handdator

Visa fullständig version : Frun sa stopp för fler flygplan...



HS-Racing
2012-08-20, 18:07
Nu får jag nog inte köpa fler flygplan... eller vad tror ni ??

http://youtu.be/s3ki13IaAws

Hur ska jag övertyga henne om att ETT flygplan till är lagom ??

simonarvestrand
2012-08-20, 18:12
Byt fru. missbruk är vad det kallas

Sigun
2012-08-20, 18:26
va tusan.. sälja?

Thomas
2012-08-20, 18:35
JA! Det där var helt rätt!! Redig Fru du har...
Hur många Extra-Jak-Sukoj'er går det på ett dussin??

Den paketen i bakgrunden hade iaf JAG varit mer intresserad av.

numnutchris
2012-08-20, 18:51
Byt fru. ---

+1

eller som Sigun föreslår: sälja frun...

:icon_pidu:

Snickarjävel´n
2012-08-20, 19:42
Vilken läcker färg du har på dörren din...

HS-Racing
2012-08-20, 21:33
Vilken läcker färg du har på dörren din...

Ja å du kanske kan måla också ??

wesse
2012-08-20, 21:40
stackars frun..snyft..hoppas hon inte fick ont i lilla foten..

Anders J
2012-08-20, 21:40
Du måste ha missat det här:

http://avia.anlino.se/phpBB2/viewtopic.php?t=356

UndCon
2012-08-20, 21:42
Happy Gilmore :)

Klavins
2012-08-21, 06:01
Det var en spänstig fru,sätt ut na på knalle annonsen.

fmxdanne
2012-08-21, 11:32
Så kan man ju åxå göra.. =) men detta sett är nog roligare.
http://www.youtube.com/watch?v=u8afsSerd9E&feature=plcp

Mats J
2012-08-22, 12:24
Bra stampat, det där klarar inte alla av:applouse:

Mvh Mats J

AmRi
2012-08-22, 13:15
Hon är ingen modellflygare mao:sarcastic: om inte resonemanget "en klänning till dig och ett plan till mig" funkar då vet bara gudarna:sarcastic:

multipass
2012-08-22, 14:45
Bra stampat, det där klarar inte alla av:applouse:
Mvh Mats J
Hon har nog jitterbuggat i sina yngre dar...
/R

marell01
2012-08-22, 16:58
Ursäkta, men VAD i dess filmer är roligt???

HS-Racing
2012-08-22, 17:02
Ursäkta, men VAD i dess filmer är roligt???

Gifta män förstår det roliga i min film...
.. den andra filmen fattar inte jag inte heller det roliga...

Är du gift ??

Baua
2012-08-22, 17:23
Jo Marcus är gift med en mycket förstående fru, om hon gjorde samma sak skulle det bli jävligt dyrt för både flygvapnet och skattebetalarna., he he :)

Hils
Magnus


Gifta män förstår det roliga i min film...
.. den andra filmen fattar inte jag inte heller det roliga...

Är du gift ??

bogieboy
2012-08-22, 17:28
Gifta män förstår det roliga i min film...
.. den andra filmen fattar inte jag inte heller det roliga...

Är du gift ??

Min fru såg filmen och har tjatat ända sen dess om att få hoppa på mina plan... :banghead:

Tapatalk 2

marell01
2012-08-22, 17:31
Jo Marcus är gift med en mycket förstående fru, om hon gjorde samma sak skulle det bli jävligt dyrt för både flygvapnet och skattebetalarna., he he :)

Hils
Magnus

Hahaha. +100 på den Baua. Jag kan väl ändå inte vara den enda här med förstående fru? Eller vet jag något som ni andra ännu inte upptäckt :D:D:D

HS-Racing
2012-08-22, 17:38
Hahaha. +100 på den Baua. Jag kan väl ändå inte vara den enda här med förstående fru? Eller vet jag något som ni andra ännu inte upptäckt :D:D:D


Jag har en väldigt förstående fru, jag har ju trots allt lagd beslag på 1/3 av vardagsrummet å fyllt med min hobby å det är det inga klagomål om...
Men ibland har man flugit färdigt men en kärra, å då "står den ju bara där å skräpar"...
.. nämnde då att jag skulle köpa en ny ( se kartongen bakom ) å då lovade hon att "ta bort" en annan.. å det gjorde hon ju..

Baua
2012-08-22, 18:39
Härligt! Såna tjejer gillar jag, hårda men ändå förstående! Förresten va fan tog mina garagenycklar vägen? Lotta, Lotta har du sett mina garagenycklar, va fan tog Lotta vägen nu rå och varför lyser det i garaget? Helveteeeee också!

He he Hils Magnus


Jag har en väldigt förstående fru, jag har ju trots allt lagd beslag på 1/3 av vardagsrummet å fyllt med min hobby å det är det inga klagomål om...
Men ibland har man flugit färdigt men en kärra, å då "står den ju bara där å skräpar"...
.. nämnde då att jag skulle köpa en ny ( se kartongen bakom ) å då lovade hon att "ta bort" en annan.. å det gjorde hon ju..

zablar
2012-08-23, 13:57
Jag har oxå hittat en väldig förstående, inte fru ännu men det kommer. :)
Hon tyckter tom att jag skulle även införskaffa mig något flygcert på riktiga flygplan. :) Så ett segelflygcert är under införskaffades just nu.

DavidFlygare
2012-08-23, 15:20
Förstår att ni tycker det är jätte kul med detta filmklipp, tycker dock inte det är rätt. Folk undrar varför det är så lite ungdommar som håller på och självklart finns det flera anledningar men en av dessa är att det är för dyrt, så för att lösa detta så hoppar vi sönder våra flygplan istället för att skänka dom till någon behövande ungdom i klubben, eller kanske tom någon nybörjare som är äldre som behöver ett mer avancerat plan att öva med, då brukar man inte vilja lägga 2000 på ett plan som man vet kommer ta stryk...

tomasstrom
2012-08-23, 21:27
Ursäkta, men VAD i dess filmer är roligt???

Håller mig till Marcus kommentar här. Förstöra grejer på det sättet förstår jag inte vad som var roligt med. Måste vara för jag inte är gift.

HS-Racing
2012-08-23, 22:00
Förstår att ni tycker det är jätte kul med detta filmklipp, tycker dock inte det är rätt. Folk undrar varför det är så lite ungdommar som håller på och självklart finns det flera anledningar men en av dessa är att det är för dyrt, så för att lösa detta så hoppar vi sönder våra flygplan istället för att skänka dom till någon behövande ungdom i klubben, eller kanske tom någon nybörjare som är äldre som behöver ett mer avancerat plan att öva med, då brukar man inte vilja lägga 2000 på ett plan som man vet kommer ta stryk...


Okej då tar vi det från början -

Planet hade redan fått mer stryk än vad det borde.. det va alltså lappat å lagat fler gånger än vad jag anser möjligt..
Det stod på filtmattan för att ens hålla ställen på plats där dom skulle sitta, ställde jag den på plastmattan så trillade modellen ihop... Motorspantet bestod av lim och lite balsarester, kroppen hölls ihop av tejp på undersidan dvs kroppen va redan av..
Motorkåpan va helt sprucken på den sidan man inte ser på filmen..
Ska jag fortsätta förklara ??

Det va bara sopor mao..

Tänk på att jag är smålänning och därmed född till den snåla jäveln jag är idag!!
Så här slängs fan inget utan att det är uttjänt !!

Men att dra en fullt fungerande kärra i backen med flit - det förstår inte jag heller poängen med...

tomasstrom
2012-08-23, 22:53
I see :D Då var det ju faktiskt lite kul :)

Den andra som du säger är dock obegriplig

HS-Racing
2012-08-25, 22:09
I see :D Då var det ju faktiskt lite kul :)

Den andra som du säger är dock obegriplig


Tack Thomas !
Tur det finns ett par stycken med lite humor iaf :D

Jag får nog vara tydligare med förutsättningarna nästa gång, om jag vågar posta någon mer film av denna typen :O
Det är ju bara en tidsfråga innan ett modellflygplan återgår till byggsats... så det kommer nog fler filmer :D

numnutchris
2012-08-26, 00:25
Tack Thomas !
Tur det finns ett par stycken med lite humor iaf :D

Jag får nog vara tydligare med förutsättningarna nästa gång, om jag vågar posta någon mer film av denna typen :O
Det är ju bara en tidsfråga innan ett modellflygplan återgår till byggsats... så det kommer nog fler filmer :D

Äh, lägg det i rätt kategori bara... :)

http://www.rcflyg.se/forum/forumdisplay.php/158-Oseri%C3%B6sas-Glada-S%C3%A4llskap

bokis
2012-08-26, 16:32
Hahaha. +100 på den Baua. Jag kan väl ändå inte vara den enda här med förstående fru? Eller vet jag något som ni andra ännu inte upptäckt :D:D:D

Förstående fru?????? :lollypop: jorå,ska inte klaga!

wesse
2012-08-26, 18:11
Min fru förstår ingenting av mig:-(

ewalds
2012-08-26, 18:20
Min fru förstår ingenting av mig:-(

Det gör ingen annan heller.....:sarcastic:

Snickarjävel´n
2012-08-26, 18:21
Min fru förstår ingenting av mig:-(


Och det förstår alla andra att hon inte gör..

bokis
2012-08-26, 18:42
Min fru förstår ingenting av mig:-(
Detta gör ju att ingen förstår din fru!
Hur kunde hon?