handdator

Visa fullständig version : Blade 120 helt ny på detta



Quirkz
2012-07-14, 22:39
Hej jag har köpt en blade 120 som jag tänkte ge mig på har kör några andra modeller typ Big lama E sky
Men jag har ett problem är att den börjar snurra hela tiden vid start vad beror detta på

glad för alla svar

MVH Thomas

Fluf
2012-07-20, 09:45
Något knas med inställningen på stjärtrotorn, kolla så att den snurrar alls till att börja med. Se sedan så att den ger utslag åt rätt håll med vänster/höger roderutlag från fjärrkontrollen. Om allt verkar stämma, testa att reversera gyrot.

McRegor
2012-07-20, 10:04
Har svårt att tro att du måste reversera gyrot på en RTF-maskin. Men försök att trimma "stjärtrotorn" via trimmerkontrollerna - alltså för vänstra spaken på sändaren. Lyckas inte det så kolla med den affär där du köpt helin.
//Roger

per
2012-07-20, 13:06
Hej jag har köpt en blade 120 som jag tänkte ge mig på har kör några andra modeller typ Big lama E sky
Men jag har ett problem är att den börjar snurra hela tiden vid start vad beror detta på

glad för alla svar

MVH Thomas

hur menar du snurrar den när den står på backen eller när du är i luften?? är det när den står på backen så tycker jag att du kan leta upp lite högt gräs å prova att få upp den i luften den borde sluta när du får upp den å lite högre varv på motorn.mvh per