handdator

Visa fullständig version : Huvstol för FPV ?



kamelkungen
2012-06-11, 13:50
Hej

Jag är ute efter en solstol med tak. Den heter "canopy chair" och finns på ebay eller amazon men jag hittar den inte i sverige. Någon som vet var jag kan köpa en liknande stol? Typ Kelsyus canpy chair:

http://www.amazon.com/Kelsyus-ORIGCANOPYCHAIR-Original-Canopy-Chair/dp/B001O9C0UY

Tycker det verkar bra att ha ett litet tak så att man slipper få solen som stör och värmer upp fatshark när man sitter och flyger fpv.


Kanske det finns någon ännu bättre modell på stol?

Tacksam för att höra om era ideer.

Timtimtim
2012-06-12, 15:05
keps?

Skrotiz
2012-06-12, 15:31
Den där såg inte dum ut.
Om du hittar en i sverige så glöm ej berätta vars, blev sugen på en såndär själv nämligen :-)

kamelkungen
2012-06-13, 12:22
Den där såg inte dum ut.
Om du hittar en i sverige så glöm ej berätta vars, blev sugen på en såndär själv nämligen :-)

Sedan kan man ju ha videoantennen på taket viket gör att man inte behöver något stativ längre.
Ja, ska titta på ullared eller liknande ställen.
Den måste ju finnas i sverige?

simply
2012-06-13, 13:22
Ett parasol man trycker ner i marken med en förmonterad sladd upp till toppen med typ SMA-kontakt för att skruva på en antenn?!
slå sig ner i stolen i skuggan och jacka in sig...

//

Tapatalk'd

PinDuke
2012-06-13, 13:42
Eller så bygger man en egen från en billig campingstol. Inte direkt rocket science.

Blomster
2012-06-13, 13:54
Eller så bygger man en egen från en billig campingstol. Inte direkt rocket science.

:) Den gillar jag, kanske skulle vara bra med lite sol/sidoskydd och vadderat nackstöd.
Blir nog till att bygga något liknande för mig också efter att ha sett denna bilden... :)

UndCon
2012-06-13, 14:05
Vad lata ni är - jag står alltid när jag flyger FPV och då flyger jag 30 minuter / batteri

Oftast 3 batterier på raken :)

Skrotiz
2012-06-13, 16:13
Inte är de ju nå problem att stå upp men ganska så skönt att sitta ner ;)
När jag flög inifrån bilen i helgen så upptäckte jag hur behagligt och avslappnande det var.
Enda nackdelen är ju om man tappar bilden och måste upp å spana efter planet fort.

Skrotiz
2012-06-13, 16:14
Inte är de ju nå problem att stå upp men ganska så skönt att sitta ner ;)
När jag flög inifrån bilen i helgen så upptäckte jag hur behagligt och avslappnande det var.
Enda nackdelen är ju om man tappar bilden och måste upp å spana efter planet fort.