handdator

Visa fullständig version : Väntar på en kds450Q :)



Alanthor
2012-10-26, 18:37
Har nu beställt en kds från supertrevliga rubinrc :) någon som har en sån? Är den skön att köra? Mvh

sent from tapatalk/ arttech falcon 450 fbl

simonarvestrand
2012-10-26, 18:42
har själv bara flugit sv men kompisen har en q och är grymt nöjd. man får väldigt mycket 450 helikopter för pengarna helt klart. speciellt nu när rubinrc har sänkt priset på alla kdser, otroligt prisvärda.
Går givetvis inte riktigt att jämföra med Miniprotos och och rave450 som verkar vara en klass för sig.
har själv bara flugit mini protos av dom två men det är helt klart min 450 favorit.

Tror du kommer bli riktigt nöjd med q'n

niklas83
2012-10-29, 16:58
Kul att höra :). Har inte q versionen men kds 450s. Har haft den sedan början av året och är mycket nöjd med den. Det är min första 6-kanaliga helikopter och jag har utvecklats mycket med den. Nu när jag flugit ett tag och blivit bättre är jag sugen på något snäppet större och vassare.

simonarvestrand
2012-10-29, 19:17
Hade också en s. den blev väl snarare sv efter alla krasher :)
Det enda dåliga va väl egentligen motorn , det blev en enorm skillnad när man fick en lite värre motor :)

niklas83
2012-10-29, 20:25
Kan tänka mig det. Lyckats få mer kräm i den nu iaf då jag köpt batterier med högre c tal. Vilken motor uppgraderade du med? Kikat lite på denna http://rubinrc.se/product_info.php?cPath=11_229&products_id=3118

simonarvestrand
2012-10-29, 20:28
Kommer faktiskt inte ihåg vilken motor det va, det va en scorpion iallafall.

teamleader
2013-01-14, 12:46
Har nu beställt en kds från supertrevliga rubinrc :) någon som har en sån? Är den skön att köra? Mvh

sent from tapatalk/ arttech falcon 450 fbl

Jag ska också beställa en sån från Rubinrc, antingen SV eller Q modellen.

grasse
2013-02-03, 15:43
Lånar denna tråd och ställer en kanske dum fråga om just 450Q.
Jag har kanske tagit mig vatten överhuvudet när jag beställde en 450Q som inte är helt monterad.
Mina tidigare erfarenheter av Heli är så gott som obefintliga. Har hovrat en Solopro-270.

Frågan gäller monteringen av remmen. Jag tror nämligen att beskrivningen är felaktig.
Enligt den tecknade beskrivningen så skall remmen gå från stjärt-drevets översida till huvudrotordrevets vänstra sida.
Men jag tycker att det inte stämmer med de övriga bilderna av fullt monterad heli. Också så får jag det problemet som jag såg i en annan tråd att remmen halkar snett i bakpartiet.
Så kan någon bekräfta hur de 2 rotorna skall rotera. Jag vill få det till att (sett från rotorns fria sida) huvudroutorn roterar medurs medan stjärtroutorn roterar moturs
// Grasse

simonarvestrand
2013-02-03, 17:02
Som jag kan se det så är det korrekt. roterar du huvudrotorn medurs så skall stjärten rotera "bakåt".

grasse
2013-02-03, 21:49
Tack för svaret.
Jag tolkar det som att vi har samma åsikt.
Att "bakåt" betyder att övre delen av rotorn roterar bakåt.
// Grasse