handdator

Visa fullständig version : Fpv flygare i Växjö?



bogieboy
2012-08-21, 08:12
Vill bara kolla om det finns några som flyger FPV i växjötrakten med omnejd? Hade varit roligt att träffa några fler likasinnade i närheten! :D

Och sedan kanske dra ihop en träff för oss smålänningar...

Tapatalk 2

Toro
2012-08-24, 18:16
Ev en snart :)
Är en gammal heliflygare men har snurrat in på detta nu och läser så ögonen värker.
Har 1000 frågor om inte mer men får väll knåpa ihop någon tråd så man får räta ut lite frågetecken.

UndCon
2012-08-27, 22:34
Ska vi köra FPV i Januari :)

bogieboy
2012-08-28, 05:42
Menar du i tipshallen? Varför inte men då måste jag nog få i gång quaden! :D

Tapatalk 2

bogieboy
2012-08-28, 05:42
Ev en snart :)
Är en gammal heliflygare men har snurrat in på detta nu och läser så ögonen värker.
Har 1000 frågor om inte mer men får väll knåpa ihop någon tråd så man får räta ut lite frågetecken.

Spännande...

Tapatalk 2

UndCon
2012-08-28, 07:24
Jepp - jag menar eventet i Tipshallen.
Vi bor inte så fasligt långt från varandra men det är svårt att få till något bra med barn överallt...
Vi är 2 här i Kalmar som busar med FPV och 2st som flyger seriösare fotoflyg med Mikrokopter åt mäklare o dyl.

Det skulle vara kul med en FPV träff för södra sverige - inte bara norr om fjollträsket :boxing:


FPV-süd

Toro
2012-08-28, 15:11
Jag ska nog testa flyga lite flygplan i simen, har inte en aning om hur svårt det är mot heliflyg.

Så långt har jag kommit ;)

bogieboy
2012-08-28, 17:41
Jag ska nog testa flyga lite flygplan i simen, har inte en aning om hur svårt det är mot heliflyg.

Så långt har jag kommit ;)

Det är alltid något. :-P i Realflight kan man även flyga fpv...

Tapatalk 2

bogieboy
2012-08-28, 17:53
Jepp - jag menar eventet i Tipshallen.
Vi bor inte så fasligt långt från varandra men det är svårt att få till något bra med barn överallt...
Vi är 2 här i Kalmar som busar med FPV och 2st som flyger seriösare fotoflyg med Mikrokopter åt mäklare o dyl.

Det skulle vara kul med en FPV träff för södra sverige - inte bara norr om fjollträsket :boxing:


FPV-süd

Ja det borde inte vara helt omöjligt att få till en träff. Och borde ju finnas någon fin plats i småland vi kan träffa på? Och jag kanske ska ändra topic till "FPV-flygare i småland?"

Tapatalk 2

simonarvestrand
2012-08-28, 19:04
Kommer du upp lite i småland och närmar dig tranås så är vi några stycken som flyger.
jag är ju bosatt i östergötland men går över gränsen ibland :)