handdator

Visa fullständig version : Hobbyking´s motor!



Pekkala
2012-07-02, 18:28
Samtalsämnet världen över!

http://www.youtube.com/watch?v=X0kGJjaj-MA
Flipp eller flopp?

bokis
2012-07-02, 18:36
Intressant,ska bli kul o följa! Tack Christer!

henke2
2012-07-02, 20:42
Samtalsämnet världen över!
http://www.youtube.com/watch?v=X0kGJjaj-MA&feature=em-uploademail

Flipp eller flopp?

Dem blir världens största turbintillverkare, så hur skall dem ha råd att misslyckas? :-)

roadside
2012-07-02, 21:47
Ja tack jag tar en styck. Det blir intressant att se prissättningen.

freddan_6
2012-07-03, 07:14
Om man nu måste serva en turbin var 25:e-50:e timme, hur löser man det? Skicka till hongkong och förstört eller tappat i postgången? Här är serviceintervall för några populära turbiner:

25 h för jetcat
20-40 h för wren
50 h för bf-turbines
15-20? h för lambert kolibri

mvh //Fredrik

Parakos
2012-07-03, 07:25
Om man nu måste serva en turbin var 25:e-50:e timme, hur löser man det? Skicka till hongkong och förstört eller tappat i postgången? Här är serviceintervall för några populära turbiner:

25 h för jetcat
20-40 h för wren
50 h för bf-turbines
15-20? h för lambert kolibri

mvh //Fredrik


Då det tydligen är en tysk firma som tillverkar dessa så är chansen ganska stor att man kommer skicka dessa till Tyskland om man vill serva dem.

henke2
2012-07-03, 07:56
Om man nu måste serva en turbin var 25:e-50:e timme, hur löser man det?

Vissa motorer kräver service redan innan uppstart... Ofta inget problem mer än för plånboken.

http://www.csturbine.se/se/ service i toppklass på hemmaplan med hög kompetens och snabba ledtider!

Dragon
2012-07-03, 14:44
Den kommer kanske inte att kosta mycket mer än en service på en Jet Cat och då
är det ju bara att köra till stumparna ryker och sen köpa en ny!:sarcastic:
Annars kan man ju göra som vi gör, mecka själv med dom!:)

henke2
2012-07-03, 14:52
Annars kan man ju göra som vi gör, mecka själv med dom!:)

Dem med orangea loggan måste/bör ju lagerhålla reservdelar, vilket i sin tur kommer ge information om hur motorn är konstruerad innan ev köp :-)

Dragon
2012-07-03, 16:09
Dem med orangea loggan måste/bör ju lagerhålla reservdelar, vilket i sin tur kommer ge information om hur motorn är konstruerad innan ev köp :-)

Ja det återstår att se, men antagligen så är den tillverkad av standardprylar och i så fall är det inget problem!
Hur är det med din polare Lambert, service har han ju, men har han någon reservdelsförsäljning eller är man tvungen att anlita honom när garantitiden gått ut?

henke2
2012-07-03, 16:38
Ja det återstår att se, men antagligen så är den tillverkad av standardprylar och i så fall är det inget problem!
Hur är det med din polare Lambert, service har han ju, men har han någon reservdelsförsäljning eller är man tvungen att anlita honom när garantitiden gått ut?

Standard som i MW54 klon? eller finns det andra standarddelar att köpa öppet?

Vet inte hur Lambert gör med reservdelar. Vet att det förts vissa diskussioner med CS som servicepunkt, men inget som är klart än.

Dragon
2012-07-03, 17:02
Standard som i MW54 klon? eller finns det andra standarddelar att köpa öppet?

Vet inte hur Lambert gör med reservdelar. Vet att det förts vissa diskussioner med CS som servicepunkt, men inget som är klart än.

Jo det var MW54 som jag tänkte på och den finns det gott om kloner på, har själv ett par sådana.
Sen finns det ju KJ66 men det tycker jag inte den ser ut som, det finns väl någon som heter JT90 också har jag för mej? Tyckte startmotorn var väldigt lik Jet Cat!:sarcastic:

Kommer CS i så fall även sälja reservdelar till Lambert eller?

henke2
2012-07-03, 17:36
Kommer CS i så fall även sälja reservdelar till Lambert eller?

Vet inte, inget klart där (än).

mulder
2012-07-06, 12:17
Skönt o ha en turbintillverkare i klubben så man slipper fraktkostnader mm, närproducerat är poppis nu för tiden. Yeahhhhh /Mvh Mulder

henke2
2012-08-07, 10:20
Hur är det med din polare Lambert, service har han ju, men har han någon reservdelsförsäljning eller är man tvungen att anlita honom när garantitiden gått ut?

Har nu kollat och han säljer reservdelar till motorerna. Det är inga problem om exempelvis CS turbinservice skall serva din motor. Det går även i viss utsträckning att köpa lösa delar så som turbinhjul mm, dock inte alla delar.

Pekkala
2012-08-07, 11:47
Men vart tog provkörningen av HK`s motor vägen?
Luktar väldigt mycket flopp just nu!

henke2
2012-08-07, 12:19
Men vart tog provkörningen av HK`s motor vägen?
Luktar väldigt mycket flopp just nu!


Han som har filmat motorn är ju en ökänd skojare som sålt, eller ja i alla fall tagit betalt för bland annat pulsjetmotorer utan att leverera dem. Googlar man lite så hittar man en hel del om denne man (Bruce Simpson)

Han har ju inte ens presenterat mått/vikt på den efter över en månad. Så visst är något lurt, men om det är Hobbykings fel vet man ju inte. Dem måste som sagt släppa en förbannat bra motor eftersom dem kommer bli världens i särklass största RC- turbintillverkare.

DrHanke
2012-08-07, 13:10
http://www.youtube.com/watch?v=6OrTNTZExGI

henke2
2012-08-07, 13:16
Ingen motor syns till i videon :-/

Fluf
2012-09-03, 08:47
http://www.youtube.com/watch?v=bOeQImZENAc&feature=channel&list=UL

Nästan där

henke2
2012-09-03, 11:21
Nästan där

Undrar jag om det är nästan vare sig för Bruce eller motorn som sådan. Skall man bli världens största turbintillverkare måste man ju ha torrt på fötterna. Det är ju inte bara motor utan även elektroniken som skall testas i alla temperaturer och på alla höjder.

Fluf
2012-09-03, 13:33
Undrar jag om det är nästan vare sig för Bruce eller motorn som sådan. Skall man bli världens största turbintillverkare måste man ju ha torrt på fötterna. Det är ju inte bara motor utan även elektroniken som skall testas i alla temperaturer och på alla höjder.
Nästan där som första input på en pre-production modell, tror inte någon har väntat något annat från den recensionen :)

Baua
2012-09-03, 20:55
Kan inte gubbjäveln bara starta upp skiten alternativt dra åt helvete.

Hils
Magnus

marell01
2012-09-03, 22:25
Kan inte gubbjäveln bara starta upp skiten alternativt dra åt helvete.

Hils
Magnus

Ojojoj...

Parakos
2012-09-04, 07:47
Kan inte gubbjäveln bara starta upp skiten alternativt dra åt helvete.

Hils
Magnus

Exakt, mycket snack o lite verkstad än så länge... Kanske skulle skickat den till någon som har haft lite mer erfarenhet av turbiner?

Per P
2012-09-04, 08:23
Kan inte gubbjäveln bara starta upp skiten alternativt dra åt helvete.

Hils
Magnus

Stämmer väldigt bra!!!

mulder
2012-09-04, 08:53
Prata kan han men prata så det går kan han inte, starta upp nu eller är det bara ett visnings ex./Mvh Mulder

henke2
2012-09-04, 09:11
Exakt, mycket snack o lite verkstad än så länge... Kanske skulle skickat den till någon som har haft lite mer erfarenhet av turbiner?

De måste ju ut med många testenheter som får många många timmar hos både kunnigt folk och nybörjare. Även dem som har erferenhet av flera turbiner sedan tidigare stöter på problem även med nya märkesmotorer, så om HK skall lyckas måste de jobba smart

Dragon
2012-09-04, 11:25
De måste ju ut med många testenheter som får många många timmar hos både kunnigt folk och nybörjare. Även dem som har erferenhet av flera turbiner sedan tidigare stöter på problem även med nya märkesmotorer, så om HK skall lyckas måste de jobba smart

Du det är kanske de dom håller på med och det är därför det dröjer!
Men jag förstår att ni som representerar "premiumtillverkarna" är skärrade:scared:

För tänk om dom får det att fungera så mycket billigare det blir att hålla på med Jet!:)

henke2
2012-09-04, 14:20
Äh ångrar mig, fegar ur.

Jode
2012-09-24, 21:16
Dom kommer få det att fungera. Har HobbyKing misslyckats med något de senaste åren? De har ju fullkomligt krossat och tagit över branschen. Svenska nätbutiker säljer HK produkter packade i egna påsar. Antar att ni "jetmuppar" (humor) är oroliga för att kreti o pleti snart kommer flygandes jet i parken? Jag tänker köpa för att bara ha i testbänk, på kanot eller cykel kanske jättevinge, mest för att turbin är spännande, låter tufft och är allmänt manligt ;). Brorsan är helipilot (1:1) så A1 blir gratis.

bokis
2012-09-24, 21:38
Dom kommer få det att fungera. Har HobbyKing misslyckats med något de senaste åren? De har ju fullkomligt krossat och tagit över branschen. Svenska nätbutiker säljer HK produkter packade i egna påsar. Antar att ni "jetmuppar" (humor) är oroliga för att kreti o pleti snart kommer flygandes jet i parken? Jag tänker köpa för att bara ha i testbänk, på kanot eller cykel kanske jättevinge, mest för att turbin är spännande, låter tufft och är allmänt manligt ;). Brorsan är helipilot (1:1) så A1 blir gratis.

Om Hobbyking har misslyckats med något? beror på hur man ser det men garantier är väl inte deras starka sida..
Köpa dyra saker därifrån(jetmotor räknar jag dit) skulle med mitt tänk om dem gå bort direkt.
O grattis till gratis flygfotogen,hoppas brorsan inte torskar för stöld bara..
Tycker att det är lite KalleAnka varning över just det här,de där videosnuttarna inger ju inte direkt förtroende..

henke2
2012-09-25, 06:31
Svenska nätbutiker säljer HK produkter packade i egna påsar.

(Har sagt detta många gånger förr men kör igen då det är viktigt...)

Det är där jag tror du har fel. Låt säga att du köper Ballerinakex från två olika affärer. Den ena är väldigt noggrann och säljer bara hela paket med rätt datummärkning. Den andra säljer paket som tappats i golvet och med kort datum.

Butik 1 som har ordning och reda ger dig ett nytt kexpaket om du är missnöjd. Eftersom det så sällan är fel har dem inga problem med det.

Butik 2 säger att dem har nöjd kund-garanti mm, men när det väl gäller får du efter två veckor reda på att du måste inom 48timmar från du först tänkte på ballerinakex skicka in kexpaketet tillsammans med kvittot och exakt den plastkassen du handlade kexen i till huvudkontoret i ett paket med spårbart kollinummer. Sedan skall kexen provsmakas och det är tydligt att det inte alls är säkert att du får något nytt kexpaket. Fotografi på mögliga kex är inte nog utan de skall skickas in för provsmakning ändå.

Samma rackans kex, men helt olika upplevelse. Det kallas quality controll(QC) och är det som bokstavligt talat skiljer agnarna från vetet. Så jag håller med dig i din första mening, dem måste få motorn att fungera(!)

mulder
2012-09-28, 09:47
Så om jag handlar i den dyraste hobbybutiken får jag ALLTID bästa kvaliten o servicen.:stupido2: /Mvh Mulder

Pumpe
2012-09-28, 10:36
njae det var väl att ta i men handlar man i en butik i sverige så har man vårat lagstiftade konsumentskydd.

henke2
2012-11-04, 12:11
HK har ju pratat om att sätta upp ett globalt nätverk med serviceställen... Det verkar som de valt Ikea, dem säljer iaf reservdelar till HK turbinen

http://imageshack.us/a/img152/710/20121103173113zed201211.jpg

henke2
2013-06-30, 20:23
Idag firar vi ettårsdagen av Bruce misslyckande att få igång Hobbyking-motorn. Hoppas kommande år kommer bli lika bra som det första har varit :)



(ja det är humor...)

Baua
2013-06-30, 21:03
Ja jävla Bruce!:)

neu
2013-06-30, 21:52
Har han ens provat att starta den? :P

henke2
2014-06-30, 06:36
Idag firar vi tvåårsdagen av Bruce misslyckande att få igång Hobbyking-motorn. Hoppas kommande år kommer bli lika bra som de två första har varit :)



(ja det är humor...)

multipass
2014-06-30, 06:48
jag är ju lite nyfiken på vad HK sysslar med i det här varmluftutblåsprojektet..

neu
2014-06-30, 08:06
Han har sagt att det var fel på ecu. Var med i en weekly news för ett tag sen.

McRegor
2014-06-30, 08:18
Jag som i min enfald trodde att den karln var i alla fall lite halv-seriös men nu måste man ju ställa sig lite frågande till även andra prylar han presenterat och till synes varit nöjd med... Ja - det har i o f s inget med turbiner att göra men bristande trovärdighet i en fråga kan spilla över även på annat...
Roger

henke2
2014-06-30, 08:29
Jag som i min enfald trodde att den karln var i alla fall lite halv-seriös men nu måste man ju ställa sig lite frågande till även andra prylar han presenterat och till synes varit nöjd med... Ja - det har i o f s inget med turbiner att göra men bristande trovärdighet i en fråga kan spilla över även på annat...
Roger

Det finns många runt om som är fake. Snacka mycket men som inte kan backa upp sina påståenden.

Just här hade han ju en jetmotor i sin hand. Har Delayking dementerat att det var deras motor? Vad har hänt under två år? Visst, det tar tid att utveckla saker och ting, men DK brukar ju inte vara tysta direkt och hellre sälja något som nästan funkar än få till det sista.