handdator

Visa fullständig version : Modifikationer på Bixler



Fluf
2012-07-08, 17:45
Hejsan,

Då det verkar vara en rätt populär kärra tänkte jag dela med mig av de modifikationer jag har gjort på mitt flygplan... Än så länge.

I kort är det;
2st Gyro
Ordentligt förstärkt kropp med kolfiber stavar
Styvad vinge med aluminium rör
Gångjärn på alla kontrollytor (heter det så på svenska?)
Kylning av intern ESC
Fasthållning av vingarna
Större propeller
Förstorat roder


https://www.youtube.com/watch?v=_O1mOYFB9eo&feature=plcp

Hoppas detta hjälper någon annan Bixler eller SkySurfer flygare där ute :)

freddan_6
2012-07-16, 07:00
Hejsan,
Gångjärn på alla kontrollytor (heter det så på svenska?)

Vi kallar det roder, men så länge man förstår vad du menar är det ok. :sarcastic:
Det ord som blev sidoroder på engelska !

Wiciman
2012-07-31, 16:32
Hej,

Intressanta mods, har gjort en del av dessa i min Skysurfer. Undrar var du har fått tag på aluminiumrören och hur du lyckats få inmonterat dessa i vingarna. Borrat för hand?. Bra tips med roderhornen och gummiband, har själv använt kardborrestrips på undersidan av vingarna och det funkar sådär (vinghalvorna sitter inte 100% tajt ihop). Har du använt smältlim eller epoxi för att få roderhornen dem på plats?

Timtimtim
2012-07-31, 18:59
Snyft att jag missade beställa gångjärn från HK nu då... trodde de va med men ickke!

Fluf
2012-08-01, 20:02
Hej,

Intressanta mods, har gjort en del av dessa i min Skysurfer. Undrar var du har fått tag på aluminiumrören och hur du lyckats få inmonterat dessa i vingarna. Borrat för hand?. Bra tips med roderhornen och gummiband, har själv använt kardborrestrips på undersidan av vingarna och det funkar sådär (vinghalvorna sitter inte 100% tajt ihop). Har du använt smältlim eller epoxi för att få roderhornen dem på plats?

Ursäkta, missade att det skrivits i tråden :(

Limmet är detta (till allt);
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17535
Sedan har jag dragit skruv genom roderhornen i vingen för att få lite mer fäste, håller än :)

Aluminiumrören hittade jag på Bauhaus, bland dv. profiler och stänger i olika material för tex hemmabygge av bord, korrugerad durk och lite annat småplock av metall.

De extra alu rören har jag handborrat med borr och aluröret (det bösar fortfarande lite när man tar ur rören men det får man leva med).