handdator

Visa fullständig version : Mottagare sanwa



Ilfrazr
2012-08-16, 12:46
Sitter och letar efter en mottagare till min sanwa RD8000 35mhz.
Och det har blivit en del googlande, om vilka mottagare som funkar med sanwa men inte hittat något! funkar en sådan
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__6498__Corona_Synthesized_Dual_Conv_Receiver_6Ch_ 35Mhz.html
Är det någon på rc-flyg som kan svara på min fråga.

Och visst byt till 2,4 blir svaret, har redan beställt en modul till radion.

men jag vill nu, min Dekatlhon ska få lufta vingarna.

//Ilfrazr

McRegor
2012-08-16, 13:38
Har för många år sedan haft en RD6000 och till den körde jag många olika mottagarfabrikat - m a o var inte min radio speciellt känslig för mottagarfabrikatet vilket också var det vanliga för 35 MHz-anläggningar.
Om du skaffar mottagare med kristall så se till att ha "original-kristall" till den mottagaren - alltså en som är avsedd för just den mottagaren eftersom det finns lite olika varianter.
Sätt ut en annons på Köp & Sälj här och på Svenskt Modellflyg - det finns garanterat mängder med bra mottagare liggandes ute i byggbodarna och som inte används numera.
Hälsningar
Roger

Ilfrazr
2012-08-16, 14:18
Då provar vi det tack.

Ålänning
2012-08-16, 23:19
Jag har en RD8000 och har använt många tillverkares mottagare utan problem. =)
De flesta vanliga Futaba, Hitec, osv... Den klara ju även PPM-R-mottagare från öst! ;-)
Vet inget om mottagaren i länken.

Ilfrazr
2012-08-17, 08:23
Kör du med sanwa kristall i dem då?

McRegor
2012-08-17, 08:36
Hej,
Generellt skall du köra med mottagartillverkarens kristall - och det finns också olika typer av mottagare (enkel/dubbel-super) som också kräver olika kristaller så använd den som mottagartillverkaren tillhandahåller om du vill ha ett enkelt svar.
Hälsningar
Roger

paffe
2012-08-17, 09:02
Den mottagaren du hänvisar till
behöver ingen mottagarkristall.

(Googleöversättning)

"Nya Corona syntetiseras mottagaren är här! Denna enhet kommer att arbeta med befintliga Synthesized sändare eller crystal sändare. I själva verket förbättras riktigheten av denna mottagare prestanda av alla 35 mhz crystal sändare."

Ralf

McRegor
2012-08-17, 10:05
Helt rätt paffe - syntesmottagare använder inte kristaller. Men jag tror att trådskaparen syftade på Ålänningens svar...
//Roger

Ålänning
2012-08-17, 12:34
Måste vara rätt kristall för just den mottagare / sändare du ska använda.
Alltså Futaba mottagar-kristall i Futaba-mottagare.
Hitec-sändar-kristall i Hitec-sändare.
Sanwa-mottagar-kristall i Sanwa-mottagare osv.
Vissa har som ovan nämnts, skillnad på kristallerna till single conversion och dual conversion-mottagare.

Synthesized mottagare använder inte lösa kristaller, de är ställbara manuellt eller automatiskt (enkelt sagt).