handdator

Visa fullständig version : Minicars och Black horse models



Sigun
2012-07-28, 21:50
Hej
Hörde att Minicars slutat ta hem Black horse models för över ett år sedan, någon som vet anledningen till detta?. Är sugen på en av deras modeller, det är väl iofs inget problem att plocka hem dem från någon annan europeisk handlare men man är ju ändå lite nyfiken på varför de slutat ta in dem till Sverige.

/Martin

simonarvestrand
2012-07-28, 21:57
Kan inte svara på din fråga. Men råkade se tidigare idag att rc-butiken.se har black horse

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

LAB
2012-07-29, 04:47
Snor lite tråd här,tyvärr fick jag höra från ett par handlare,att calmato sport i glöd ej finns tillgänglig från tillverkare längre.Tydligen är det el som gäller,hoppas det är fel info.Tillbaka till blackhorse igen!

simonarvestrand
2012-07-29, 07:03
+10

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Sigun
2012-07-29, 07:33
Man undrar ju vad det är som gör att importören helt slutat ta hem ett stort märke som Black Horse? Tråkigt om de slutat med Calmaton i glödversion då får man väl glödkonventera elversionen istället för tvärtom :)

helifanatic
2012-07-29, 08:01
black horse kan man höra med mft eller hab om dom kan ta hem kompisen köpte en stork av hab kan vara värt o höra med thomas eller amir .

zablar
2012-07-29, 08:57
Anledningen till att Minicars slutat ta hem Black Horse är att leveranserna av modellerna hela tiden var struliga och osäkra.

Sigun
2012-07-29, 13:25
Anledningen till att Minicars slutat ta hem Black Horse är att leveranserna av modellerna hela tiden var struliga och osäkra.

Okey då vet vi anledningen till det hela. Tråkigt att de inte kan sköta sina leveranser man förstår ju att återförsäljare tröttnar när man aldrig kan lite på om de kommer hem modeller eller inte.

/Martin

Extra_Mannen
2012-07-29, 16:00
Hade en Black horse för ca 5-6år sedan. Modellen hette Tornado och det fattades delar samt kvalitén var inge vidare tyvärr. Vet inte hur de är i dag men säkert mycket bättre!

Kanske hade jag otur med min?

Snickarjävel´n
2012-07-29, 20:36
Black Horse är väl en av dom tillverkare idag som håller en jämn och mycket hög kvalité på deras modeller men även deras tillbehör som dom skickar med modellerna är gedigna och redigt bra.
Mycket på modellerna är oxå förberett så man slipper dra rodervajer, stötstänger mm mm, alla hål för roderoken är oxå färdiga bara att stoppa dit oken.
Där ligger även alltid dragtråd till skev resp klaff servo vid luckorna vilket av mig uppskattas mycket.

Senaste modellen som står på byggbordet har tom rodergångjärn av bästa sort ála pianotråd genom hela rodret samt en separat batterihållare med en mycket gedigen fastsättning, dessutom på rätt ställe i modellen för att få TP rätt med angiven motor.

Den enda sak som jag kan komma på jag saknas i den sista manualen är installation av motorn men mått angivna från medbringar på motorn till motorspant, känns dock som ett mindre problem om man monterat några kärror sen tidigare.

En tillverkare av modeller som är väl värd att satsa sina slantar på om man föredrar ARFer.

LAB
2012-07-29, 21:01
Snor lite tråd här,tyvärr fick jag höra från ett par handlare,att calmato sport i glöd ej finns tillgänglig från tillverkare längre.Tydligen är det el som gäller,hoppas det är fel info.Tillbaka till blackhorse igen!

Hej igen tydligen ny version som kommit calmato alfa sport,jävla handlare som skräms.Åter till black horse.