handdator

Visa fullständig version : Flair träbyggsatser



krokko
2012-09-20, 07:13
hallå,

Någon som har erfarenhet från Flair träbyggsatser. Funderar på en DH82 Tiger Moth 1/4 skala.

mvh/kajman

Bo Freme
2012-09-20, 18:26
Hej Kajman.Flair byggsatser håller hög kvalitet både vad det gäller passform och materialval.Har själv byggt 3st.modeller av varierande storlek.Tyvärr har jag inte byggt tigern,men jag tror inte kvaliteten avviker från övriga byggsatser.Beskrivningarna till byggsatserna är både målande och detaljerna framgår mycket bra.Flair kan varmt rekommenderas.
M.v.h Bosse

krokko
2012-09-26, 06:21
Hej Kajman.Flair byggsatser håller hög kvalitet både vad det gäller passform och materialval.Har själv byggt 3st.modeller av varierande storlek.Tyvärr har jag inte byggt tigern,men jag tror inte kvaliteten avviker från övriga byggsatser.Beskrivningarna till byggsatserna är både målande och detaljerna framgår mycket bra.Flair kan varmt rekommenderas.
M.v.h Bosse

Tack för info, har ett kit i posten, köpte i UK, hittade ingen i Sverige. Sitter o undersöker vilken motor jag ska använda. Funderar på en bensinare 30-35cc med bakutblås.

Danneman
2012-09-26, 08:31
Köpte du från westwalesmodels?

Mvh Daniel

McRegor
2012-09-26, 11:04
Nu har du ju redan handlat men annars brukar JP:s Hobbyverkstad kunna ordna Flair - http://www.hobbyverkstad.se/modeller/kit.html
Hälsningar
Roger