handdator

Visa fullständig version : Första beställningen från HK här



kronblom
2012-05-28, 13:12
Beställde några lipoacc från hobbyking den 14 maj. Skeppades enligt ordern den 16 maj och kom fram idag den 28:e. Två veckor får nog räknas som snabbt efter allt jag har läst om deras leveranser. :)

Hoppas nu bara att inget är defekt.

DennanHMFK
2012-05-28, 13:17
dom brukar vara ganska snabba..varje fall när jag beställt :)
engång som det tog 2månader... och då var det inte ens backorder. hehe

Mr J
2012-05-28, 13:26
Kolla om grejorna finns hemma i deras EU Warehouse (Tyskland).

Senast jag beställde så tog jag en del från Tyskland och en del från Hong Kong, jag hade prylarna från Tyskland i handen innan prylarna från Hong Kong ens var skickade...

DennanHMFK
2012-05-28, 13:47
smart! =)
ska kika upp det nästa gång vi ska beställa.. frugan gnäller om att hon behöver ackar till sina helisar.. suck ;)

kronblom
2012-05-28, 13:48
Försöker alltid kolla i Tyskland först, men det är väldigt sällan de har det jag vill ha inne.

Skickat från min HTC Desire HD A9191 via Tapatalk 2

numnutchris
2012-05-28, 13:53
Tjongtjong verkar ha fått upp ångan, på mina senaste tre beställningar har kollinummer kommit inom ett dygn och ytterligare några dagar på hk-post tills det väl trackar "left honkong". Däremot har arlandaposten varierat från 1 dag till 1½ vecka i kötid.

freddan_6
2012-05-28, 15:01
Var glad när det kommer via Arlanda. För mig är det nära 100% MOTOPS om det kommer till Sturup.
*MOTOPS = Moms Och Tull Och Postens Skatt.

kronblom
2012-05-29, 07:17
Hämtade ut paketet igår och ackarna såg bra ut och var balanserade. Tyvärr har de XT60 kontakter, så det blir till att löda.
Lödde på deanskontakter på min wattmätare igår (första gången jag löder) och jag tyckte värmen spreds rätt fort ner längs ledningen, lite orolig över att det kommer göra samma sak på ackarna.

freddan_6
2012-05-29, 07:35
Ja värmen sprider sig. Kolla ett par filmer på tuben för hur man gör, lödtennet och lödpennan är viktiga. Men om du använder hög värme på lödpennan, så sprider det sig mindre konstigt nog, för då kan du göra lödningen snabbare. Jag har bytt ut alla mina deans mot XT60 och XT150 då XT60 (och XT150) tål strömspikar bättre, och håller bättre. Man kan under tiden av bytet ha två övergångar, en hona dean <--> hane xt60 för flygplanet, och en hane dean <--> hona xt60 för t.ex. wattmätaren. Och det finns övergångar att köpa

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__14544__Male_T_Connector_Female_XT_60_1pc_bag_.ht ml
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__23160__XT60_to_T_Connector_Battery_Adapter_Lead_ 2pc_.html

mvh. //Fredrik

Copterdude
2012-05-29, 08:46
Hämtade ut paketet igår och ackarna såg bra ut och var balanserade. Tyvärr har de XT60 kontakter, så det blir till att löda.
Lödde på deanskontakter på min wattmätare igår (första gången jag löder) och jag tyckte värmen spreds rätt fort ner längs ledningen, lite orolig över att det kommer göra samma sak på ackarna.

Glöm inte att bara klippa en kabel åt gången annars blir det smällkaramell :P
Lödda faktiskt dit en XT60 på mitt nya batteri igår hehe.

henke2
2012-05-29, 08:50
Tjongtjong verkar ha fått upp ångan

Det måste dem få för att behålla kunderna!! Att ta 100år på sig för att skicka hit skit utan rimliga möjligheter för garanti är en taskig parameter för mycket... det måste åtminstone gå fort.

Ironisk nog så när Kineserna fått upp farten så kör tullen 1v+ väntetid.

kronblom
2012-05-29, 09:04
Hmm...har två deans ackar och nu tre xt60. :) Får se åt vilket håll man kommer att gå.