handdator

Visa fullständig version : kortkort film



bokis
2012-06-21, 20:37
Jag har av Gurun blivit omhändertagare samt bevarare av en DC-3,sedd av många på meetings och hobbymässor..
Häromdagen fick jag höra ett väsande ljud i telefonluren:
-Flyger du inte med den snart så hämtar jag tebax den..
Ikväll så gick jag under svettningar,ångest och allmänt knäklapper(uppmätt puls ,190) ut på fältet med Gullan efter mig,ombedd att skaffa fram bevis på att den var på väg upp..Hade jag tömt kameran? Icke..Så det blev ca 30 sek film..:sarcastic:
Lika bra det för när den var nere igen så svimmade jag av nervositet,ingen vacker syn..


http://www.youtube.com/watch?v=Ya0pMk3DVxs&list=UUxVpVhGT-fCrQFDkLoZpTrw&index=1&feature=plcp

Blev bildbevis istället på den lyckliga nedkomsten!

29945 29946

Dick
2012-06-21, 20:51
Snyggt

TommyzT
2012-06-21, 21:24
Fin start och ett otroligt fint plan!
Och tmkfh!

Skrotiz
2012-06-21, 22:10
Vilket läckert plan, och en mycket fin start :)

kajakmannen
2012-06-21, 22:16
dehaviland vet hur man byggde plan :) finfin kärra

bokis
2012-06-22, 09:36
Tackar,det kanske är obegripligt men jag tror inte att jag har varit nervösare för en flygning som denna på mycket länge,jag vet
hur otroligt mycket jobb Ivve har lagt ner på den här genom åren och den är med råge den tjusigaste pjäsen jag har luftat nån gång.
deHavilland (Geoffrey som vi säger familjärt) gör stiliga kärror!:lollypop: Hans polare Douglas e inte så pjåkig han heller:sarcastic:!
Professor Tvåtakt fångade mannen med gele i knävecken på väg ut..
29956

Jag var inte nåbar då denna bild togs,hela cellen innanför pannan var upptagen med att vara nervös.

sm3xrq
2012-06-24, 21:55
Har du repat dej ännu?

Såg fint ut det där juh. Men ta väl vara på den :)

bokis
2012-06-24, 22:04
Låg på intensiven två dagar efter flygturen men mår bättre nu.tack för omtanken!
Tommy?? tmkfh??Vad betyder det? Måste få veta...

TommyzT
2012-06-25, 07:04
Låg på intensiven två dagar efter flygturen men mår bättre nu.tack för omtanken!
Tommy?? tmkfh??Vad betyder det? Måste få veta...
Ja jag förstår att det inte går att lista ut när jag inte ens stavar en förkortning rätt. Det skulle nog stå tkfh "Töm Kameran För Helvette". För jag ville så gärna se landningen.
Skönt att du återhämtat dig. Så kan du göra om och göra rätt.