handdator

Visa fullständig version : Tiger Trainer mk3



Ilfrazr
2012-07-07, 21:06
Är det någon som kan säga något om detta plan
http://www.umearc.se/ready-40-trainer-sc-2-4g.html

var nere på RC-klubben igår och provflög deras trainer det var lite svårt att landa i byig vind.
det blir att flyga i lungt väder. Planet kommer förhoppningsvis nästa vecka. Jäklar vad jag ska flyga.
Har bara 4km till flygfältet.

/:applouse:

freddan_6
2012-07-07, 22:06
Har bara flugit med TT MK2. Mk3 är bättre men i plast, MK2 var bland de bästa trainers på sin tid (2006). Lättlagad, snygg, tålig. Mycket trainer för pengarna. Min är efter en misslykad uppånerrepa en blandning av Graupner trainer 400 (vinge, stabbe), och TT Trainer 40 mk2 (kropp). Du måste lära dig limmandets konst med detta plan.

Bygg enligt rekommendation men laga med så mycket PU som du kan. PU = PolyUretan. Härdare är vatten, men limmet luktar och är ej nyttigt så limma med handskar. Sätt i kläm vid limmning då det expanderar mycket.
mvh //Fredrik

Ilfrazr
2012-07-07, 23:27
PU använder jag en del, laga med mycket pu säger du? Ska jag inte använda epoxy när jag limmar i hop
Planet första gången?

//ilfrazr

freddan_6
2012-07-08, 05:08
PU använder jag en del, laga med mycket pu säger du? Ska jag inte använda epoxy när jag limmar i hop
Planet första gången?

//ilfrazr
Jo Bygg med epoxi, men eftersom det är tungt så behöver planet inte mer epoxy efter att du byggt. När/om du ska laga i framtiden så väger PU samma som plasten planet är byggt av och är ungefär lika starkt så i framtiden om du råkar på moder jord i för hög hastighet så lagar du med PU.

mvh //Fredrik

pgrts
2012-07-08, 06:27
TT Ready i plast är en bra 40-trainer. Jag har ingen själv men har provflugit och den funkar fint i både låg och lagom fart.

helifanatic
2012-07-08, 13:40
man behöver inte vara så orolig vilken man än väljer av 40 trainers dom flesta är byggda i samma stuk o flyger kanon . :)