handdator

Visa fullständig version : Turnigy P-47D 30cc Maiden



sm3xrq
2012-10-26, 21:55
Jag gick och köpte mej en p-47 från hobbyking i början av sommaren. det tog en himla tid innan jag faktiskt fick upp den i luften och mer än halva sommaren hade gått. vet inte vad som hände.
till att börja med så fick jag en karton innehållande allt utom dekaler och beskrivning från HK så jag reklamerade det, har i skrivandets stund fortfarande inte fått dekalerna.
Kom däremot på att ESM's manual stämmer helt överens med hur den här modellen ser ut. Så jag använde den för att få ut CG med mera.

så väl på en av våra camping helger i slutet av sommaren tog jag mod till mej och tog upp henne i luften. Hon flyger som på lina, ett riktigt trevligt flygplan. inga ilskna tendenser stallar nos först, däremot hände någonting i landningen som inte var helt planerat.


http://www.youtube.com/watch?v=ZQKTfASiVi4&feature=share&list=UUc_vTWdtM_ mcIFnk417MFcA

jag tyckte det var en ganska snäll landning med tanke på att vårt fält går i vågor. allt är lagat. visade sej att de har bygget landställsinfästningen i balsa hård balsa men ändå balsa.... har nu förstärkt upp det (lär bytt ut) med furulister och ett par hinkar epoxy. däremot han jag itne ta upp henner nå mer i år.. :(

PS knackningarna ni hör är från focusen på objektivet jag hade på kameran DS