handdator

Visa fullständig version : Gaui 500XT Quad bygge hjälp



remsan
2012-07-16, 19:04
Hej!

Jag är en hel nybörjare.
Jag köpte följande paket:

Gaui 500XT Quad flier (inkl motorer, esc)
- DJI NAZA Flightcontroller / Gyro
- Kamerastativ - ONE d-DRIVE 170
- Quad Propeller APC 10 tum - 500X Heavy Lift


Laddare: SKYRC E6560 12/240v LiPo laddare
Batterier: ZIPPY Flightmax 4000mAh 4S-14.8V 20C - 500XT Photoflier
Futaba T8FGS 2,4GHz FASST - 8 till 14 kanaler

Har byggt upp helikoptern, dock är osäker på en hel del grejer.

1 - batteriet verkar behöva en adapter XT60 till 4mm bananstick för att den ska laddas.
2 - Laddaren säger att den ska välja nån 2.0 A eller nåt för laddning... har ingen aning hur man ställer in den för min batteri.
3 - batteriet ska hängas på helikoptern på nåt sätt och sedan kopplas in nånstans :). Det finns 2 sladdar som jag har tagit ut från motorerna som ska in till batteriet. Antagligen med nån sorts ny adapter.
Är riktig osäkert om DJI Naza eller RC32608 receivern från Futaba behövs kopplas till batteriet.

Som sagt, är hel ny i detta. Jag var otrolig ivrig när jag fick hem grejerna men sakta blev jag mer o mer orolig :)

Är det nån snäll som kan förklara till en nybörjare hur batteriet ska kopplas?

Tack i förhand,
Remus

Stiffe
2012-07-16, 20:08
Hej

Batteriet eller accen som den kallas kopplas in på esc strömsladdar som du på något sätt måste löda ihop så du kan koppla ihop dem med accen med lämplig kontakt som finns på accen , du kopplar även in Nazan på accen via den boxen som kallas VU , det finns en ganska bra bild på sidan 7 i Naza manualen , mottagaren ( recivern ) får ström via Nazan , om du läser i rutan Escs motors kanske det klarnar något , du ska även kalibrera varje esc innan du kopplar ihop dem