vill arrangera, det är inte 40:- som bromsar men ska verkligen piloterna betala för sej det är ju dom som drar publiken.

MVH
Med hopp om bra väder och mycke publik.
Bosse SMFK

Sweeper
2012-06-26, 06:53
Hej Göran.
Trevligt att ni är igång igen, besökte er på invigningsträffen 2011 en trevlig start på nya fälltet med oanade möjligheter.
Missar er träff denna gång, har en undran som förvånade mej lite, att publiken skall betala för klubbens arbete inför arrangerande med allt som hör till en inbjudningsträff med hopp om att det kommer många piloter som visar upp sina maskiner på mark och i luften, det köper jag.
Möjligt är jag fel ute, var klubb avgör ju hur den vill arrangera, det är inte 40:- som bromsar men ska verkligen piloterna betala för sej det är ju dom som drar publiken.

MVH
Med hopp om bra väder och mycke publik.
Bosse SMFK

Hej Bosse,

Du får ursäkta att svaret dröjde en aning. Men jobbet tar en för stor del av min fritid i anspråk just nu. :)

Vi har haft en diskussion angående det här med startavgift, där en del av den var precis ditt resonemang, men vi kom fram till att även piloterna skall bidra eftersom pengarna går tillbaka till dem genom att fältet kan utvecklas ytterligare till ett ännu bättre fält.
Denna avgift kommer att tas ut inte bara av piloter som inte är medlemmar i Nyköpings Modellklubb, utan även av klubbens egna medlemmar.

Mvh
Göran

Sweeper
2012-07-05, 06:49
Då är det inte många dagar kvar. :)

Väderprognoserna har i vanlig ordning varit väldigt...intressanta...att följa. Ena dagen störtregn hela lördagen, nästa dag bara lite duggregn. Men just nu så ser det skapligt ut. Vi håller tummarna för att den här prognosen håller i sig. :)

Göran

Sweeper
2012-07-05, 13:16
Det dröjde tydligen inte så lång stund efter mitt förra inlägg innan meteorologerna, ivrigt påhejade av vädrets makter, ändrade på prognoserna. :(

Göran

Sweeper
2012-07-07, 05:56
Vädrets makter har verkligen varit i otakt med prognoserna. Men det börjar vi bli vana vid. :D

Men vi har tagit ett beslut nu på morgonen och det är att meetinget går av stapeln

idag lördag 7/7 enligt inbjudan. :)

Ni är hjärtligt välkomna!

Göran

Sweeper
2012-07-08, 08:32
Jag vill tacka er som dök upp och flög och er som som kom som besökare och hade en väldigt rolig dag! :)

Vädret såg först inte så lovande ut. Men vid 11-tiden så började det reda upp sig och sedan hade vi ett strålande väder med stundtals helt vindstilla.

Det kommer upp lite bilder lite senare idag! :)

Jag vill även passa på och önska er alla hjärtligt välkomna tillbaka den 25/8 för Nyköpings Modellklubbs 40-års jubileum. :)

Göran

Sweeper
2012-07-08, 18:58
30372

Två kärror byggda av Mats Forsmark. Det är två MJD kärror. Tyvärr flögs de ej.

30373

Och här har vi herrn som skötte grillning och försäljning med bravur. Mats Forsmark! :)

30374

Det här var nog meetingets minsta flygfä som vi lyckades fånga på bild! :D

30375

Christer Landbergs MJD S-29. Han har gått över till 2.4 GHz så nu är flygningarna störningsfria. :)

30376

Georg Fleetwoods SE-5:a. Den flyger helt underbart. :)

30377

Niklas Björkholms VQ Models P-63:a. Det här var jungfruturen med den. Den behövde lite trimning och sedan så flög den stabilt. :)

30378

Christer Svensson hjälper Christer Landberg med att få upp S-29:an. Christer S flög själv en P-47:a med bravur men tyvärr fick vi inga bilder på den.

30379

Min egen Wildcat som egentligen är avsedd för en 1300mAh 3 cells acc. Men jag har bytt ut den mot en 2200mAh 3 cells acc och det har fått modellen till att bli en väldigt trevlig kärra. :)

Sist men inte minst så vill jag än en gång tacka er alla som deltog i träffen. Vi hade tur med vädret och det blev en hel del skratt och fina flygningar. :)

Göran

bokis
2012-07-08, 19:04
Kalsabilder! Tack för det Göran!

Sweeper
2012-07-09, 15:38
Kalsabilder! Tack för det Göran!

Tack själv! :)

Göran