handdator

Visa fullständig version : Kombinera ljudsignaler vid diversity



Copterdude
2012-09-25, 20:45
Som rubriken, jag ska köra diversity från två mottagare. Allså får jag två ljudkanaler, jag har bara en ljudingång..

Jag har hittat denna http://www.best2music.se/shop/smc-1-stereo--till-2619p.html

Kan jag använda den för att kombinera ljudet eller tänker jag fel ?

Impulze
2012-09-25, 21:47
Hmm..blir lite förvirrad...kör du med en oracle switch mellan mottagarna? Sändaren skickar bara monoljud ner till mottagaren/mottagarna.

Men, vill man ha ljud överhuvudtaget :) Jag rensar alltid bort mic:ar från mina videosändare för att ta bort en felkälla.

//Matte

Copterdude
2012-09-26, 04:40
Hmm..blir lite förvirrad...kör du med en oracle switch mellan mottagarna? Sändaren skickar bara monoljud ner till mottagaren/mottagarna.

Men, vill man ha ljud överhuvudtaget :) Jag rensar alltid bort mic:ar från mina videosändare för att ta bort en felkälla.

//Matte

Dubbla mottagare allså men en switch som känner av vilken som har bäst rssi. Jag vill ha ljud :)
Kommer köra FPV både i luft och på mark med bil och då är det mer användbart med ljud än i luften. Å andra sidan kanske diversity inte är så nödvändig på marken men jag ville prova tekniken iaf.

Har faktiskt inte kört med ljud tidigare så jag vet inte ens om det kommer brusa i den kanalen som har dålig mottagning så man ändå inte hör nått från den som har bra mottagning ?