handdator

Visa fullständig version : Ny Skywalker, bra för nybörjare?



Sickan
2012-08-02, 17:51
Hallå,

Alla ni erfarna FPV-piloter, vad tror ni om Condor Skywalker
http://www.fpvflying.com/products/Condor-Skywalker-1880.html

Har inte flugit FPV innan men tänkte försöka lära mig denna mycket intressanta typ av flygning.

Vad rekommenderar ni annars till en nybörjare som vill ha något att utvecklas och växa med?

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

McRegor
2012-08-02, 19:28
Hej,
Är du total nybörjare på RC-flyg eller har du flugit mycket tidigare och "bara" är nybörjare på FPV ? Är ingen FPV-flygare själv men jag skulle kunna tänka mig att den frågan är relevant om du skall få ett bra svar från de som flyger FPV.
Som vanligt är det bra att ge så mycket information som möjligt så är det lättare att svara.
Hälsningar
Roger

Sickan
2012-08-02, 20:06
Hej,
Är du total nybörjare på RC-flyg eller har du flugit mycket tidigare och "bara" är nybörjare på FPV ? Är ingen FPV-flygare själv men jag skulle kunna tänka mig att den frågan är relevant om du skall få ett bra svar från de som flyger FPV.
Som vanligt är det bra att ge så mycket information som möjligt så är det lättare att svara.
Hälsningar
Roger

Korrekt :) Jag skulle väl beteckna mig som medel på RC och har flugit mycket med Radian men på slutet lekt med en Spy Hawk. Har flugit väldigt mycket Sim under åren. FPV har jag aldrig flugit (annat än lite grann med Spy Hawk, men den har inte så bra räckvidd) så där är jag verkligen nybörjare.

Har också börjat flyga en Copter (Cinestar 8) som är utrustad med FPV, men det har jag inte vågat prova än :) Tränar för fullt tidigt och sent när vinden mojnat.

--
S

Dufniall
2012-08-03, 16:51
Jag har en sånt, flyger kanon och är ingen problem för en medel pilot att flyga.

Sickan
2012-08-11, 19:04
Jag beställde ett :)

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2