handdator

Visa fullständig version : Segelflygträff utanför Helsingborg 27/7



hbi
2012-07-26, 13:00
Med väldigt kort varsel postar jag detta, hade nästan glömt att jag planerat det sedan länge faktiskt...
Vi håller en improviserad segelflygträff utanför Helsingborg i morgon Fredag den 27 juli, kl 12-17:
Flygfält:
http://kartor.eniro.se/m/94mWI
Tid, på fredag 27 Juli mellan kl 12-17

För bilburna piloter är det lättast att ta avtagsvägen Helsingborg Östra (tror jag den heter) från E4/E6. Sväng österut i lilla rondellen. Passera golfbanan och efter ca 1km så kommer du till Hjortshög by, ta höger (skyltat Påarp om jag inte minns fel).
Följ vägen ca 2km genom byn och ut på landet, fältet ligger på vänster sida efter en liten kulle.
Förmodligen placerar vi oss i Nv. delen av fältet, så bilarna bör köra in på första infarten och parkera i hörnet. Ska du lasta av så följ trädkanten upp till "depån" och kör sedan ner bilen igen.
Tillåtna flygplan är alla typer av motorlösa segelflygplan samt elseglare med tysta, lågvarviga elmotorer.

Alla piloter är välkomna så länge de flyger säkert.

Mvh. Hans
---------
"If flying was the language of man, Soaring would be its poetry..."

Kenneth E
2012-07-26, 14:59
Hej,

Det hade varit jätteroligt att vara med, om jag vetat om det tidigare. Låt detta evenemang återkomma så skall vi nog kunna se till att IGG fyller depån med piloter och seglare

hbi
2012-07-28, 16:25
Ja, det var synd jag inte fick tummarna loss tidigare.
IGG hade varit kul att få dit, men jag är lite osäker om det hade funkat. "Fältet" vi flög på är en äng/vall, så där finns ingen möjlighet att starta med bogsersläp, utan det hade fått vara handkast med motor i nosen som gällt, funkar det?
Annars låter det som en intressant idé att ordna mötet på ett mer ändamålsenligt fält nästa år.