handdator

Visa fullständig version : Ready2 fly Venom



Anders W
2012-10-06, 23:05
Hej här kommer några bilder på min dh venom från ready 2fly.
är ganska färsk vad gäller rc flyg har tidigare hållit på med statiska modeller (plast). det är mycket roligare att flyga. Den här kärran är mina andra edf, den första är en hk vampire. Den väldigt lättflugen när den är intrimmad. Därav denna större variant. Venom är nog på gränsen av min kapacitet. det går undan jämfört med den lilla vampiren. gjorde min premiärflygning idag på Lundafältet, är ny medlem i Östhammars modelflygklubb.
Blåste en del och jag hann inte med at trimma kärran .fegade ur och lyckades landa i gräset brevid banan.

Jag har handmålat modellen med tamiyafärger var för lat för att ta fram airbrush. har moddat lite med pilot och utrustning för raketstol. jag gillar skalakärror. Förebilden är Raf 28 squadron RAf KAi Tak 1962

Anders

jocke1963
2012-10-06, 23:11
Snygg kärra! Grattis till lyckad premiär!
Och välkommen till en underbar hobby och ett fantastiskt bra forum! ;)

Dick
2012-10-07, 11:36
Var hittar man en sådan trevlig kärra?

petera38
2012-10-07, 12:00
Hej Anders,

Jättefin kärra....och ett varmt välkommen till: "The fantastic world of jets"!
Kunde du ge oss lite facts omkring modellen? Utgår ifrån, att det är en EDF modell?

Mvh
/Pete

fege
2012-10-07, 12:38
http://ready2fly.com/ki.php/en/Electric-RC-Jets-324.html

Anders W
2012-10-07, 13:00
Hej
tack för alla kommentarer. Fege har hann före och la in en länk till var man kan hitta modellen. Det är en 90mm fläktkärra med en spännvid på 1500mm. 6 celler. den har infällbara ställ och klaffar. Jag har köpt en pnp variant med sliverfärg. Den är ommålad med tamyias akrylfärger. Märkningen är specialbeställd från modelmarkings.com i England.
kul att ni gillar den. Om jag klarar att flyga den ordentligt kommer jag detaljera ytterliggare och "vädra" den med oljefärg,markera panellinjer etc.






Anders

henke2
2012-10-07, 18:30
Var hittar man en sådan trevlig kärra?


HAB är återförsäljare i Norden för Ready2fly :-) Dem gör även turbinkonverteringskit (Kolibri/P20) till både Venom och den kommande Yak-130 :-)

henke2
2012-10-07, 18:35
Det går undan jämfört med den lilla vampiren.

Det är få kärror som flyger så sakta som Venomen gör med flaps och mindre gaspådrag. Testa lite under kommande flygningar får du se, det är skitkul!


Blåste en del och jag hann inte med at trimma kärran .fegade ur och lyckades landa i gräset brevid banan.
Anders

Jag rekomenderar ett 3axligt gyro, då trollar man bort vinden, känslan är nästan magisk. Fungerar ypperligt på Venom.

Det finns billigare på hobbyking, MEN detta eagle gyrot styrs av en extra kanal på sändaren, så man kan starta kärran och lyfta till en bekväm höjd innan man slår på gyrot. På detta vis slipper man smälla pga man reverserat någon kanal i gyrot eller fått gainen felinställd. Klar fördel och 500pix är inga astronomiska summor ändå ju.

http://www.hab.se/eagle--a3-pro-3-axlig-gyro-for-flygplan-p-12659-c-826.aspx