handdator

Visa fullständig version : Ny multirotorkontroller



berthrsd
2012-06-20, 17:27
Ny multirotorkontroller från Hobbyking: http://www.hobbyking.com/buddy.asp?code=C9C094A3-948F-40A7-824B-CD944080A371

(Ganska kraftig rabatt med min "Buddycode" ovan)

Verkar vara en riktigt bra ersättning för KK-kortet för dom som inte vill kasta ut (bort?) 2000kr på Naza...

rfnoise
2012-06-20, 19:23
Wow! Bra pris! Den tog slut fort och hann bli "backordered" innan jag hann avsluta. Får se hur lång tid den produkten tar på sig att stocka upp! :)

Thanx,
Calle

Jode
2012-06-21, 00:40
Nice för de som vill flyga "vingel"...

rfnoise
2012-06-21, 07:40
Vingel eller inte det är jäkligt kul att få testa ett nytt styrkort med gyro+acc+LCD+Autolevel för $18!

lassebetong
2012-06-21, 11:12
Wow! Bra pris! Den tog slut fort och hann bli "backordered" innan jag hann avsluta. Får se hur lång tid den produkten tar på sig att stocka upp! :)

Thanx,
Calle

Hehe jo jag såg den också i morse, kollade lagerstatus och skulle precis beställa när den var slut.
Snopet men så sparade jag ju ett impulsköp.

simonarvestrand
2012-06-21, 11:43
Hehe jo jag såg den också i morse, kollade lagerstatus och skulle precis beställa när den var slut.
Snopet men så sparade jag ju ett impulsköp.

Lägg en order ändå , vore ju kanon om du skaffa en så jag kan se om den fungerar bra innan jag köper nått och bygger mig
nån mer maskin :)

Flygning ödeshög idag?

Blomster
2012-06-21, 12:44
:) Jag hann få ett, blir kul att testa o stabilisera alla olika flygande saker man har.

simonarvestrand
2012-06-21, 12:52
:) Jag hann få ett, blir kul att testa o stabilisera alla olika flygande saker man har.

Det kan du ju nästan redan nu ?
Fast med progkabel då. okta går väl inte iofs. men annars är det bara att säga till har en progkabel liggande men inget kort längre

lassebetong
2012-06-21, 13:39
Lägg en order ändå , vore ju kanon om du skaffa en så jag kan se om den fungerar bra innan jag köper nått och bygger mig
nån mer maskin :)

Flygning ödeshög idag?

Hehe ja du får väl kolla på Blomsters kort istället.
Vi Tricoptrade ihop i går och jäklar vad kul det var.
Hinner inte Ödeshög i kväll tyvärr, men kanske vi kan träffas alla tre och flyga lite..

simonarvestrand
2012-06-21, 13:58
Hehe ja du får väl kolla på Blomsters kort istället.
Vi Tricoptrade ihop i går och jäklar vad kul det var.
Hinner inte Ödeshög i kväll tyvärr, men kanske vi kan träffas alla tre och flyga lite..

Yes. det ser ju lite mer hitech ut nu iallafall , ska bli spännande och se vad en sån presterar.
Grymt smidigt att alla programvaror ligger i direkt så man slipper använda program i datorn.

Absolut , jag flyger gärna. fältet är även nyslaget hemma så det går bra att flyga där och lätt att gå över fälten och hämta krashade plan :) men är även öppen för andra förslag.
Nu får man nog inte få tråden mer offtopic . får diskutera mer om flygning utanför tråden. det är bara att ringa eller skicka pm här på forat , även det ramlar in i mobilen direkt.

cyberpete
2012-07-04, 11:35
Fick mitt KK2 kort igår och ska ev prova den idag

berthrsd
2012-07-05, 08:58
Flugit ett tiotal batterier med KK2 nu, på en flamewheel-klon med NTM 1200kv motorer och fartreglage med RapidESC...

Måste säga att jag är positivt överraskad av kortet. Förvånansvärt stabilt direkt utan intrimmning, och brutalt akrobatiskt när man ställer upp Stick Scaling lite. Flippar ca 4-5 varv i sekunden, gick i backen rätt hårt första gången jag testade att flippa :)

markusb
2012-07-18, 23:05
Är du fortfarande nöjd med kortet? Funderar på att testa det på min stora tri, alternativt slänga det på quaden framöver.