handdator

Visa fullständig version : NEMERE Maiden Flight 120829



GliderKing
2012-08-30, 11:17
Idag, i kanon fint solskens väder med lagom sydostliga vindar så blev det "äntligen" maiden flight för min ungerska seglare NEMERE som jag byggt o. haft flygklar i nästan 2 år...!!!

Det blev 3st underbara flygningar med Nemere´n där Conny spakade bogser kärran med bravur.

Vi krokade ur på ca 400 meters höjd o. jag fick ca 15 min./flygning där kärran flög så skala likt o.elegant som jag bara vågade drömma o. hoppas på, och vilket glid....jösses..och vilka sköna o. snygga kurvningar...jösses....Jag är lyrisk....Kan inte bli bättre....

Modellen är framställd ifrån en CNC byggsats ifrån Schneider/Österrike...det har varit en sann glädje att bygga o. så här efteråt med "maiden" bakom mig så kan jag säga att det har varit mödan värt att bygga o. jag är glad att jag tagit så god tid på mig....för resultat är kanon..(tycker jag själv o. mina klubbkamrater(:- som var med idag) Njut av bilderna. Det kommer en film ifrån min maiden så fort Conny får till ét....!

Förutom detta så blev det 2 flights med min 4 meters ASW28 o. Conny fick till 3st bogseringar med sina snygga Oldies o. Stellan 1st start....Vi var 9st ute i e.m. som bara njöt o. njöt...!!

ewalds
2012-08-30, 11:43
Grattis till premiären!!
Den ser verkligen fin ut, kärran..
Ser fram emot filmen :)

/Micke