handdator

Visa fullständig version : Vuzix Corp Wrap 920



PatrikE
2012-11-21, 16:52
Nu har jag fått hem mina Vuzix Corp Wrap 920
http://www.adorama.com/VZIWRP920.html

Leveranstid 5 dagar med UPS.
ca: 1700:- incl frakt.
Moms & tull förståss 570:-
Summa 2270:-

Jag valde dom för att de passar över de vanliga glasögonen.
De har justerbara linser så man kan ställa in mellan +2 &-5 diopter.
Blind som man är ligger det precis på gränsen.
Men jag kan justera in dom och köra utan galsögonen under.

De sitter högt så man ser rätt mycket under dom.
Att slänga en blick på radion är inga problem.
Lika så har man koll på omgivningen om man skulle tappa bild.(Med glasögonen under förståss!;))

Kan lätt monteras i skidglasögon om man störs av ljusinsläppet.
Insaten sitter fast i bågarna med ett clips.
Sedan kan man montera dom med dubbelhäftande mot glasen i skidglasögon.

67" på 3 meter enl datan Jämförelsevis upplevs det lika som min 24" på 1 meters avstånd.

Återstår bara att testflyga...
Bara kännt på lite FPV med en liten skärm tidigare.

markusb
2012-11-21, 17:06
Har linser så behöver inte tänka på det där med olika utformning, extra linser i brillor osv. Men för dom med glasögon verkar detta smutt!
Hoppas dom funkar som väntat.
Hur eller hur blir det nog ett lyft i upplevelse för dig. Körde oxå skärm i början men vet i tusan om jag skulle göra det nu när jag testat brillor ;)

PinDuke
2012-11-22, 12:33
Skriv gärna hur det går och hur du upplever bilden.
Är själv intresserad av dessa googles.

UndCon
2012-11-26, 10:08
Glasögon ger en mycket bättre upplevelse än skärmen.

simonarvestrand
2012-11-26, 11:32
Kan tänka mig att köra skärm om jag skall göra någon speciell filmning eller fotning då jag gärna vill ha koll på farkosten både från den och från marken men vill inte flyga så om jag "busflyger" ett par bra glasögon gör upplevelsen mycket bättre

Kjelle köttspak
2013-03-03, 15:49
Provat dom hos mikrokopter kändes som om jag såg dubbelt gick inte att justera avståndet mellan bild rutorna vilket jag tror var anledning till att jag såg dubbelt har man tur och har "rätt" avstånd mellan ögonen tror jag dom är ok
kändes lite ömtåliga dock

jolt
2013-03-06, 14:47
Jag tyckte dom var sjukt tunga med orginalbågarna (köpte ett par begagnade på ebay för ~1000 inkl frakt), moddade dem genom att skära ta bort bågarna och skära hål i ett par skidglasögon och smältlimma fast "skärmdelen". Funkar asbra, satte svart tejp på linserna för att bli av med ljusinsläppet.

I och med skidglasögonen så kan man justera avståndet till skärmarna lite bättre. Kollade även på att dela själva skärmdelen och elektroniken för att få bättra anpassning med mina ögon (ögonavståndet var inte ställbart), men det var lite för litet för att jag skulle vilja löda i det och dela på kretskorten..