handdator

Visa fullständig version : TBS Discovery med CC3D



Sickan
2012-10-27, 13:50
Idag bytte jag ut APM mot CC3D och fick upp den i luften :) Det visade sig att en ESC var kass, troligen därför den ramlade ner senast så jag fick byta ut dem innan premiären kunde genomföras.

Detta var ett stort steg för mig, att flyga utan atti. med höjdsensor och kunna växla till GPS när man vill flyga lite lugnare ;)

Tycker ändå det gick bra för att vara första gången :)

33097
33098

--
S

simonarvestrand
2012-10-27, 16:38
Trevligt! önskar jag fick en cc3d.
Ser lite vingligt ut ibland men annars riktigt fint :)

simonarvestrand
2012-10-28, 10:40
Testa att öka gain på yaw lite. för mycket gain på yaw brukar göra att den sticker upp lite så det kanske är samma i andra riktningen.

bil sebbe
2012-10-28, 10:58
Antar att den lilla bilden i filmen är den du ser i glasögonen? Vad använder du för kamera? ser ut att vara grym kvalité!!!

Måste säga att maskinen är grymt läcker! Hur är det med en färdig konstruerad maskin, kan den stå helt stilla i luften?

Sickan
2012-10-28, 11:58
Testa att öka gain på yaw lite. för mycket gain på yaw brukar göra att den sticker upp lite så det kanske är samma i andra riktningen.

Jag får testa det, hittade några bra klipp om gains på openpilot.org :)

--
S

Sickan
2012-10-28, 12:35
Antar att den lilla bilden i filmen är den du ser i glasögonen? Vad använder du för kamera? ser ut att vara grym kvalité!!!

Måste säga att maskinen är grymt läcker! Hur är det med en färdig konstruerad maskin, kan den stå helt stilla i luften?

Det stämmer, den lilla bilden kommer från TBS 69, http://team-blacksheep.com/products/prod:tbs69. Grym kamera vad gäller färger och hantera ljus :)

--
S

berthrsd
2012-10-29, 07:48
Idag har jag försökt hittat rätt med inställningarna och det känns som det är nära nu :) Den ligger fint i luften men jag har ett problem. När jag ger på full gas ligger den fint i luften men när jag sjunker snabbt så inte bara vobblar den (det gör de flesta om man inte rör sig åt något håll) utan den vrider sig och rollar också. Någon som har någon idé?

Filmen är ganska trist för det mesta ;) men det finns några moment där jag sjunker snabbt och man kan se hur den beter sig. Solnedgången var ganska trevlig trots allt.



--
S

Hur mycket drar du av på gasen? CC3D slutar korrigera om du drar av gasen helt, leder ofelbart till att quaden tippar åt något håll...

Sickan
2012-10-29, 09:45
Hur mycket drar du av på gasen? CC3D slutar korrigera om du drar av gasen helt, leder ofelbart till att quaden tippar åt något håll...

Jag har testat att dra av helt också, bara för att testa :)

Men här tycker jag inte att jag gör det men det är kanske som det ska vara då, bara att lära sig helt enkelt.

--
S

simonarvestrand
2012-10-29, 10:05
Fortsätt att laborera lite med gain och förmodligen med en gissning I-tider, tror du kan få det hyfsat, men oftast svårt att få till inbromsning riktigt bra.

Sent from my HTC One X using Tapatalk 2

Kenneth E
2012-10-30, 12:11
Tjenare Sickan,

Jag har lagt in mixning till pitch på min trikopter, d.v.s när jag använder yaw så ger radion lite mer gas på alla motorerna samt ytterligare lite mer gas på stjärtmotorn och det funkar.

Balsa regn

Sickan
2012-10-30, 14:07
Tjenare Sickan,

Jag har lagt in mixning till pitch på min trikopter, d.v.s när jag använder yaw så ger radion lite mer gas på alla motorerna samt ytterligare lite mer gas på stjärtmotorn och det funkar.

Balsa regn

Ah, det är något jag får testa om jag inte lyckas med gains.

Tackar!

--
S

Mr J
2012-10-30, 14:34
Tjenare Sickan,

Jag har lagt in mixning till pitch på min trikopter, d.v.s när jag använder yaw så ger radion lite mer gas på alla motorerna samt ytterligare lite mer gas på stjärtmotorn och det funkar.

Balsa regn

Fan! Jag måste börja bli senil... Det där har jag inte ens tänkt på...
Det måste jag prova, när det blir flygväder igen till våren.

Sickan
2012-10-30, 15:02
Fan! Jag måste börja bli senil... Det där har jag inte ens tänkt på...
Det måste jag prova, när det blir flygväder igen till våren.

Vadå, idag har det varit en perfekt flygdag :)

--
S

Mr J
2012-10-30, 15:22
För kallt och blött efer regnet igår...

Kenneth E
2012-10-30, 16:07
Fegis

Balsa Regn

Mr J
2012-10-30, 16:25
Fegis

Balsa Regn

Vadå?
Det är ju otjänligt klimat... Global warming my ass.

Sickan
2012-11-03, 10:43
Då var alla delar grundligt rengjorda, torkade och provflugna efter djupdykningen i åkern förra helgen.

Så nu hoppas man på en bra eftermiddag för att träna höjdhållning :)

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sickan
2012-11-03, 15:01
Måste bara säga att det är galet roligt att köra FPV :D Även om jag dök ner i åkern vid ett par tillfällen och vid sista kraschen gick en arm och en propeller :(

Känner att jag har bättre koll på höjden i svängarna nu så dagens hårda landningar på åkern berodde mer på övermod och inte en tillräckligt bra pilot ;)

Nu är det dags att reparera Discon och tvätta bort leran, sedan får den bli en pilsner eller två.

Trevlig helg!

--
S

Stiffe
2012-11-03, 18:44
Roligt du är nöjd , då kan du vara värd en öl eller 2 :icon_pidu:

Sickan
2012-11-03, 21:17
Roligt du är nöjd , då kan du vara värd en öl eller 2 :icon_pidu:

Tackar, det blev ett par, lite vin och en drink. Livet är på topp med andra ord ;)

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HH

Sickan
2012-11-04, 21:42
Då var allt monterat igen :) Men det ser ut som att det dröjer några dagar innan vädret kommer att tillåta en provflygning.

Passade på att vända CC3D-kortet 90 grader för att underlätta att plugga in USB-kontakten. Vet inte varför jag inte gjorde det från början. Det blir en och annan gång när både det ena och andra ska justeras.

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sickan
2012-11-13, 13:34
Idag skippade jag glasögonen och körde fem accar kors och tvärs i hagen :) Med Zippy Compact 4s 4000 mAh får jag ut cirka 12 minuter när jag landar med 15% marginal. Har jag flugit med Graupner 9x5 istället för som innan 8x5. Tycker jag hittat en setup i CC3Dan som fungerar bra på min Discovery nu, kanske har man utvecklats som pilot också ;)

För att hjälpa mig med orienteringen så hängde jag på lite leds fram och bak. Fick vid några tillfällen till några sköna svängar och något som kan liknas vid en åtta. Dagens träning handlade främst om höjdhållning genom flygningen och det känns bättre och bättre.

Allt är helt ;)

33994
33995

--
S

Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk 2

markusb
2012-11-14, 10:13
Stabil och fin maskin. Blir jag inte nöjd med min qav500 så ska jag nog testa denna oxå.

Kenneth E
2012-11-14, 16:41
Tack Sickan,

Skoj att du tog dig mod att köra genom hålet i staketet.

Stiffe
2012-11-17, 18:31
Nice , ju större barn ju dyrare leksaker ha ha

Kenneth E
2012-11-21, 07:53
Härligt Sickan,

Skoj att se effekten av vad som händer om det dyker upp ett träd i sidan och propellrarna slår i, man är ganska chanslös. Jag ser att hela familjen delar ditt film intresse.

Var var detta någonstans, jag kände inte igen det?

Balsa regn

Sickan
2012-11-21, 16:43
Var var detta någonstans, jag kände inte igen det?

Det första var vid stenbrottet i Billebjer, Dalby. Efter det drog jag till Skrylleskogen fylld med övermod :) Vidare efter det blev det Lomma Beach och avslutningsvis vid vår, nyss inköpta, tomt i Vallkärra. Det var hela Lundaturen.

--
S

Kenneth E
2012-11-21, 18:50
Da hade jag ett ratt, Lomma beach.

Jag hoppas pa bra vader i helgen, planen har jag redan.

Balsa regn

Sickan
2012-11-21, 19:41
Da hade jag ett ratt, Lomma beach.

Jag har varit där ett par gånger och det blåser alltid för mycket :) Det man inte ser i klippet är att det blåser skitkallt, var helt genomfrusen när jag kom hem.

Annars tror jag det kan vara skoj att flyga ut över t ex långa bryggan :)

--
S

bjerred
2012-11-21, 20:25
Välkommen till Bjärred!
Bjerred

Stiffe
2012-11-21, 21:01
Det var ju en liten kul utflykt , det stora gröna fältet var det nya tomten ? ha ha, och hela familjen kom med på film

Sickan
2012-11-21, 21:56
Välkommen till Bjärred!
Bjerred

Tackar :)

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Sickan
2012-11-21, 21:58
Det var ju en liten kul utflykt , det stora gröna fältet var det nya tomten ? ha ha, och hela familjen kom med på film

Inte riktigt hela :) Det är två tomter på cirka 1600, jag försökte dock flyga runt inom tomtgränsen ;)

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Sickan
2012-11-24, 23:44
Testade några nya propellrar idag efter tips här på forumet, bland annat. Det var några Carbon Fiber 9x4,7 och GemFan 8x4,5 Mix.

http://gothelirc.com/shopdisplayproducts.asp?id=178&cat=GemFan+Carbon%2FABS+Mix+Prop

http://www.rctimer.com/index.php?gOo=goods_details.dwt&goodsid=793&productname=

Jag har flugit mest med Graupner 9x5 den senaste tiden och med båda dessa nya fick jag en del vobblande så jag fick sänka några gains efteråt, tycker de båda fungerar fint nu. Jag tror att det har att göra med den något lägre attackvinkeln.

Med 8" började Discon dessutom driva lite bakåt istället för framåt.

Om jag måste välja tror jag att GemFan blir valet, tyckte koptern kändes agil och stabil med dem.


http://youtu.be/GgYRkX1iuFo

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Stiffe
2012-11-26, 21:46
Stabilt Sickan :-) blev riktigt mörkt på slutet , är grymt flygsugen varit utan sändare över en vecka nu , har jag tur får jag den nya imorgon

Sickan
2012-11-27, 12:19
Stabilt Sickan :-) blev riktigt mörkt på slutet , är grymt flygsugen varit utan sändare över en vecka nu , har jag tur får jag den nya imorgon

Tackar :)

Det är lite trist att det blir mörkt så snabbt men den här veckan är en resfri vecka ;)

Lite inställningar och ut och flyga idag då?

--
S

bjerred
2012-11-27, 15:35
Perfekt väder, alldeles vindstilla i västra Skåne. Hoppas dagen ger video, både uppifrån och nerifrån!
Lars
First flight med q i trädgården avklarad. Får se vem som visar Långa Bryggan (Nordens längsta) uppifrån först...

Edenberga
2012-11-27, 17:04
Härligt att du klarade hindret! Man kunde ana en viss tvekan just innan :)
Snart kommer det kanske filmer ovan molnen från dig också?:)

Sickan
2012-11-27, 21:29
Härligt att du klarade hindret! Man kunde ana en viss tvekan just innan :)

:) Absolut tvekandes, men nu startar träningen för att göra det flygandes FPV ;)


Snart kommer det kanske filmer ovan molnen från dig också?:)

Tror inte att jag törs det med denna, skulle vara skönt med lite GPS-stöd när man inte kan orientera sig efter landmärken :)

--
S

remsan
2012-11-28, 09:40
Tack för dina video :) Kul att se att du har fixat hindret :).

Stiffe
2012-11-28, 15:48
Som sagt det blir mörkt snabbt och man hinner inte hem från jobbet innan


Lite inställningar och ut och flyga idag då?

Nya anläggningar är inte bara att tuta och köra ;-) , började med Firmware uppgradering och började blippa i gårkväll ( efter ett tag fick jag stänga av själva blippljudet då min sambo hade huvudvärk :)) har väl koll på det mesta i sändaren nu och idag ska mottagaren i hexan är det tänkt efter ett gympa pass

Sickan
2012-11-28, 16:52
Nya anläggningar är inte bara att tuta och köra ;-) , började med Firmware uppgradering och började blippa i gårkväll ( efter ett tag fick jag stänga av själva blippljudet då min sambo hade huvudvärk :)) har väl koll på det mesta i sändaren nu och idag ska mottagaren i hexan är det tänkt efter ett gympa pass

Jo, det tar sin lilla tid detta :)

--
S

Sickan
2012-11-28, 16:53
Tack för dina video :) Kul att se att du har fixat hindret :).

Tackar!

--
S

Edenberga
2012-11-30, 20:34
Trevlig flygtur! Såg att du hittat ett nytt hinder...men discon är nog lite för stor för "tunneln" med vatten :).
Väntar spänt på mina fpv prylar skall anlända...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Stiffe
2012-11-30, 22:55
Såg kul ut , vädret är rätt kallt och ruggigt nu tyvärr

Sickan
2012-12-01, 11:10
Hittade bär som satt fast på koptern när jag landat. Flög lite nära träden kanske :)

34531

Discon går igenom röret, så någon gång ska det passeras igenom ;)

--
S

Sickan
2012-12-02, 08:02
Körde slut på några ackar runt byn igår :)

http://www.youtube.com/watch?v=keu-wqGrv_A

--
S

Stiffe
2012-12-02, 16:10
Du ligger i , själv var det julklappsinhandling igår när det var hyfsat bra flygväder och idag är det snö och pulkaåkning med barnbarn

Sickan
2012-12-02, 17:07
Du ligger i , själv var det julklappsinhandling igår när det var hyfsat bra flygväder och idag är det snö och pulkaåkning med barnbarn

Passade på när 9-åringen var på läger, mellankillen på kalas och minstingen höll igång sin mamma ;) Hann med fem ackar a cirka 12 minuter styck :) Luftade även Cinestaren och Y6an för att hjälpa grannen med ett projekt han dragit igång.

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Stiffe
2012-12-03, 22:55
Stryktålig maskin uppenbarligen :thumbup:

Sickan
2012-12-10, 20:55
Har idag sänkt expo på rudder till -10 från +10 och höjt roll och pitch från +30 till +40. Behåller throttle kurvan i CC3Dn.

Hoppas på lite bättre väder och provflygning så får vi se om FVPandet känns lite mer precist efter detta :)

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

bjerred
2012-12-15, 19:17
Sickan,
Jag såg "PÅ SPÅRET" i går och lärde mig rätta kommentaren:
f1

Blir inte allt fuktigt i det skånska vädret i dag?

Lars
Ps hoppas att f1 betyder BRA! COOLT! och så'nt beröm

Sickan
2012-12-16, 07:13
Sickan,
Jag såg "PÅ SPÅRET" i går och lärde mig rätta kommentaren:
f1

Blir inte allt fuktigt i det skånska vädret i dag?

Lars
Ps hoppas att f1 betyder BRA! COOLT! och så'nt beröm

Tackar :) Det är smidigt att bara kunna kasta ut den och flyga lite runt huset.

Det var inte så mycket "tung" fukt så det var ingen fara alls. Däremot har jag svårare att bedöma höjden när det är så grått.

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Mr J
2012-12-20, 18:59
Du får debitera bonden en slant för att du plöjer hans åker, det borde räcka till nya proppar :sarcastic:

Stiffe
2012-12-20, 22:10
Man får väl snart kalla dig för Rollsickan he he

Sickan
2012-12-20, 22:14
Du får debitera bonden en slant för att du plöjer hans åker, det borde räcka till nya proppar :sarcastic:

:D Helt klart!

--
S

Sickan
2012-12-20, 22:31
Man får väl snart kalla dig för Rollsickan he he

Japp, barnsligt roligt är det :)

--
D

Sickan
2012-12-20, 22:45
Jag hittade problemet, en lite dip switch? som låg och skramlade under plasten.

Passade på att göra lite service på den ikväll så den är redo för nya äventyr igen :) Monterade de nya TBS ESCarna som jag fått efter att reklamerat en i den första sändningen. Drog om lite kablage och flyttade video tx längre från radion.

Satte också på HoryzonHD som FPV-kamera. Har inte testat den innan utan det har legat i sin låda tills nu.

35185

--
S

Sickan
2012-12-21, 18:24
Idag när jag skulle provflyga efter servicen igår så startade inte en motor. Innan jag skruvade ihop allt igår kväll testkörde jag den noga och allt fungerade som det skulle då.

Kunde konstatera att en ESC var död så jag bytte ut den, samma sak, inte ett liv i en av motorerna. Efter ett antal djupa veck i pannan upptäckte jag mitt misstag :banghead:

När jag testat allt igår så drog jag om sladdarna på ett snyggare sätt och i min idioti så vände jag en kontakt fel på CC3D-kortet då, hmm...

Har justerat upp deg/s ytterligare, till 250 deg/s :) Imorgon ska det tränas flips och rolls.

--
S

bjerred
2012-12-25, 13:56
Sickan,
nu är min julklapp klar för köksgolvsdans, men ujuj så baktung! Ingen kamera monterad i fören ännu, men för att få CG vid markeringen (i mitten) krävs väl en Hasselbladare - LiPon där bak är ju så mycket tyngre än allt annat.
Hur har du löst obalansen?

Julklappen: TBS Disco!
God fortsättning på julen

Lars

Sickan
2012-12-25, 17:49
God fortsättning på dig också! Och grattis till en mycket trevlig julklapp som du har fått :)

Jag flyger den med Zippy Compact 4s 4000 mAh. När jag har ack. stopparna närmast nosen så ligger dessa ackar mer eller mindre exakt i linje med bakkanten. Då balanserar den perfekt med en "naken" Gopro HERO2, FPV-kameran (TBS 69) och EzOSD i fronten. CG vill du ha någon centimeter framför markeringen på bottenplattans undersida.

Vill du flyga utan kameran kan du alltid tejpa på en tyngd i nosen där kameran ska sitta :)

Hoppas se en trevlig Disco-film runt långa bryggan snart ;) Passa på vid nästa midnattsbar!

--
S

bjerred
2012-12-28, 12:40
Det blev ballast!
35397
Lars

Sickan
2012-12-29, 15:32
35325
Det blev ballast!
Lars

Ok, kanon :) Men det blev något fel med filen?!?

--
S

simonarvestrand
2012-12-29, 15:55
Hur menar du med rycker ?

Sickan
2012-12-29, 16:20
Hur menar du med rycker ?

En liten bit in i filmen ser du vad jag menar. Den rycker till, precis som att den tappar en arm och korrigerar det direkt, hårt. Det är både på pitch och roll.

--
S

simonarvestrand
2012-12-29, 16:57
nu har jag inte kikat så jätte mycket på cc3d än eftersom jag inte fått nått kort än men det är inte så att du har en d del som du lagt in nått värde på ? den kan orsaka saker om du har en brusig signal från gyrot , vibbar skulle kunna orsaka det.

tror rent spontant utan att själv varit där att du borde öka p något , kan hända att du även får juster i delen då.
kan vara så att den behöver lite mer kraft att den inte riktigt orkar hålla.

bjerred
2012-12-29, 21:44
Ok, kanon :) Men det blev något fel med filen?!?

--
S
Sickan,
Först trodde jag att du tycker att ballasten borde hyfsats lite med filen! Nu är bilden OK

bjerred
2012-12-30, 19:44
Sickan,
menar du verkligen firmware eller är det parametrarna/inställningarna du backat? Vilken version FW kör du nu så framgångsrikt med?
Har du igång telemetri, gps osv? FPV är väl ett måste när discon kommer en bit bort. Behöver du justera rotationen med yaw? Den verkar kunna flyga spikrakt längs vägar och alléer.
Är videon tagen med GOPRO? Kan du spela in och visa oss vad FPV-kameran visa dig under flygning? Av videon att döma flyger du ju vansinnigt fort vådligt nära trädtopparna. Jag tröstar mig med att det är en brännviddseffekt...
Tack för att du uppmuntrar oss flygrädda med dina framgångar.
Lars

Sickan
2012-12-30, 20:23
Jo, jag menar firmware och inte inställningarna. Det här OpenPilot och CC3D jag flyger med och där har jag ingen telemetri, höjdhållning eller GPS. Nu har jag fått till Attitude hyfsat så den håller näsan bra, behöver jobba lite till med Rate mode.

Just nu så flyger jag även med en GoPro HERO2, väntar på en ny TBS 69 som jag tycker är avsevärt bättre. Men visst, jag kan spela in på marken också nästa gång vi får flygväder.

Fort brukar jag försöka flyga och jobbar också på att flyga närmare saker, typ träd och marken ;) Idag var jag lite för nära vid något tillfälle men det gick bra :)

Kul att du uppskattar mina stapplande framsteg, Bjerred :)

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

bjerred
2012-12-31, 00:15
Bra!
Att du använder CC3D är helt klart, men även med den FC kan man ha gps ansluten till telemetrisändare, eller hur.

Backar du till en tidigare version av FW genom att köra en äldre version av GCS och sedan låta den GCS ladda upp motsvarande FW? OpenPilot vill ju att GCS själv ska välja FW.

Sickan
2012-12-31, 07:01
Bra!
Att du använder CC3D är helt klart, men även med den FC kan man ha gps ansluten till telemetrisändare, eller hur.

Jag tror att de testat lite på flyg men att det inte blev aktuellt för multicopter. Såg också att det tidigare fanns en blåtandsmodul för telemetri, kanske egentligen mest praktiskt för att göra justeringar utan att behöva koppla in sladden varje gång.

http://forums.openpilot.org/topic/13080-cc3d-gps/?p=116210

Däremot så verkar det mesta finnas till deras nästa plattform, Revolution. Jag har hoppat på deras kickstarter-projekt :)

Men jag kan ha missat något, inte helt omöjligt ;) I vilket fall som helst så är det inget jag har till min CC3D utan jag försöker flyga så manuellt som möjligt med den :)


Backar du till en tidigare version av FW genom att köra en äldre version av GCS och sedan låta den GCS ladda upp motsvarande FW? OpenPilot vill ju att GCS själv ska välja FW.

Precis så, avinstallerade aktuell GCS, installerade föregående version och gjorde sedan firmware upgrade.

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

bjerred
2012-12-31, 07:20
Stort tack för svaren!
Du håller oss alla i utvecklingens framkant.
Lars

Stiffe
2013-01-01, 21:18
Verkar ju otroligt stabil och följsam :applouse:

evilaid
2013-01-02, 08:51
Stabilt :)
Är det gopro? inte mycket vibrationer där..

Sickan
2013-01-02, 10:16
Stabilt :)
Är det gopro? inte mycket vibrationer där..

Tackar :)

Exakt, det är en GoPro HERO2 som jag använder.

--
S

Sickan
2013-01-02, 10:18
Verkar ju otroligt stabil och följsam :applouse:

Ja, gillar den verkligen och fick bra råd på openpilot forumet vad gällde fininställningarna av CC3Dn :)

--
S

evilaid
2013-01-02, 11:23
Har du jobbat mycket med vibrationer osv ?
När jag köper mina apc proppar så tycker jag inte det är mycket man kan göra med dom utan det är bra balans från början.. Andra delar som skapar vibrationer?

Sickan
2013-01-02, 14:54
Har du jobbat mycket med vibrationer osv ?
När jag köper mina apc proppar så tycker jag inte det är mycket man kan göra med dom utan det är bra balans från början.. Andra delar som skapar vibrationer?

Nej, egentligen inte. Kör med öronproppar som vibrationsdämpning under kameran och använder Graupner E-proppar :) I övrigt är det bara bra grejer, tror jag, och injustering av FCn.

--
S

2013-01-02, 17:17
Har man lite tid över så kan man ju alltid ladda ner en vibrationsmätarapp till telefonen och balansera motorerna

Sickan
2013-01-02, 18:59
Har man lite tid över så kan man ju alltid ladda ner en vibrationsmätarapp till telefonen och balansera motorerna

Jag gjorde det när jag fick mina TBS 900KV (samma som T-motors) och de visade sig vara väldigt bra :) Är nog sämre nu efter en del närkontakt med skåneböndernas åkrar ;)

--
S

evilaid
2013-01-02, 21:19
Snyggt!
tungt piano :)

HUr får du bilden så grym? vill den inte bli för lätt så vinden rycker i den? tycker det ser för bra ut ;)
Vad kör du för inställningar på kameran, wide, fps och upplösning?

Sickan
2013-01-02, 23:43
Snyggt!
tungt piano :)

Tackar :)


HUr får du bilden så grym? vill den inte bli för lätt så vinden rycker i den? tycker det ser för bra ut ;)

Nej, visst drar det lite i den när man har en vind på 30 km/h att bråka med :) Välbalanserade motorer och proppar, bra och balanserat chassi, bra komponenter och bra inställningar i FCn. Har läst och frågat massor på alla möjliga forum ;) Tycker också att mindre proppar fungerar bättre i vind.


Vad kör du för inställningar på kameran, wide, fps och upplösning?

Jag kör 720/60 och wide med HERO2 på denna. Har ingen efterstabilisering alls :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Impulze
2013-01-03, 19:01
Verkar onekligen vara ett bra kort, men när går dom få tag i igen :)

//Matte

simonarvestrand
2013-01-03, 19:31
Undra när mina kort kommer!!
Börjar sakna det enormt.
Väntar ju både cc3d och revo

Sickan
2013-01-03, 21:23
Verkar onekligen vara ett bra kort, men när går dom få tag i igen :)

//Matte

Om du vill ha ett nu så såg jag någon här som länkade till http://www.drotek.fr/shop/en/149-fc-coptercontrol-cc3dopenpilot.html som bygger enligt spec. Det finns kanske fler men jag tror inte att OpenPilot kommer att göra ytterligare batchar av CC3D.

Om jag inte minns helt fel så skulle väl Revo kunna leta sig ut till oss vanliga människor till sommaren :)

--
S

Sickan
2013-01-03, 21:25
Undra när mina kort kommer!!
Börjar sakna det enormt.
Väntar ju både cc3d och revo

Förstår det! Ska bli roligt att följa dina tester :)

--
S

Sickan
2013-01-04, 13:02
Fick hem en uppsättning Xoar 9x5 träpropellrar idag och naturligtvis tvungen att testa dem :) Passade även på att sänka Kp lite men behålla Ki på roll. Tyckte det fick bort ytterligare lite oscillering :)

När det gällde propparna så märkte jag ingen skillnad mellan Xoar och Graupner.

http://vimeo.com/56751811

--
S

Impulze
2013-01-04, 19:16
Om du vill ha ett nu så såg jag någon här som länkade till http://www.drotek.fr/shop/en/149-fc-coptercontrol-cc3dopenpilot.html som bygger enligt spec. Det finns kanske fler men jag tror inte att OpenPilot kommer att göra ytterligare batchar av CC3D.

Om jag inte minns helt fel så skulle väl Revo kunna leta sig ut till oss vanliga människor till sommaren :)


Drog iväg en beställning, så få se då vad som kommer :)
//Matte

Sickan
2013-01-04, 19:41
Drog iväg en beställning, så få se då vad som kommer :)
//Matte

Cool, håll oss uppdaterade. Man ska kanske köpa ett reservkort :)

--
S

PinDuke
2013-01-06, 12:54
Stiligt.
Blir avundsjuk på den gröna gräsmattan, här är det snö och minus så långt ögat når...

bjerred
2013-01-07, 00:46
Sickan,
jag behöver nog inte flyga själv för allt jag önskar av FPV och OSD och hisnande snikningar nära döden i lervälling och genom staket finns på denna tråd.
Tack för upplevelserna här framför surfplattan från ica maxi för 690:-
Lars

Sickan
2013-01-07, 18:46
Sickan,
jag behöver nog inte flyga själv för allt jag önskar av FPV och OSD och hisnande snikningar nära döden i lervälling och genom staket finns på denna tråd.
Tack för upplevelserna här framför surfplattan från ica maxi för 690:-
Lars

:) Kul att du gillar klippen!

Men nu till våren behöver vi jobba på din flygrädsla ;)

"Jag är inte rädd, jag kan flyga"

http://youtu.be/kwg9-bg5JFg

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

bjerred
2013-01-07, 23:43
Tack för terapilöftet! I dag har jag tjyvstartat behandlingen genom att flyga slut en 3s/3.7Ah utan krasch men med mycket jojo.
Lars

evilaid
2013-01-08, 08:31
Vad använder du för osd och downlink?

`Lika grymt som vanligt :)

remsan
2013-01-08, 09:11
Det ser ut att han kör Immersion EzOsd.

Sickan
2013-01-08, 10:44
Det ser ut att han kör Immersion EzOsd.

Japp, fast i TBS tappning. Det skiljer lite i mjukvaran. I det här fallet var det via ImmersionRC sändare, 5.8 på 600mW.

--
S

Kenneth E
2013-01-11, 08:07
men fick samtidigt störningar på videolänken som jag måste undersöka. På cirka 100-150 meter börjar det komma störningar i ovankant, typ prickar som fyller hela skärmens bredd, sendan kryper det saknar ner och fyller mer och mer av skärmen. Ska lägga upp ett klipp som visar det senare.

Detta sällsynta fenomen kallas snö, skall tydligen finnas norrut har jag sett på TV.

Stiffe
2013-01-11, 08:23
men fick samtidigt störningar på videolänken som jag måste undersöka. På cirka 100-150 meter börjar det komma störningar i ovankant, typ prickar som fyller hela skärmens bredd, sendan kryper det saknar ner och fyller mer och mer av skärmen. Ska lägga upp ett klipp som visar det senare.

Detta sällsynta fenomen kallas snö, skall tydligen finnas norrut har jag sett på TV.

ha ha

Sickan
2013-01-11, 09:28
:D

PinDuke
2013-01-11, 10:06
men fick samtidigt störningar på videolänken som jag måste undersöka. På cirka 100-150 meter börjar det komma störningar i ovankant, typ prickar som fyller hela skärmens bredd, sendan kryper det saknar ner och fyller mer och mer av skärmen. Ska lägga upp ett klipp som visar det senare.

Detta sällsynta fenomen kallas snö, skall tydligen finnas norrut har jag sett på TV.

Om du installerar ett Snow Pass Filter på video tx:n så försvinner dessa störningar i bilden men flygtiden brukar bli lite kortare tyvärr.
http://www.jula.se/dieselvarmare-20-kw-24-l-418026

Sickan
2013-01-11, 10:16
:banghead: Att jag inte tänkte på det :)

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/35350-St%C3%B6rningar?p=299617#post299617

--
S

Sickan
2013-01-13, 16:18
Bytte motorer idag, samma som jag hade innan men inte brandade som TBS 900KV. Vilken skillnad, mina gamla har tagit mycket stryk under hösten :)

Satte också på Graupner 10x5 och skruvade ner Kp lite, dels för större proppar men också lite för kylan. Tycker det blev väldigt bra.

Har beställt lite delar till de andra motorerna så får vi se om det går att få ordning på dem igen :)

--
S

Impulze
2013-01-14, 23:07
Idag kom klonen :) Har lött på pinheader och lackat kortet.
http://i47.tinypic.com/ht5mqt.jpg

//Matte

Sickan
2013-01-14, 23:17
Idag kom klonen :) Har lött på pinheader och lackat kortet.
http://i47.tinypic.com/ht5mqt.jpg

//Matte

Spännande! Vad ska du ha det på?

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Impulze
2013-01-14, 23:20
En TBS Discovery :)

Visst kan den plocka sum-signalen från PPM, tyckte att det stod nått sånt.

//Matte

Sickan
2013-01-14, 23:29
En TBS Discovery :)

Visst kan den plocka sum-signalen från PPM, tyckte att det stod nått sånt.

//Matte

Kul!

Så har jag förstått det också. Tittade lite på det innan för att kunna göra tx tuning men kom aldrig så långt innan jag fick till inställningarna ändå.

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Impulze
2013-01-14, 23:33
Har du nån gps på eller xbee på din?

//Matte

Sickan
2013-01-15, 05:11
Har du nån gps på eller xbee på din?

//Matte

Nej, inget sådant.

--
S

Impulze
2013-01-15, 14:23
Oki, Funkar den hyffsat med standardinställningar eller har det varit mycket parameterändrande?

//Matte

Sickan
2013-01-15, 19:34
Minns knappt men jag höjde nog både Kp och Ki lite innan första flygningen efter ett tips på OpenPilot. Tror standard är 200 i rate mode men jag började med runt 360, med alla decimaler innan ;) kanske 450 på yaw.

Det jag då hade problem med var att den drev både bakåt och åt vänster samtidigt som den inte ville hålla näsan speciellt bra. Efter en del tweakande så tyckte jag den blev väldigt bra. Hade då fått upp värdena i atti mode rejält. Fick justera AccelBias en del för att hindra att den drev dock.

Men när jag började bolla lite med folk på OP så fick jag klart för mig att det fanns mycket mer att göra :( Men god hjälp skruvade jag upp både Kp och Ki samt lade på lite Kd. Ökade också GyroTau.

Efter det blev motorerna tystare, minimal drift och den håller nosen bra :)

Jag kan lägga upp min inställningar när jag kommer hem på torsdag. Även om du inte kan använda dem rakt av så kanske de kan vara till någon hjälp :)

--
S

Impulze
2013-01-15, 20:03
Tjo...ojfan..och jag som bara vill flyga :)

Lägg upp dina inställningar så får man då kanske en fingervisning åt vilket håll man ska tweaka :)

//Matte

Sickan
2013-01-15, 21:08
Men jag tror nog att den definitivt är flygbar med standardinställningar :)

--
S

Sickan
2013-01-19, 19:31
Det är mina inställningar nu, anpassade för -5 grader, Graupner 10x5, 900KV och 4s.

36084
36085
36089

--
S

Impulze
2013-01-19, 21:17
Ok, tack...då får jag jämföra med orginalinställingarna och prova mig fram...:)

//Matte

Sickan
2013-01-20, 23:35
Tydligt att man får jobba lite med inställningarna när temperaturen sjunker. Idag betedde den sig inte helt bra med -5 inställningarna, det var -10 när jag flög. Får titta på det till veckan.

Däremot fungerar Plasti Dips flytande tejp kanon, inga problem längre när man råkar täcka hela koptern med snö :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

bjerred
2013-01-21, 16:13
Sickan,
Skriv lite om Plasti Dip, har aldrig hört talas om denna undermedicin. Google ger mest betalda annonsplatser!
Jag tycker inte om att landa i snö, vått gräs och så'nt med Discos kortkorta landningsställ. Någon har löst detta genom att värma plexiglas (?) över en form av trä. Flytande tejp verkar lättare. Bildas en galosch, som går att kränga av?
Lars

Impulze
2013-01-21, 16:58
Gissar att det är som Plastic Spray PRF 202, man lackar elektroniken med en plasthinna. Den modellen jag använder är genomlödbar.
http://www.taerosol.com/prf-produkter/27/
//Matte

markusb
2013-01-21, 17:03
Inte riktigt samma sak som PD. PD är som flytande eltejp. Du kan dra av det, segt som tusan och riktigt stakt. Beter sig ganska likt en stor bit eltejp kan man säga. Smiter in hyffsat vid komponenterna men är lätt att få luftbubblor i om man lägger på det fel.
Plastlack bildar en tunn hinna över grejjerna, lite som en tjock sprayspackel. Går ej att dra av då den inte binder ihop sig som en tejpbit. Genomlödbar är en klar fördel.
På kretskort som ex en flygkontroller föredrar jag plastlacken just eftersom det går löda igenom.
I annat fall lackar jag först, sedan skyddar det lite extra med PD utanpå.

EDIT: När man drar av PD från ett kretskort så kan ytmonterade komponenter följa med av, inte bra.. Vet av erfarenhet...

Sickan
2013-01-21, 17:10
Jag fick tipset på den man penslar på och kan dra av men jag köpte spray tejpen istället, verkade smidigare ;)

Verkar vara liknande den som Matte länkade till.

http://www.dipit.se/plasti-dip-liquid-tape/plasti-dip-spray-liquid-tape-transparent

Fungerar kanon i regn och snö, har inte haft problem sedan jag sprayade Discon, Core och CC3D :D

--
S

Sickan
2013-01-21, 22:10
Sickan,
Skriv lite om Plasti Dip, har aldrig hört talas om denna undermedicin. Google ger mest betalda annonsplatser!
Jag tycker inte om att landa i snö, vått gräs och så'nt med Discos kortkorta landningsställ. Någon har löst detta genom att värma plexiglas (?) över en form av trä. Flytande tejp verkar lättare. Bildas en galosch, som går att kränga av?
Lars

Får återkomma igen redan nu :) Håller på med en liten renovering av min Disco. Bort med EzOSD, ska bara köra TBS Core med volt och förbrukning, och byter dessutom 5,8 mot 1,2. Då behövde jag löda lite på Core och testade att dra av "skinnet", fungerade klockrent att dra av. Det var som tejp men tunnare, nästan som när huden flagnar, då tunn.

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

bjerred
2013-01-22, 16:20
Tack för trovärdig info. Beställning av både spraytejp och gegga på burk gjord!
Lars

Sickan
2013-01-22, 16:23
Tack för trovärdig info. Beställningen gjord!
Lars

:)

Du får vässa naglarna, det är som med vanlig tejp, svåraste delen är att få upp en liten flik för att kunna dra av den ;)

--
S

markusb
2013-01-24, 16:04
Privat klipp...
Vad var felet på dom?

Sickan
2013-01-24, 16:10
Privat klipp...
Vad var felet på dom?

Tack för påpekandet, ibland går det lite för fort :)

Jag vet inte vad felet var men problemet jag hade var att de svartnade rätt som det var och behövde en knack i sidan för att komma igång igen.

--
S

markusb
2013-01-24, 16:38
Du bara snurrar och gasar du ;)
Bra fluget!

remsan
2013-01-24, 18:09
Underbar klipp :)
Snyggt att flyga efter traktorn :)

Stiffe
2013-01-24, 19:40
Var ett suveränt vinterväder i eftermiddags men då var man ju på jobbet :-(

Sickan
2013-01-24, 19:47
Du bara snurrar och gasar du ;)
Bra fluget!

Tackar :) Det är lite för roligt ;)


Underbar klipp :)
Snyggt att flyga efter traktorn :)

Det var lite synd att jag inte kunde följa den längre, började tappa bild så jag var tvungen att vända. Stod lite dumt bakom några hus då :)

--
S

Sickan
2013-01-24, 19:48
Var ett suveränt vinterväder i eftermiddags men då var man ju på jobbet :-(

Galet bra, man får planera sina luncher noga ;)

--
S

Stiffe
2013-01-25, 21:10
Du ser påpälsad ut iaf he he

Sickan
2013-01-26, 08:19
Du ser påpälsad ut iaf he he

Japp :) man får klä på sig när man ska stå still ett tag. Det blev 7 ackar, långlunch ;)


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Stiffe
2013-01-26, 12:19
Du verkar ha väldigt generösa arbetstider eller rasttider snarare he he - egen företagare ?

remsan
2013-01-26, 12:32
:) på min lunch så hinner jag med max 2 accar :D

markusb
2013-01-26, 12:34
Önskar att jag hade mer än 30min lunch.. hinner ju precis värma käket, äta, ta en kopp kaffe och ett bloss, sen dax att jobba igen.

Sickan
2013-01-26, 12:55
Man får ta igen det när mörkret faller. Men flexibelt är det så jag klagar inte ;)


--
S

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

Lassekar
2013-01-27, 18:44
Hej Sickan!

Alltid lika spännande att se dina fina filmer + tankar och funderingar. :eagerness:

Trevlig söndag

/Lasse

Sickan
2013-02-09, 15:34
Passar på att renovera Discon samtidigt som jag bygger samman ADSen. Flyttar motorer, ESCar och FPV-utrustning.

Discon får tillbaka sina renoverade TBS 900KV, nya T-Motor ESCar och ett nytt 1,2-system :) Samtidigt plockas TBS EzOSD bort, ska köra med TBS Core OSD. Har bytt botten-plattan, Core OSD ville inte fungera på den gamla efter all stryk den fått :)

Ja, i princip är den en ny Disco :)

36747
36748
36749
36750
36751

--
S

Lassekar
2013-02-09, 18:06
Hej Sickan!

- Det ser ut att bli hur fint som helst. :eagerness:

Är det något kvar av min F450 efter kommande flygövningar blir det till att beställa en topp- och bottenplatta + Core från TBS. En renodlad FPV maskin skulle vara spännande att äga, men än så länge följer jag er som flyger FPV med stort intresse!

Trevlig lördag

/Lasse

Sickan
2013-02-28, 21:45
Innan jag bytte Tiger Motor ESCarna så trodde jag att det eventuellt var mitt CC3D-kort som blivit knäppt. Därför så fick jag ett incitament att plocka på min klon, CC3D från Drotek. Lödde på pinnarna (är inte på plats som på originalet) och laddade in senaste firmware och mina inställningar som jag kört med den senaste tiden.

Än så länge märker jag ingen skillnad och leveransen från Drotek gick riktigt snabbt, beställde vid 22:00 och hade det hemma två dagar senare, skickades morgonen efter :)

Jag ska testa lite nu så får vi se men skönt att det inte är fel på mitt CC3D original-kort!

--
S

Lassekar
2013-03-01, 02:28
Hej Stickan!

Måste vara ett tekniskt problem, vet att du är en duktig pilot så SBS är uteslutet. :eagerness:
- Gissar på det du redan konstaterat, ESCarna!
Skönt att det inte blev värre vurpor än de man ser i filmen.

Fly On

/Lasse

Sickan
2013-03-01, 16:21
Hej Stickan!

Måste vara ett tekniskt problem, vet att du är en duktig pilot så SBS är uteslutet. :eagerness:
- Gissar på det du redan konstaterat, ESCarna!
Skönt att det inte blev värre vurpor än de man ser i filmen.

Fly On

/Lasse

Alltid lika upppiggande med dina positiva kommentarer :)

Tackar!

--
S

simonarvestrand
2013-03-01, 17:40
vad är det för 1,2 system du kör med nu ?

Sickan
2013-03-01, 18:09
vad är det för 1,2 system du kör med nu ?

Det är följande pryttlar :)

1000mw Lawmate 1.2G 8CH Transmitter (TMS121800) (LM12G1000TX) från foxtechfpv
2 x 1.3GHz deluxe receiver från Rangevideo
Micro Diversity controller från Rangevideo
+ antenner (varav en patch)

--
S

Sickan
2013-03-01, 18:52
Kan efter dagens övningar inte uppfatta några som helst skillnader mellan mitt original och det från Drotek.

För er som är intresserade av ett CC3D, rekommenderar jag varmt Drotek!

37221
37220

--
S

simonarvestrand
2013-03-01, 19:14
Så lawmate går att lita på nu ?
1000mw lät lite overkill för mif iofs, men vill ha bra pålitliga grejer

Sickan
2013-03-01, 19:23
Så lawmate går att lita på nu ?
1000mw lät lite overkill för mif iofs, men vill ha bra pålitliga grejer

Har läst lite blandat om dem men på slutet lite positivt. Köpte den mest för att jag beställde andra grejer från FOXTECHFPV vid det tillfället :)

--
S

simonarvestrand
2013-03-01, 19:28
Mottagarna kommer bli rvids iallafall. har just nu en från readymade och en från bevrc och dom lirar inte bra ihop med diverityn verkar ha olika rssi signal. har bättre räckvidd med en än om jag kör med båda :P

Lassekar
2013-03-01, 19:32
Go´kväll!

Har ni sett filmen på Drotek´s hemsida. :scared:


http://www.youtube.com/watch?v=JTWmOHedrXw

Vilken fantastiskt skicklig pilot.

/Lasse

Lassekar
2013-03-01, 19:42
Passade på att det fina vädret testa mitt nya 1.2GHz-system :) Fungerar kanon! Men en av min TBS-motorer lirar inte perfekt och med HERO3 på 1080/60 fick jag en del jello på grund av vibrationerna. Får fixa det, så kvalitén på filmen är ingen höjdare, synd när det var så fint väder, men lika roligt som vanligt var det att FPVa lite :)
--
S

Hej Stickan!

Oj vad sugen man blir på FPV när man ser dina fina filmer.
Så mycket jello var det inte tycker jag, men har man så perfekt bild vill man givetvis att det ska vara noll jello.
- Är det något kvar av min F450 efter alla övningarna den står inför blir det sannolikt min FPV-copter.

Trevlig kväll

/Lasse

simonarvestrand
2013-03-01, 19:42
Det va hyffsat tryck i den maskinen :)

simonarvestrand
2013-03-02, 20:12
Sluta retas! jag vill också ha min cc3d nu!

Den verkar klara vind rätt ok ?

Sickan
2013-03-02, 20:17
Sluta retas! jag vill också ha min cc3d nu!

Den verkar klara vind rätt ok ?

Du hinner nog få din Revo innan ;)

Den fungerar väldigt fint i vinden, i princip bara att den får lite mer fart i medvinden och naturligtvis tvärtom åt andra hållet. Guppar lite men inget stör en rolig stund :)

--
S

simonarvestrand
2013-03-02, 20:24
revon och cc3dn bör komma i samma paket :)

låter lovande. gjorde sista modifieringen av min quadram idag, bara att montera kamera och trimma in allt och flyga den med kk2 tills cc3dn kommer.

Sickan
2013-03-02, 20:30
Ska bli riktigt kul att se den i luften!

--
S

Stiffe
2013-03-03, 22:34
Nice men skylla musikvalet på barnen ha ha :)

Sickan
2013-03-03, 22:38
Nice men skylla musikvalet på barnen ha ha :)

:D

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lassekar
2013-03-03, 22:40
Hmm...

Ni hade i alla fall tur med vädret! :eagerness:
- Men landhöjningen i Skåne är inte att leka med!

Jag var och tittade på Skoterdragracing igår, minus 10 + snöstorm i det närmaste... :worked_till_5am:
- Inte heller någon lek, vädret alltså!

37301
Skoter i snöstorm

Ha det Gôtt

/Lasse

remsan
2013-03-04, 05:10
Alltid trevligt att se dina filmer :)
Den hoppade rätt högt :)


37302


Idag hade vi en sådan där märklig lokal landhöjning i Skåne igen ;) Slutade med två brutna armar, inget annat, alla proppar var hela.

Efter en kvart i depån var hon i luften igen :)

6-åringen i bilen fick mutas till att följa med, i paketet av mutor ingick också musikvalet :)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sickan
2013-03-04, 06:45
[B]Jag var och tittade på Skoterdragracing igår, minus 10 + snöstorm i det närmaste...

Skotrar ser vi inte många av här nere. Har funderat på att ha en i garaget och chocka grannarna med när vi får några centimeter snö, vilket vi får ibland :)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Sickan
2013-03-04, 06:47
Alltid trevligt att se dina filmer :)
Den hoppade rätt högt :)

Tackar! Det är genom motgångar man utvecklas mest ;)

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-03-04, 06:56
Här förstod man iallafall att den inte klarade krashen riktigt :)

37304

Lassekar
2013-03-04, 08:04
Skotrar ser vi inte många av här nere. Har funderat på att ha en i garaget och chocka grannarna med när vi får några centimeter snö, vilket vi får ibland :)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Ha-Ha!

Det skulle ju vara hur coolt som helst. :scared:

Mitt arbete har fört mig runt i Sverige, varav åtta år till Göteborg dit jag flyttade 2000.
- Gissa om "Skoterabstinensen" var påtaglig då...

En del av att bo här uppe i norr är allt trevliga vinteraktiviteter, inte minst skoter.
Under de första åren i Gbg blev det många hemresor, inte minst för att köra "Skotersafarin".
Här ett bildspel från en sådan resa: https://dl.dropbox.com/u/22733150/skotersafari/index.html

Nog med OT! :blush:

Remsan har fångat arm och motor på ett förträffligt sätt, såg att något svischade förbi i filmen.
- Tur att armarna inte är så dyra, men det är ju ändå lite tråkigt...

Hälsningar från ett soligt norr

/Lasse

Sickan
2013-03-04, 08:29
:D Fast du ser att proppen är hel!

--
S

Lassekar
2013-03-04, 09:19
:D Fast du ser att proppen är hel!

--
S

Hmm?

- Det är nog som att spela på ett "Lyckohjul", hamnar siffran (propellern) rätt så är det vinst. :icon_wink:
Men det är klart, en billipropp från exvis. HK ryker nog i alla lägen...

Ha det Gôtt

/Lasse

simonarvestrand
2013-03-04, 09:58
:D Fast du ser att proppen är hel!

--
S

Den har ju inte landat än :)

Sickan
2013-03-04, 11:51
Den har ju inte landat än :)

Samtliga proppar var hela, helt otroligt :) jag brukar alltid behöva byta minst en efter mina lågflygningar.

--
S

simonarvestrand
2013-03-04, 12:19
Bryter alltid av alla motroterande proppar, fattar inte varför det blir så , har massa reservproppar men bara cw

Impulze
2013-03-13, 14:06
Sämre kräm ur accen och något lägre rotorfart?

Har ingen aning, men dom fanns ju inte där i början.

//Matte

Sickan
2013-03-13, 17:02
Ja, knepigt.

Fick hem fyra nya motorer idag, 2216 Tigrar lindade för 1100KV :) Får testas någongång under helgen men jag vill inte pilla på en fungerande maskin nu inför FPV-träffen på lördag.

37574

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-03-13, 19:25
Du kommer bli så nöjd! tigermotorerna är fantastiska :)

Sickan
2013-03-13, 20:12
Du kommer bli så nöjd! tigermotorerna är fantastiska :)

Japp, jag har "vanliga" 2216 900KV sedan innan, både på Discon och ADSen är supernöjd. Dessa är lite special, "hottade" till 1100 :)

http://forums.openpilot.org/topic/17417-chatch-motors-custom-wound-mt2216-and-mt2212/

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

searay
2013-03-13, 20:23
Ser riktigt nice ut

simonarvestrand
2013-03-13, 20:24
Låter spännande :)

Sickan
2013-03-14, 07:20
Det ska bli kul :) Väntar hem några nya ESCar från TBS, mina iPeaka är inte tillräckligt rappa och jag orkar inte pilla med det ;) De nya batcharna från TBS ska tydligen vara bra, eller i alla fall bättre kvalité än tidigare. Hur som helst, när de väl är hela så fungerar de kanon!

Så den nya setupen blir med 1100KV, Graupner 10x5 (de hanterar dem fint :)) och tillbaka till rappa TBS ESCar.

Idag har jag flyttat över videosändaren till ADSen och satt på Rangevideo-sändaren istället på denna. Ska provflyga den medföljande V-antennen nu, har inte gjort det innan.

--
S

Lassekar
2013-03-14, 22:17
Wow!

- Det var fin snurr på prylarna. :eagerness:
Inte ens i flygsimulatorn kan jag flyga så "hårt". *Ha-Ha*

Ha det gôtt

/Lasse, lite yr i bollen efter titten

Sickan
2013-03-14, 22:38
Wow!

- Det var fin snurr på prylarna. :eagerness:
Inte ens i flygsimulatorn kan jag flyga så "hårt". *Ha-Ha*

Ha det gôtt

/Lasse, lite yr i bollen efter titten

Jag blir lite yr själv ;)

--
S



Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Sickan
2013-03-15, 19:29
Tycker det är svårt att flyga utan att det känns som hela havet gungar i Rate Mode. Därför är det som det får övas på ett tag, så man kan börja flyga lågt, snabbt och med kontroll i svängarna ;)

https://www.youtube.com/watch?v=WpNsa_IneM4&feature=youtube_gdata_player

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Kenneth E
2013-03-16, 19:46
Fullt ös som vanligt på dina filmer, tack för trevligt sällskap idag. Önskade att fler kunde komma.

Kenneth

Stiffe
2013-03-16, 20:46
Nice kom man med på film också :)

Lassekar
2013-03-16, 22:09
Skoj med en träff!

- Synd att ni bor så avsides bara... :icon_winkle:

//Lasse

Hoppas alla förstår mitt lilla skämt! :eagerness:

Sickan
2013-03-18, 09:51
Skoj med en träff!

- Synd att ni bor så avsides bara... :icon_winkle:

//Lasse

Hoppas alla förstår mitt lilla skämt! :eagerness:

:) Du får ta husvagnen och köra förbi! Jag bjuder på pilsner och grillad biff från saluhallen i Lund :)

--
S

Lassekar
2013-03-18, 10:19
Hej Sickan!

Tackar ödmjukast för erbjudandet.

Det kan dessutom bli verklighet, jag har planerat en tur ner till Göteborg senare i år med husvagn.
- Har bott i Gbg under drygt 8 år, det är många vänner som vill ha besök.

En kombination vore jättekul, flyg, pilsner och trevligt umgänge. :ciao:

Trevlig måndag

/Lasse

Sickan
2013-03-19, 06:45
Hej Sickan!

Tackar ödmjukast för erbjudandet.

Det kan dessutom bli verklighet, jag har planerat en tur ner till Göteborg senare i år med husvagn.
- Har bott i Gbg under drygt 8 år, det är många vänner som vill ha besök.

En kombination vore jättekul, flyg, pilsner och trevligt umgänge. :ciao:

Trevlig måndag

/Lasse

Du är varmt välkommen, du hittar mig i hagen ;)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Lassekar
2013-03-19, 10:12
Trevligt Sickan!

Vi får se hur långt vingarna bär. Nej, - jag menar naturligtvis propellrarna. :icon_winkle:

Ha det Gôtt

/Lasse

Stiffe
2013-03-23, 13:16
Hej vad det går i kylan ha ha

Stiffe
2013-03-24, 21:21
Nu får du snart byta namn från roll - Sickan till kraschar - Sickan :sarcastic:

Hade först tänkt prova min nya hexa idag men det var för blåsigt :tongue:

Sickan
2013-03-24, 21:37
Nu får du snart byta namn från roll - Sickan till kraschar - Sickan :sarcastic:

Hade först tänkt prova min nya hexa idag men det var för blåsigt :tongue:

Haha :D Och jag som bara tänkte söndagsflyga lite idag ;) Har kraschat 3 gånger i helgen och fått limmat gamla armar i väntan på nya.

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

frajje
2013-03-25, 15:38
Gaaah, vilken osis alltså :/


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

remsan
2013-03-25, 20:29
Häftiga platser! Fin video!!!!

Sickan
2013-03-26, 07:55
Häftiga platser! Fin video!!!!

Tackar! Tycker det är svårt att hitta bra ställen som kombinerar närhet till garaget och nytt/roligt ;)

Idag är det mindre vind även om den kommer att öka framåt eftermiddagen, så kanske en tidig lunch då :)

--
S

Kenneth E
2013-03-26, 08:04
Nytt/roligt kan vi lösa för det har vi "hver gang" som dansken säger.
Det som är svårt och som jag också lider av är; varför skall det vara så svårt att ta med sig garaget. En sak är säker skulle jag bygga nytt hus kommer garaget bestå av en husbil - problemet löst!

Balsa regn

remsan
2013-03-26, 09:53
Tackar! Tycker det är svårt att hitta bra ställen som kombinerar närhet till garaget och nytt/roligt ;)

Idag är det mindre vind även om den kommer att öka framåt eftermiddagen, så kanske en tidig lunch då :)

--
S

Har också packat ner mina grejer för en "extended lunch" :)

Kenneth E
2013-03-26, 17:44
Häftigt i slutet när grejorna bokstavligen yr omkring , det är så proffs utvecklas, att alltid ta reda på var gränsen är.

Tjusigt

Sickan
2013-03-26, 18:42
Tackar!

Jag får skylla på dåligt underhåll, man kan ju inte låta det växa upp ogräs på en racerbana ;)

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

Stiffe
2013-03-26, 21:44
Ser lite surrelistiskt ut om nån skulle åka förbi , kolla mamma där sitter en gubbe mitt ute på fältet i en stol mitt i vintern :hahaha:

Sickan
2013-03-27, 22:34
Ser lite surrelistiskt ut om nån skulle åka förbi , kolla mamma där sitter en gubbe mitt ute på fältet i en stol mitt i vintern :hahaha:

Haha, det har du rätt i :)

--
S

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2

Lassekar
2013-03-28, 09:28
Hej Sickan och alla andra!

Schyssta filmer, och en positiv sidoeffekt de skapar är att min egen "yrsel" när jag kikar på filmerna blir mindre och mindre. :eagerness:

Krascherna ger inte samma sidoeffekt, utan ger mig kalla kårar inför premiären med mitt enkla bygge. :shock:

Trevlig skärtorsdag

/Lasse

Sickan
2013-03-28, 09:57
:) Kul att man kan hjälpa till!

Jag fortsätter att flyga, och krascha :) Om ni inte redan skaffat LayerLens till era GoPros, gör det! Idag räddade den min kamera.

37863

--
S

Lassekar
2013-03-28, 10:33
Hej igen!

Linsskyddet är verklig toppen har jag förstått, nu har du visat det "live" också Sickan.
När det blir dags för en GoPro är det läge beställa några extra utbyteslinsskydd också.
http://www.getfpv.com/layerlens-for-gopro-3-replacement-lens-1pcs.html

Det finns även ett plywoodskydd till GoPro kameran + FPV kamera, - är det något som testat det?
http://www.getfpv.com/team-black-sheep-zii-camera-case-with-layerlens.html

Hejhopp

/Lasse

remsan
2013-03-28, 11:26
Tack för dina video. Alltid roligt att kolla på de!
Själv körde jag 2 batterier på lunchen. När man var framme upptäckte jag att in DVR var urladdat (då gick inte att spela in FPV'n).
Och nu när man är tillbaka på jobbet upptäckte jag att jag tryckte på stopp video när jag skulle flyga och tvärtom. Så jag fick 3 fina filmer med mig när jag bytte batterierna, kollar fpv'n o allt annat än flyg :|. Men det var rolig att flyga iaf.

Kenneth E
2013-03-28, 11:55
Sickan, du har ett lite annorlunda slut än de flesta filmare jag sett. But I like

Sickan
2013-03-28, 12:12
Sickan, du har ett lite annorlunda slut än de flesta filmare jag sett. But I like

På nått sätt får man ju sticka ut :)

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Sickan
2013-03-28, 12:36
Och nu när man är tillbaka på jobbet upptäckte jag att jag tryckte på stopp video när jag skulle flyga och tvärtom. Så jag fick 3 fina filmer med mig när jag bytte batterierna, kollar fpv'n o allt annat än flyg :|. Men det var rolig att flyga iaf.

:D Ibland blir det bara fel! Å andra sidan så kan du använda filerna för att trimma in teamet vid pit stop ;)

--
S

frajje
2013-03-29, 04:08
Grymt bra video :)


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Sickan
2013-03-29, 13:57
Grymt bra video :)

Tackar :)

Tänkte jag skulle sluta krascha hela tiden men det betyder nog lägre fart, och det är jag inte intresserad av ;)

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Mr J
2013-03-29, 15:17
Tackar :)

Tänkte jag skulle sluta krascha hela tiden men det betyder nog lägre fart, och det är jag inte intresserad av ;)

--
S


Farten har inget med det att göra, det är dom plötsliga stoppen som ställer till det... :sarcastic:

Sickan
2013-03-29, 20:33
Farten har inget med det att göra, det är dom plötsliga stoppen som ställer till det... :sarcastic:

Och de borde man kunna sluta med :D

Glad Påsk Alla!!

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

Stiffe
2013-03-29, 22:27
Glad Påsk på alla främst de jag har kontakt med i Malmötrakten men alla andra också såklart :)

berthrsd
2013-04-01, 20:51
Väntar du 30 sekunder mellan ackarna? Annars kan ju CC3D få lite spel...

Sickan
2013-04-01, 21:15
Väntar du 30 sekunder mellan ackarna? Annars kan ju CC3D få lite spel...

Ja, utan att ha tagit tid så borde det vara mer än så, oftast i alla fall. Nu när jag har felsökt har det definitivt varit längre mellan.

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

bjerred
2013-04-01, 23:04
Sickan,
din problemsnutt liknar mina hoveringövningar! Vad var du på gång med, försökte du hålla discon stilla?
Var köper du dina LiPos och vilken typ använder du under de långa flygningarna?

Lars

Sickan
2013-04-02, 14:55
Sickan,
din problemsnutt liknar mina hoveringövningar! Vad var du på gång med, försökte du hålla discon stilla?
Var köper du dina LiPos och vilken typ använder du under de långa flygningarna?

Lars

Nja, jag försökte återskapa ett problem med den som kommer efter en stunds flygning :( Jag får fortsätta leta helt enkelt, trodde jag hittat det men det kom tillbaka idag.

Jag flyger främst med Zippy Compact 4s 4000mAh i denna och får, beroende på flygstil ;), någonstans mellan 12 och 14 minuter.

--
S

Stiffe
2013-04-02, 15:13
Den flyger väldigt fint i det vackra vädret :) , blir mer och mer sugen på en själv som komplement , lite lättare att bara ha med sig i bilen och flyga en sväng när vädret tillåter

Häftigt intro ha ha

Sickan
2013-04-02, 15:27
@Stiffe, Klart du ska ha en busmaskin :)

--
S

simonarvestrand
2013-04-02, 17:09
Alla måste ha en busmaskin :)

Och ett svar på något lite tidigare i tråden.

It's not the fart that kills it's the smäll

Sickan
2013-04-02, 17:19
Alla måste ha en busmaskin :)

Och ett svar på något lite tidigare i tråden.

It's not the fart that kills it's the smäll

:D

Hur går det Simon, har du fått något spännande från OP?

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-04-02, 17:29
Nepp inte nått än.
Men om jag inte förstått allt fel så skall det skeppas ut inom 3 veckor nu :)
har haft bekymmer med motorer och fartreglage så jag har inte haft något att stoppa grejerna i just nu iallafall
så väntan har inte varit så jobbig ändå :)

Sickan
2013-04-03, 07:37
Ja, alltid är det nått som får en att stå och skruva i garaget :) Igår la min FPV-kamera av mitt i en flygning och när jag fixat det så fick jag problem med en ESC.

Nu har jag bytt alla ESCar, undrar vad det blir härnäst :)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-04-03, 07:54
Jag har motorerna kvar att byta på den maskinen sen har jag bytt allt.

remsan
2013-04-03, 09:21
Fick du en fin landning då?
kanske det är dags att fixa en kamera switch, som simon har påpekat förr:

http://www.youtube.com/watch?v=zlMmz344eV4


Ja, alltid är det nått som får en att stå och skruva i garaget :) Igår la min FPV-kamera av mitt i en flygning och när jag fixat det så fick jag problem med en ESC.

Nu har jag bytt alla ESCar, undrar vad det blir härnäst :)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

Sickan
2013-04-03, 10:56
Fick du en fin landning då?
kanske det är dags att fixa en kamera switch, som simon har påpekat förr:

Landningen var ok, drog av på gasen, lite pitch bakåt och sedan blev det tyst :) En arm och en propeller gick sönder.

Att kunna växla över till GoPron och ha den som backup är ingen dum idé. Tack för tipset!

Idag har jag flugit 4 ackar utan problem :) Bytte ut och lödde på nya ESCar igår kväll och har jobbat lite på inställningarna idag. Börjar få slut på 10x5 så jag flyger med 9x5 istället så det fick jag också justera lite för. Ligger fortfarande högt tror jag men det får duga för idag :)

--
S

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-04-04, 12:48
Tycker det är dags för dig att ge dig på lite utmaningar , smala trånga utrymmen är bra att börja med :)

frajje
2013-04-04, 13:47
Hann med ett par ackar idag när vi kom hem efter en skön påsksemester. När jag bytte till ack tre började Discon bete sig märkligt, precis som det är glappkontakt någonstans. Hade ett liknade bekymmer förra veckan som jag trodde jag löst men, icke :( Eller så är det ett nytt fel.


http://youtu.be/sxpF15Fz3Ng

*Edit*

http://youtu.be/1RkYeUCYFDY

--
S

Jag har upplevt exakt samma problem de två eller tre senaste flygningarna. Men de har bara varit i slutat av flygningen. Trodde att en propp satt för löst och "slirade" motor axeln... Kör Zippy flightmax 4000 mah... Och Naza Fc....


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Sickan
2013-04-04, 15:47
Det är trist, när det enda man vill göra är att flyga :)

I mitt fall visade sig det sig att en dålig ESC var orsaken, vänster bak. Bytte ut alla fyra och nu flyger hon fint igen.

--
S


Jag har upplevt exakt samma problem de två eller tre senaste flygningarna. Men de har bara varit i slutat av flygningen. Trodde att en propp satt för löst och "slirade" motor axeln... Kör Zippy flightmax 4000 mah... Och Naza Fc....


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

frajje
2013-04-04, 16:11
Tog bort mina proppar och kollade balansen på dem.. Skriva fast dem och flög två ackar... Såg inga problem i fpv kameran.. De verkar va fixat.. Ska kolla gopro fotot också....


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

simonarvestrand
2013-04-04, 18:01
Nice flygning. och den är hel ! grattis

Sickan
2013-04-04, 18:49
Nice flygning. och den är hel ! grattis

Haha :) Tackar!

--
S


Sent from my iPad using Tapatalk HD

simonarvestrand
2013-04-04, 19:11
Blir så avis. kan inte flyga nått. tror iofs att min tri går att flyga med men ingen kamera på den nu och jag har ingen som jag vill flytta , har ju gjort färdiginstallation på quaden så den vill jag inte riva.

Johan_vv
2013-04-04, 20:23
känner igen problematiken med escar som verkar glappa. jag hade problemet själv vilket resulterade i att en motor stannade när jag gjorde lite skruvande på pid, så kag kontaktade tbs angående det. de föreslog att jag skulle löda om bullet kontakterna och brygga med lod emot FETarna och problemet då verkade löst. - dock kom felet tillbaks och efter en massa felsökning så märkte jag att om jag böjde i min esc så låste sig motorn, dvs det var inte bara bullet-kontakterna som var dåligt fastlöda.

bjerred
2013-04-06, 05:26
Långa Bryggan? Lomma beach?

Sickan
2013-04-06, 08:38
Tänkte kolla in några ställen lite närmare :) Är lite för feg för att flyga över vatten och arga (nakna) damer ;)

38088


Långa Bryggan? Lomma beach?

Lassekar
2013-04-06, 10:56
Hej Sickan och alla andra!

Schyssta filmer, och vilken speed.
- Är det riktig fart eller är fartkontrollen uppdragen i editeringsprogrammet? *Nyfiken*

Apropå flyga över vatten, är det fler än jag som drömmer om en "flytväst" till plattformen?
- Något som blåser upp sig vid kontakt med vatten!
Förstår att mycket av elektroniken skulle må dåligt, men bättre än att allt sjunker iaf.

Har dykt efter mycket som människor har tappat i sjön/havet, men aldrig en RC modell...

Trevlig lördag

/Lasse, från ett soligt Boden

Sickan
2013-04-06, 11:37
Hej Sickan och alla andra!

Schyssta filmer, och vilken speed.
- Är det riktig fart eller är fartkontrollen uppdragen i editeringsprogrammet? *Nyfiken*

Ingen justering i efterhand :D "I feel, the need for speed!"


Apropå flyga över vatten, är det fler än jag som drömmer om en "flytväst" till plattformen?
- Något som blåser upp sig vid kontakt med vatten!
Förstår att mycket av elektroniken skulle må dåligt, men bättre än att allt sjunker iaf.

Har dykt efter mycket som människor har tappat i sjön/havet, men aldrig en RC modell...

Har tittat på dessa inför ett sommarprojekt :)
http://www.water-buoy.com/

Trevlig lördag på dig också!

--
S

Lassekar
2013-04-06, 17:47
Hej igen!

Okey, man kan riktigt känna speeeeeden. :cool:

Flytprylen kom upp i en annan tråd minns jag, då sökte jag efter svensk leverantör och fann den här: http://www.coolstuff.se/Waterbuoy

Minns att det inte fanns någon angiven vikt, så man undrar fortfarande vad flytprylen väger?
Länk: http://www.water-buoy.com/technical-data.php

Nä, nu laddar vi inför förlängningen i hockeyn! :thumbup:

Heja Luleå

/Lasse

Stiffe
2013-04-06, 21:33
Nice det gick alltså att finflyga :crazy_pilot:gör mig lite mer sugen på en disco själv faktiskt

Sickan
2013-04-06, 21:33
Att det var fler problem än bullets visste jag inte. De har inte haft det lätt med sina ESCar.

--
S


känner igen problematiken med escar som verkar glappa. jag hade problemet själv vilket resulterade i att en motor stannade när jag gjorde lite skruvande på pid, så kag kontaktade tbs angående det. de föreslog att jag skulle löda om bullet kontakterna och brygga med lod emot FETarna och problemet då verkade löst. - dock kom felet tillbaks och efter en massa felsökning så märkte jag att om jag böjde i min esc så låste sig motorn, dvs det var inte bara bullet-kontakterna som var dåligt fastlöda.




Sent from my iPad using Tapatalk HD

Sickan
2013-04-06, 22:31
Nä, nu laddar vi inför förlängningen i hockeyn! :thumbup:

[B]Heja Luleå

/Lasse

Grattis! Vilket lag håller du på i finalen nu då?

--
S

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lassekar
2013-04-07, 10:12
Grattis! Vilket lag håller du på i finalen nu då?

--
S

Hej Sickan!

- Det finns "bara" ett lag, Luleå! :scared:

Nu bär det iväg ut i skogen för att kika på Skid SM som går här i Boden.
Ska försöka ta lite bilder från marken, 30 och 50 km fristil för damer och herrar.

Trevlig söndag

/Lasse

Sickan
2013-04-07, 11:49
Gjorde en kortis i Adobe Premiere 6 Pro också, svårt att editera på ett bra sätt :)

http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/36479-Det-som-%C3%A4r-s%C3%A5-roligt?p=309540&viewfull=1#post309540

--
S

cyberpete
2013-05-24, 17:05
Har någon av er måtten på Discovery ramen ? Funderar på att göra en egen , därav frågan.

neu
2013-05-24, 17:23
Är på fältet och flyger med min men har tyvärr inget att mätta med.
Återkommer med måtten när jag kommer hem.

Edit: vet inte exakt vad för mått du vill ha så postar några bilder.

3894438945

thilandercom
2013-07-13, 15:09
Gillar dina klipp, sådan fart i flygningen :) Inte rädd för att få lite skit i propellrarna heller, haha. Det är jag :P

Lånar tråden lite och kompletterar med ännu en skånsk åker, även detta med Disco + CC3D.
Första flygningen, roligt men läskigt. Har bara haft en trä-tricopter innan (som man kunde laga efter 15 minuters promenad till lokala hobbybutiken) och är betydligt mer skraj att paja den här hehe.
Kör med Sunnysky 980 kv motorer och simonk-flashade F-30A. 8x45 Gemfan carbon/nylon -proppar.


http://www.youtube.com/watch?v=oLxwlzKHnLg

Notera att tre småklipp i filmen är upp-speedade med 20% för att jag var lat och ville matcha musiken lite. Ingen stabilisering och så är gjord, och den behöver PID-fjantas med en del. Framförallt nosen höll sig inte riktigt som den skulle, får nog höja kp lite där.
Kommer köra TxPID för att iaf minska plågan lite :)

Sickan, körde du först PID-justering i rate oh sen i atti?


För övrigt så tappade jag video-länk helt under typ tre sekunder, vilket var väldigt obehagligt. Var för långt bort och för nära marken för att kunna ta över med LOS. Dessutom var jag på väg bort från mig, men hade en jäkla tur och lyckades svänga 180° i blindo och när videon kom tillbaka var jag otroligt lättad över att se min bil i bild.

Sickan
2013-07-16, 10:10
Kul med fler filmer på åkrar i Skåne :) Jag gillade/gillar Discon på flera sätt, bland annat att den tål en hel del stryk :)

Jag ställer alltid in Rate först och har märkt att justeringarna för Atti då blir ganska små, tror inte ens jag flyttade dem från standard på slutet i Discon.

--
S

Skickat från min C6603 via Tapatalk 2

cyberpete
2013-07-17, 20:38
Sköna filmer. Har skrivit ut en gimbal till min Disco klon och den passar perfekt :)

Zallisen
2014-02-01, 01:26
Men sickan vad har hänt med alla dina filmer?, nästan inga kvar av alla gamla favoriter jag brukade titta på. :<

Sickan
2014-03-02, 00:37
Kul att du gillade dem. Hänger inte här så mycket längre, kollar mest in Kenneths FPV-träffar i Skåne, så man inte missar någon.

Flyger lika mycket som innan, om inte mer, du hittar dem på min kanal :)

https://www.youtube.com/user/sickanlund

--
S


Men sickan vad har hänt med alla dina filmer?, nästan inga kvar av alla gamla favoriter jag brukade titta på. :<

Zallisen
2014-03-04, 18:52
Jaja, får väl hoppas vi träffas på nån FPV-träff nån gång da så man kan spela in lite fler FPV-träff-filmer. :)