handdator

Visa fullständig version : Investerar mig ur krisen ;)



Sickan
2012-10-01, 21:16
Har beställt en ny TBS Discovery med deras motorkit. Tänkte testa en ny kontroller den här gången, inte Naza alltså.

Trappy på TBS rekommenderade CC3D men den är ju sjukt svår att få tag på, så det blev Arducopter den här gången :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

bjerred
2012-10-01, 21:32
Så bra! Då är vi åtminstone två i lundaregionen som har APM, du får väl 2.5 och jag har 2.0. Skaffa även 3DR så vet du precis allt du vill om lägrt däruppe - kurs höjd flight mode position...
Lars

simonarvestrand
2012-10-01, 21:35
Hoppas du har mer tur med ardu än jag hade, fick den aldrig att bli riktigt bra.
kunde flyga fint och sedan bara få spelet vrida sig 45 grader och dra full fart ner i marken , bara stod och gapade.

den fick även för sig att flyga själv och hovra ovanför mig för att sedan falla rakt ner så jag fick kasta mig undan.

evilaid
2012-10-01, 22:08
Jag ska precis till att beställa ett arduino kit, hoppas erfarenheten blir bättre än din Simon, låter ju farligt;)Bjerred: hur funkar din, använder du gimbal?

Sickan
2012-10-01, 22:22
Så bra! Då är vi åtminstone två i lundaregionen som har APM, du får väl 2.5 och jag har 2.0. Skaffa även 3DR så vet du precis allt du vill om lägrt däruppe - kurs höjd flight mode position...
Lars

Perfekt, hör av mig om jag behöver tips :) Det är 2.5 som jag har på väg hem :)

Jag beställde även telemetripaketet, hur tycker du waypoint fungerar på den?

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sickan
2012-10-01, 22:24
Hoppas du har mer tur med ardu än jag hade, fick den aldrig att bli riktigt bra.
kunde flyga fint och sedan bara få spelet vrida sig 45 grader och dra full fart ner i marken , bara stod och gapade.

den fick även för sig att flyga själv och hovra ovanför mig för att sedan falla rakt ner så jag fick kasta mig undan.

Oops, låter lite väl spännande! Vilken version av hård- och mjukvara var det?

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

simonarvestrand
2012-10-01, 22:29
Det va innan det nya kortet kom, och med tanke på takten det mosas ut uppdateringar så är det nog stor skillnad nu

Sickan
2012-10-01, 22:42
Det va innan det nya kortet kom, och med tanke på takten det mosas ut uppdateringar så är det nog stor skillnad nu

Ok, får hoppas att de fått till det lite bättre nu då :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

bjerred
2012-10-01, 23:39
Jag är rc-nybörjare och kör ett hemmabygge med 12-tums proppar som drog iväg över slättlandskapet i minst 100. Jag kunde inte se vartåt den hade fronten så för att inte behöva leta i riktning Södra Sandby (2 mil bort) nödlandade jag, gång på gång på gång. Samtidigt rapporterade hela världen om problem. I väntan på stabilare FW började jag snickra på en liten quad som nu är nästan klar med KK2. APM verkar mycket stabil nu med 2.7.4 FW.
Jag har hittills inte vågat testa FP, dumt nog. Ingen gimbal för kamera, men fix FPV-kamera är monterad. GS projekterad. Flight Planner kan ta displaya FPV-kameran om man så vill.
Jag vill ha upp quadden innan hexan kommer ut i höstrusket.
Lars

Kenneth E
2012-10-02, 09:09
Tjenar Sickan,

Jag gjorde ett försök att hitta din quad i går men inte blev det något positivt resultat.

Bra att du tar det som en man och går vidare, jag ser fram emot att få skåda din nya skapelse med ny elektronik.

Vi hörs
Kenneth

Sickan
2012-10-02, 10:37
Tjenar Sickan,

Jag gjorde ett försök att hitta din quad i går men inte blev det något positivt resultat.

Bra att du tar det som en man och går vidare, jag ser fram emot att få skåda din nya skapelse med ny elektronik.

Vi hörs
Kenneth

Det är bara att bryta ihop och gå vidare, som någon sa :)

APMen är på väg nu, hoppas att TBSen också skickas snart.

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

UndCon
2012-10-02, 12:45
Jag har ardupilot/Oilpan 1.0 och det fungerar mycket bra med waypoints under de tester jag genomfört

Kör med Arduplane i en Bixler...
//UndCon

Sickan
2012-10-03, 15:49
APMen med tillhörande GPS, Sonar, telemetripaket och sladdar kom idag :)

Nu väntar jag på Discoveryn som jag hann uppgradera idag, den var redan beställd hos TBS, innan de skickade iväg den till mig. Från KV750 till 900-kitet.

Har också fått EzOSD (inkl. sensor för ackarna) och TBS 69-kameran som ska på denna leksak :) Körde endast med TBS Core OSD på den gamla.

Tänkte köra Immersion 5,8 sändare direkt till Fat Shark. Har ett par SpiroNet antenner jag tänkte testa.

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

evilaid
2012-10-03, 19:13
Låter som julafton.. Jag väntar fortfarande på min APM.
Tog det lång tid från att du beställde tills det att du fick grejerna? När jag kollar min order så står det bara "processing"..
Vad är Discovery och TBS?

simonarvestrand
2012-10-03, 20:17
Discovery är en mycket trevlig ram, tbs = teamblacksheep dom säljer den.
har du inte kikat på teamblacksheeps fpv filmer är det hög tid att göra det nu :)

evilaid
2012-10-03, 20:45
hahah precis på väg in på tuben och kolla efter dom :=

evilaid
2012-10-03, 20:47
Sjuk new york rulle om gjort

Sickan
2012-10-03, 22:03
Låter som julafton.. Jag väntar fortfarande på min APM.
Tog det lång tid från att du beställde tills det att du fick grejerna? När jag kollar min order så står det bara "processing"..
Vad är Discovery och TBS?

Gissar du hittat allt du behöver om TBS och deras Discovery vid det här laget :)

APMen beställde jag från 3D Robotics i söndags och grejerna kom idag. Det tyckte jag var riktigt bra :) Var har du beställt?

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

evilaid
2012-10-03, 22:54
Hela paketet!! ;)
Apm 2,5
UBlox gps
3dr paket
minim OSD
Mb1260 xl sonar

Ska bli roligt, har du hunnit starta upp?
läste manualen igår, verkar finnas potential:)

Sickan
2012-10-03, 23:38
Hela paketet!! ;)
Apm 2,5
UBlox gps
3dr paket
minim OSD
Mb1260 xl sonar

Ska bli roligt, har du hunnit starta upp?
läste manualen igår, verkar finnas potential:)

Nej, har bara tittat på grejerna och läst lite. Väntar in koptern, hoppas den dyker upp till veckan :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

evilaid
2012-10-08, 09:06
Nej, har bara tittat på grejerna och läst lite. Väntar in koptern, hoppas den dyker upp till veckan :)

--
S


Hur gick det med ardu? Fick du hem den, har du hunnit testa något?
Kollade min men det var "backorder" på Ubloxen så dom skulle antagligen skicka den idag..

Sickan
2012-10-08, 11:09
Hur gick det med ardu? Fick du hem den, har du hunnit testa något?
Kollade min men det var "backorder" på Ubloxen så dom skulle antagligen skicka den idag..

Jag fick hem allt, gick väldigt snabbt, tog några dagar bara.

Har inte testat än, väntar på TBSen som jag hoppas kommer inom de närmaste dagarna.

--
S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2