handdator

Visa fullständig version : Nytt FPV team från karlstad



tragi702
2012-06-02, 15:32
Så behövde man inte längre va ensam o flyga fpv i stan:thumbup:

Vi har faktiskt blivit 4 st som numera flyger med glasögon...
vi fick en fin kväll 1 maj som var första gången vi flög allihop tillsammans mer eller mindre..
fick äntligen lite tid o klippa ihop en liten rulle... vi hade skiitkul!!
får se hur många tillfälen vi får i sommar?.. men här kommer iallafall Del 1

Håll till godo.
Suncity FPV Crusaders Presenterar sig!! :lollypop:

http://www.youtube.com/watch?v=jJBOH-eKaII&list=UU_AIw5oqVuK3uIGoD7b_QOQ&index=1&featur e=plcp

//Patrik.

Nephre
2012-06-02, 17:17
Fränt! Jag må vara örebroare men befinner mig i karlstadstrakten titt som tätt iom att min sambo kommer från vålberg. Kanske får man vara med och leka någon gång? :cool:

rfnoise
2012-06-02, 18:51
Härligt! Riktigt kul film! Vad hände med planet i älven? Jag är från Karlstad men bor nu i Stockholm, där ni flyger har man bränt en del däck och flugit en hel del! Har föräldrar kvar i Karlstad så man är där lite då och då och det vore ju kul att hänga på någon gång!

Mvh,
Calle

tragi702
2012-06-04, 11:43
Tjena..
klart ni e välkomna att flyga med oss,jag är inte där varje kväll men de andra kör rätt ofta så fort vädret tillåter.
eventuellt kommer ni hitta oss på facebook för fortlöpande info.. återkommer om detta.

kärran i älven fiskades upp med kastspö ;-)
vi vet inte än varför den gick i hold,men allt funkade efter lite torktid..
//Patrik.

Fredrik_W
2012-06-04, 15:57
Fräck flygning! Air-to-Air är jäkligt häftigt!
Vad är det här för mystisk antenn:
29712


// Fredrik Wergeland

tragi702
2012-06-04, 22:16
Hej Fredrik.
Helix antenn.eller Helical som den heter är en enastående bra mottagarantenn.
hyfsat enkel o bygga,betydligt bättre "upptagningsområde" än en vanlig patchantenn.detta är för videolänken..
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1377791

har man sen en swr mätare (å de har jag :) ) kan man "tuna" dom till riktigt bra prestanda.
tillsammans med en klöverlövsantenn på kärran kan man flyga bakom skogen med bra bild..:icon_super:

//Patrik

Fredrik_W
2012-06-05, 12:11
Tack för infon! Jag misstänkte att det var det. Tack även för länken. Jag har skaffat klöverantenner och en helical vore fränt att ha i framtiden.

// Fredrik W

PinDuke
2012-06-14, 08:55
Mycket bra video. Ni såg ut att ha riktigt tråkigt. :icon_wink:

DennanHMFK
2012-06-14, 09:00
riktigt bra! =D

nu får det bli nästa år, så jag och farsan fixar fpv. haha :D

Matthew
2012-06-15, 00:18
Spännande att se, bor själv i Karlstad och har en gång i tiden varit medlem i Karlstad MFK då ni höll till på Gruvlyckan. Har sökt runt just på FPV och hamnade här och tycker det verkar riktigt kul att flera av forumets medlemmar finns här i Karlstad. Ett FPV bygge står på önskelistan att komma igång med så fort som möjligt. Undrar om inte jag har skolflugit med dig Patrik en gång i tidernas begynnelse :)

Såg även att Torben var med i filmen, dig såg jag vid ett par tillfällen när jag var medlem i Grums MFK. Måste komma ut till g:a flygplatsen nån dag för att kolla.