handdator

Visa fullständig version : dji naza hjääälp



per
2012-06-28, 20:45
skulle utt å flyga med min dji f450 naza å den bara blinkar rött

simonarvestrand
2012-06-29, 06:38
Har du tillräckligt med kräm i accen? Rött betyder bla. Slut på batteri

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

per
2012-06-29, 06:52
Har du tillräckligt med kräm i accen? Rött betyder bla. Slut på batteri

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2
jovisst ny laddat.men jag flög ju en timme tidigare igår å då funkade den.och så har den lagt en massa felkoder.går det att få bort koderna tror du...mvh per

simonarvestrand
2012-06-29, 08:02
jovisst ny laddat.men jag flög ju en timme tidigare igår å då funkade den.och så har den lagt en massa felkoder.går det att få bort koderna tror du...mvh per

Tror felkoderna ordnar sig själva när felet är åtgärdat , men är osäker där. ska kika lite ikväll , ska ändå koppla in datorn.
Du hade ingen dator inkopplad innan sista flighten så du lyckades komma åt secondlevelprotection ?

Vad säger felkoderna då ?

per
2012-06-29, 09:24
Tror felkoderna ordnar sig själva när felet är åtgärdat , men är osäker där. ska kika lite ikväll , ska ändå koppla in datorn.
Du hade ingen dator inkopplad innan sista flighten så du lyckades komma åt secondlevelprotection ?

Vad säger felkoderna då ? hej ja datorn va ikopplad men jag kan inte så mycket om naza då jag jämt köpt det...ock det går inte att kalibrera kontrollen för det bara far omkring i menyn för kalibreringen

simonarvestrand
2012-06-29, 10:29
hej ja datorn va ikopplad men jag kan inte så mycket om naza då jag jämt köpt det...ock det går inte att kalibrera kontrollen för det bara far omkring i menyn för kalibreringen

Låter som något allvarligt fel , du kan ju för skojs skulle testa att binda om radion till mottagaren så det inte är där felet ligger.
kan tänka mig att den vägrar armera sig om den märker att alla kanaler studsar hej villt

per
2012-06-29, 17:55
Låter som något allvarligt fel , du kan ju för skojs skulle testa att binda om radion till mottagaren så det inte är där felet ligger.
kan tänka mig att den vägrar armera sig om den märker att alla kanaler studsar hej villt

hej tack för all hjöälp jag gjorde en firmware uppgradering så funkade allt igen..trevlig helg mvh per

simonarvestrand
2012-06-29, 18:18
Skönt att det lyckades :)
Ha så kul med ett fantastiskt bra gyrosystem

per
2012-06-29, 18:28
Skönt att det lyckades :)
Ha så kul med ett fantastiskt bra gyrosystem

helt klart att det funkar hur bra som helst:applouse: