handdator

Visa fullständig version : Bygger en Vario Hughes under "byggtråden"



Kenneth E
2012-07-18, 11:54
Behöver hjälp med att programera sändaren,

Nu: Fyrpunkts swashplatta, skev, pitch, höjd och höjd 2. Fungerar bra att pitcha med, men höjden går åt fel håll när höjd ges. Har provat att reversera men då går det inte att pitcha servona motarbetar varandra. Jag har en T-14 futaba.

Jag vill kunna pitcha och ge höjd eller dyk och det går åt rätt håll, hur gör jag i radion för att få detta att fungera? Jag skall prova att blippa lite när jag kommer hem idag, men det är lite frustrerande att jag inte kan få till det, som sagt det är min första helikopter och jag förstår väl inte alla faktermerna i programvaran.

Tacksam för hjälp
Balsa Regn

Kenneth E
2012-07-19, 10:20
Ingen som kan ge ett tips?

Sekra
2012-07-19, 14:32
Testa att ge ett motsatt värde i swashmixen! Om det tex står på 70% nu, ändra det till -70% och prova.
Lycka till!
Sebbe

Kenneth E
2012-07-19, 14:36
Tack för tipset.

Har för mig att jag provade, men det kan ha varit på fel ställe jag provade. Jag kollar under Swash när jag kommer hem.

Kenneth E
2012-07-20, 08:49
Tack för tipset,

Jag gjorde nu samma justering som jag gjort tidigare, men analyserade det mer noggrant och det hjälpte, tack för hjälpen. Ibland bara låser sig hjärnan och man behöver en spark i sidan för att se det från annan synvinkel.

Balsa Regn