handdator

Visa fullständig version : Fel programmerad kk board eller vad?



Defuncta
2012-09-09, 07:57
Provflygningen sluta med att min trikopter (daddes v2,5) inte ville lyfta pga att den bakre motorn varvade för hårt så hela plattformen slog över, sen ju hårdare jag gasade ju mer tiltade servot vilket resulterade att allt ville snurra runt.

Verkade som att de inte var nått fel på tiltleden utan att servot jobbade och la de snett hela tiden. Är de mitt multirotor controlboard som spökar?

Mvh defuncta

simonarvestrand
2012-09-09, 08:10
Det är inte så att gyrot måste reverseras?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Defuncta
2012-09-09, 09:58
Det är inte så att gyrot måste reverseras?

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Precis så va de ;) fick upp den i luften ett par gånger sen ändra jag d/r o expo till 80 dr å -30 expo. Sen när ja fick upp den i luften blev roder utslagen för stora eller nått så kracha ja. Dock gick bara furulisten av. Å de e fixat nu :).

Det var sjukt mycket svårare än ja trodde... Ser så lätt ut när dadde flyger xD... Kan man inte begränsa roderutslagen så de inte alls blir stora tyckte att de var väldigt ostabilt?

simonarvestrand
2012-09-09, 20:26
Du begränsar roderutslagen genom att minska servoutslagen i sändaren. endpoints borde menyn heta. eller något liknande.

Dr har jag aldrig rört. känns fel på något sätt. minska endpoints och lite expo så blir det lugnt.

frznlogic
2012-09-10, 09:36
Dr står för dual rate, du sätter flera end points ned det och väljer med en spak vilken max utslag du vill ha . jag funderar på, du har inte satt expo åt fel håll? Om du sätter åt ena hållet så blir små rörelser mindre och större ju längre ut du kommer. Andra hållet så blir de jätte kraftiga och sen lugnare längre ut.

simonarvestrand
2012-09-10, 09:48
Kör du futaba skall det vara minus Expo och spektrum plusexpo

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2