handdator

Visa fullständig version : HobbyKing Multi-Rotor control board v3.0 vs KK2



Defuncta
2012-08-09, 19:51
Håller på att bygga en trikopter och jag undrar vad det är för skillnad på hk multirotor control board v3.0 och KK2?

Som jag har fattat det som är kk2 mer stabil då den har mer sensorer och kanske passar mig bättre då jag ska flyga fpv. Men sen har man hört en hel del problem med kk2. Kommer det bli mycket lättare att flyga med kk2 och vilket kort rekommenderar ni till en nybörjare som varken flugit helli eller multirotor tidigare?

Kanske blev lite rörigt men hoppas att ni förstår :)

Mvh defuncta

Johan_vv
2012-08-09, 21:39
Hej,

Jag har en Tricopter med KK v3.0 samt en Quad med KK2.

En av sakerna som KK2 men inte V3.0 har är "Auto level", som gör vad det låter som. KK2 har även en summer som piper när man kör arm/disarm. KK2 har även inbygg Spänningsvarning (förutsatt att man löder fast en extra kabel. Kolla gärna http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/33419-Johan-bygger-Turnigy-V2-Quad där jag visar detta) som gör att kortet larmar via Summern när spänningen faller ned under inställd nivå.

Utöver detta så har väl även KK2 bättre elektronik för att känna av rörelser vilket gör att det gör det möjligt att få en bättre flygande tricopter med denna.

Jag började själv med att bygga en tricopter med v3.0 kortet enligt den beskrivning som finns på RcExplorer.se och jag vart faktiskt förvånad över att det var lättare att flyga den än vad jag förväntat mig. Jag har krashat många gånger, men trots det så är det lättare än vad jag trodde.

Om du skall köpa ett kort nu så tycker jag absolut att du skall köpa KK2 kortet, detta eftersom du slipper flasha det samt att jag upplever att min Quad som har KK2 är mycket stabilare i vind/drift än vad min Tri är som har V3.0.

Mvh
Johan