handdator

Visa fullständig version : Radiostyrning för Naza?



Fredda
2012-11-07, 19:58
Ja, då har jag fått hem mitt nazapaket med gps, o nu är det installerat någe sånär i quaden, o jag har t.o.m lyckats få det o kommunicera med datorn:)

Men, jag börjar tro att det inte kommer o fungera med gps-funktionerna om jag inte har en sändare med en 3-läges switch, stämmer det?

Jag har idag en DX6i, och den har bara 2-lägesswitchar.

Denna fundering dök om när jag skulle kalibrera kompassen, där står det i instruktion att man ska växla snabbt på switchen mellan läge 1o3 (6-10 ggr), jag har växlat på alla (2) switchar jag har, men kommer aldrig in i kalibreringsläget.

freno
2012-11-07, 20:53
Du kan ju ställa så att du bara kan välja gps eller atti, sen när du vill kalibrera gör du så att den går mellan gps och man så borde du kunna kallibrera en. Bara ändra ändgena för kanalen.

Fredda
2012-11-07, 21:24
Du kan ju ställa så att du bara kan välja gps eller atti, sen när du vill kalibrera gör du så att den går mellan gps och man så borde du kunna kallibrera en. Bara ändra ändgena för kanalen.

Ja, det gick utmärkt :) Tackar för svaret.

Stiffe
2012-11-07, 23:12
Har själv bara 2 lägesswitchar och gör precis som Freno föreslog , jag har ingen nytta av man då jag inte tänker busflyga men jag kanske uppgraderar till en radio med 3 lägesswitchar vad det lider , trodde 7 kanaler skulle räcka långt men behöver tyvärr fler kanaler och vridswitchar till olika kommande funktioner jag tänkt ha

freno
2012-11-08, 10:30
Gött att det löste sig, funkar bra med gps hold, däremot skulle jag inte ha RTH som failsafe ;)