handdator

Visa fullständig version : Vad kör ni för sim?



NickeL
2012-10-15, 14:16
Tjenare,

undrar lite nyfiket vad ni andra kör för sim?, själv kör jag Phoenix men jag tycker det är allt för sällan man träffar någon annan från detta avlånga land online?
Många från tyskland och england bara...

/Nicke

simonarvestrand
2012-10-15, 14:20
Phoenix är det som gäller iallafall för oss som flyger 98% helikopter.
Det flygs nästan varje kväll online men då helikopter folk , helisweden forumet brukar användas för att berätta när det
är dags.
Kanske borde skapas en sådan tråd även här så man kan berätta när det är dags att koppla upp sig.

För det är väl inte så att alla flygplansmänniskor är för gamla för datorer ? ;)

grand14
2012-10-15, 15:08
Kör phoenix och realflight 4.5 flyger nästan bara flygplan

DavidFlygare
2012-10-15, 16:20
Hur krävande är Phonenix? Har märkt att på G4,5 så laggar det en del när man är över 5st online

NickeL
2012-10-15, 17:01
En någolunda bra dator så rullar det på fint!

/Nicke

Michael
2012-10-15, 17:21
Jag använder ingen simulator överhuvudtaget. Vid ett tillfälle har jag provat en RealFlight-simulator hos MiniCars men upplevde det som väldigt långtråkigt. Visserligen är såväl helikoptrar och flygplan bra simulerade men beroende på det begränsade synfältet man har mot en datorskärm, upplever jag inte flygningen som särskilt verklighetstrogen. Jag flyger flygplan sedan många år och har på senare tid börjat lära mig flyga helikopter och det fungerar (mot förmodan) bra utan simulator.

Att flyga med "multi user" över nätet låter dock intressant så kanske jag får ompröva mitt ställningstagande.

simonarvestrand
2012-10-15, 17:22
Phoenix funkar bra så länge folk undviker nitromaskiner röken segar ner nått grymt. Håller man sig till el går allt kanon. Precis som i verkligheten grym simulator

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

NickeL
2012-10-15, 17:35
Ja, och när folk förstorar flygetygen.

DennanHMFK
2012-10-15, 22:27
Fönix har vi hemma och nere i klubben. :-)

Skickat från min HTC Sensation Z710e via Tapatalk 2

Ålänning
2012-10-15, 22:39
Började med Reflex XTR (seriösare men gammal) och nu mest bara RealFlight G5.5 (mer spel). Men tror att det finns bättre. =)

HS-Racing
2012-10-17, 00:26
Har bara tillgång till Reflex XTR... så det blir väl det då..
Tycker fortfarande det är ett av dom mest verklighetstrogna, sålänge man jämför en vindstilla dag på fältet !!

Har testat Fönix, realflight, eazyflight.. med flera...
Online har jag inte testat dock..