handdator

Visa fullständig version : DJI WKM single waypoint datalink 2.4 ghz



Stiffe
2012-10-20, 00:19
Beställde ett sådant kit idag någorlunda rimliga pengar från Foxtech ,funderade ett tag att gå över till MK FC istället men nu blir det fortsatt WKM och test av detta , har någon annan testat ??
får full osd + 1 waypoint som man kan ändra som man vill med maskinen i luften om jag fattat det rätt, full autopilot - takeoff - landning osv. spännande

Stiffe
2012-10-26, 00:18
Fick grejorna idag , hoppas kunna få igång det nu i helgen :icon_pray:

Stiffe
2012-11-02, 22:33
Efter lite strul då tydligen Google earth som DJI Ground station använder deras plugin som karta, ändrat något i sin konfiguration för nån vecka sen vilket innebar att man inte fick upp nån karta i programmet och drabbade då alla användare av DJI s waypoint system , efter att följt en tråd på multirotorsforum.com så löste nån det tillsammans med DJI support häromdan och nu rullar det som det ska på bordet hemma iaf , har dock inte fälttestat det än men blir det hyfsad vind i helgen så ska det testas

Sickan
2012-11-03, 07:58
Efter lite strul då tydligen Google earth som DJI Ground station använder deras plugin som karta, ändrat något i sin konfiguration för nån vecka sen vilket innebar att man inte fick upp nån karta i programmet och drabbade då alla användare av DJI s waypoint system , efter att följt en tråd på multirotorsforum.com så löste nån det tillsammans med DJI support häromdan och nu rullar det som det ska på bordet hemma iaf , har dock inte fälttestat det än men blir det hyfsad vind i helgen så ska det testas

Då hoppas vi på bra väder :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Stiffe
2012-11-03, 14:56
Nu är det testat , wow lite blandade känslor men fascinerande när hexan åker runt på de waypointen jag anger och automatiskt ändrar höjd och position , autostartar -landar osv. klantade lite då jag kopplade ur gpsläget i luften och inte hade throttle i mittläget vilket innebar att motorerna stannade och den kom ner i en fart inte speciellt högt men det kostade landstället , tror det blir ett riktigt bra hjälpmedel när jag ska fota-filma , blir det flygväder imorgon ska jag testfilma :thumbup:

Sickan
2012-11-03, 15:55
Nu är det testat , wow lite blandade känslor men fascinerande när hexan åker runt på de waypointen jag anger och automatiskt ändrar höjd och position , autostartar -landar osv. klantade lite då jag kopplade ur gpsläget i luften och inte hade throttle i mittläget vilket innebar att motorerna stannade och den kom ner i en fart inte speciellt högt men det kostade landstället , tror det blir ett riktigt bra hjälpmedel när jag ska fota-filma , blir det flygväder imorgon ska jag testfilma :thumbup:

Kanon :) Synd på landningsstället!

--
S

Stiffe
2012-11-18, 20:15
Testade vidare i dag och det funkar som det ska bra , den går med nosen åt det håll waypointen ligger vilket är logiskt såklart men inte optimalt om man vill filma på sidan tex. man får tänka sig för lite var man lägger waypointen annars får man pausa click and go och styra manuellt ett tag om man tex vill snurra runt för en overwiev eller ta sidovyer men det blir en planeringsfråga och träna upp framöver

Sickan
2012-11-18, 20:48
Testade vidare i dag och det funkar som det ska bra , den går med nosen åt det håll waypointen ligger vilket är logiskt såklart men inte optimalt om man vill filma på sidan tex. man får tänka sig för lite var man lägger waypointen annars får man pausa click and go och styra manuellt ett tag om man tex vill snurra runt för en overwiev eller ta sidovyer men det blir en planeringsfråga och träna upp framöver

Cool! Då får vi se en skön autokontrollerad kameraåkning snart då :)

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Stiffe
2012-11-18, 23:21
Det är meningen iaf :), tiden och vädret begränsar ju nu , vardagarna kan man glömma men blir det hyfsat väder på helgen är jag startklar ( om inget annat är planerat med min sambo :girl_cray3:)

bjerred
2012-11-19, 16:12
Stiffe!
Har du lagt upp några bilder på din maskin?

Lars

Stiffe
2012-11-20, 21:44
Hej

Verkar inte som lägga in bild funktionen funkar så lägger 2 länkar istället

http://www.stiffe.eu/quad.jpg min quad med Naza Gps

http://www.stiffe.eu/Hexa.jpg min Hexa som är en MK kopia från Polen med WKM datalink mm.

Sålde min gamla radio idag och min nya kommer inte förrän nästa vecka så jag hoppas inte det blir kanonflygväder till helgen när inte jag kan flyga ;-)

bjerred
2012-11-20, 23:32
Tack för bilder.
Lars

Kenneth E
2012-11-21, 08:28
När får vi se dessa häftiga skapelser live?

Balsa regn

Stiffe
2012-11-21, 12:57
Det går ju flyga lite varsom så jag har testat på lite olika ställen och gällande filmandet så går det ett steg i taget , jag missade er FPV träff för nån månad sen annars hade jag kommit , så nästa träff om den annonseras med lite framförhållning :)

Kenneth E
2012-11-22, 11:48
Finns det intresse kan vi träffas vilken dag som helst, för att flyga MK eller FPV.

Nu på Lördag 5 m/s verkar vara den enda dagen denna helg med flygväder, söndag upp till 15m/s.

Jag hade tänkt FPV:a på söndag så där sprack den planeringen, får se om Lördagen bjuder på något flygbart väder då.

Balsa regn

Stiffe
2012-11-22, 13:02
Visst det enda osäkra är att jag väntar på min nya sändare och sålt den gamla , ev i bästa fall får jag den imorgon och sen ska det programmeras en del men om det går som det ska så ev Lördag en stund kan jag nog om vädret är ok

Kenneth E
2012-11-22, 13:10
Vad är det för sändare du beställt?

Säg bara inte att det är en Jeti D-16, för då blir jag avis.

Balsa regn

Stiffe
2012-11-22, 16:17
Nä den är för dyr , en Graupner MX 20 HOtt 12 kanaler och diverse användbara switchar och rattar jag saknade på min JR 7 kanalare och den uppfyller alla tänkbara behov jag har tänkt framtidsmässigt , skulle man få för sig prova MK så funkar den direkt där tex.

Stiffe
2012-11-29, 22:34
Kan inte utan att förundras över möjligheterna på nya radion efter att laddat i senaste Firmwaren och den talar Engelska istället för Tyska :-) , Min JR jag hade innan var ju hyfsat avancerad trodde jag men den var inte i närheten av den nya , lägga en mjuk trottelkurva i mitten lätt match , alla switchar är lätt programerbara till vilken funktion man själv vill , lite fördröjning Ok osv osv :-) Lätt imponerad av möjligheterna javisst