handdator

Visa fullständig version : Binda Voodoo sändare



HenrikGG
2012-07-16, 11:20
Har försökt binda min Voodoo sändare nu i typ 3 timmar, blir helt knäckt, vad gör jag för fel?!

Har alltså en Voodoo XF-6S och 2st mottagare som skall sitta i 2 olika plan, låt oss kalla dem Edge 540 och Easystar, för det är vad de heter ;)

När jag bundit mottagaren till det ena planet och sen binder den till det andra, ja då fungerar den helt plötsligt inte i det första planet... utan står bara och blinkar och får ingen kontakt.

Nu inser jag ju att det blir på tok för krångligt att förklara ingående alla inställningar jag gör vid bindningen, men är det kanske någon som har en likadan radio som vet vad man "ska tänka på"?
Jag har liksom 2 olika inställningar i radion, en för Edge 540 och en för Easystar, räcker det att byta inställning på radion beroende på vilket flygplan jag vill flyga (efter bindning) eller måste radion på något sätt "hooka" upp med rätt mottagare igen?!

Tack på förhand om det finns någon där ute som kan vägleda mig mot ljuset igen.... =)

HenrikGG
2012-07-16, 12:15
ingen?...

McRegor
2012-07-16, 12:52
Din sändare är nog inte så vanlig bland de av oss som flugit ett tag och du kan nog dessutom få räkna med att det kan ta mera tid än 55 minuter att få svar. Men kolla med din leverantör - dom bör kunna svara på frågan.
//Roger
PS: Kan detta vara nåt - http://www.youtube.com/watch?v=oQyXXX5a2r8