handdator

Visa fullständig version : Ska plasten runt Video Tx sitta kvar?



HenrikGG
2012-06-06, 09:27
Hej, har precis byggt ihop mitt första FVP-plan, en Easystar. Har bara kvar att montera Video sändaren (Video Tx) som jag köpt från Hobbyking, Fatshark modellen, och sen bestämma tyngdpunkten

Men då blev jag att fundera, på Video sändaren sitter det en typ av krympplast, ska denna vara kvar?

Det är nämligen lite svårt att montera Videosändaren mot mitt plana underlag eftersom plasten gör att den inte är slät...

MVH, Henrik (snart uppe i luften)

Flygsmurfen
2012-06-06, 11:27
Hej, det är nog bäst att låta den sitta.
Den ger ett bra skydd.
Kan du inte få fast den med ett tjockt lager dubbehäftande tejp eller en kabelstripp runt någonting?
Mvh

Mats W

HenrikGG
2012-06-06, 11:38
Jo, den ska nog gå och få fast med en gummisnodd, men vill vara säker på att plasten ska sitta kvar, så jag inte krånglar till det i onödan, den är nämligen enklare att få dit utan gummisnodd =)

Är så sugen på att komma upp i luften nu, har byggt i flera veckor, hoppas det blir fint väder snart bara ;)

Boopidoo
2012-06-06, 16:01
Använd varmt smältlim, 11mm limpistolen från biltema fungerar bra. Den lilla 6mm pistolen fungerar också men då den inte blir lika varm så fäster den, enligt min erfarenhet, inte lika bra. Som extra säkerhet kan du ta en tejpbit eller något dylikt. Har du någon bild som visar var och hur du har tänkt att fästa sändaren?

berthrsd
2012-06-07, 10:30
Min standardlösning för alla typer av fästen: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idproduct=9374

Fäster riktigt bra på alla underlag jag har testat... Dessutom enkelt att flytta runt grejerna.

simonarvestrand
2012-06-07, 10:37
Även Jag kör med den. Funkar kanon.

Fast Jag brukar köpa hos rubinrc. Går lite fortare eller mycket fortare

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

berthrsd
2012-06-07, 10:55
Även Jag kör med den. Funkar kanon.

Fast Jag brukar köpa hos rubinrc. Går lite fortare eller mycket fortare

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Fast fem-sex gånger dyrare för exakt samma produkt... Jag brukar se till att jag alltid har en meter i backup, så spelar HK's frakttid mindre roll. Kanske kvittar om man bara ska ha ett par decimeter, men jag använder som sagt detta till allt... Så det går åt ett par meter om året :)

simonarvestrand
2012-06-07, 11:12
Fast fem-sex gånger dyrare för exakt samma produkt... Jag brukar se till att jag alltid har en meter i backup, så spelar HK's frakttid mindre roll. Kanske kvittar om man bara ska ha ett par decimeter, men jag använder som sagt detta till allt... Så det går åt ett par meter om året :)

Jag tar gärna en extra kostnad lite då och då för att behålla svenska leverantörer när man vill ha något akut är det bra att dom finns.
sen beställer jag även från hk ibland och tar med sådana förbrukningsprylar då.

Om du bara beställer just denna sak så blir det ingen jätte skillnad i slutändan med frakt och allt sådant :)

Boopidoo
2012-06-07, 15:29
Hehe, jag använder biltemas. Fäster hyfsat och när den släpper är det som sagt bara att limma fast den med varmt smältlim så sitter den kvar.