handdator

Visa fullständig version : Vilket KK-kort är detta? *hjälp en färsking*



Nephre
2012-12-03, 22:29
Tjenare grabbar. Är totalt ny på det här med multirotor och skaffade mig en begagnad trikopter för ett litet tag sedan som jag råkade landa lite för häftigt nyligen. Koptern klarade sig dock finfint men servot till bakrotorn fick drevsallad så jag köpte därför ett nytt servo omgående. Dock visade det sig att det nya servot får åt "fel" håll vilket gör att det blir knas med gyrot så att ist för att motverka och kompensera så att koptern blir stabil i yaw (svenskt ord för detta?) förvärrar det bara situationen.
Att pilla på servoreverseringen i radion funkar ju inte så jag måste in och greja i KK-kortet men det är nu jag behöver hjälp. Vilket kort är det (modell alltså)? Hur bär jag mig åt för att ställa in saker och ting?

Betänk att jag är helt färsk på detta så håll facktermerna på byfånestadiet är ni snälla ;)

DennanHMFK
2012-12-03, 22:39
Fränt att du har skaffat en större multirotor. :-D

Hoppas att jag också kan fixa en quad eller trio snart. :-)

Dock ingen aning om kkt.

Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2

dvogonen
2012-12-04, 01:00
Tyvärr känner jag inte igen kortet. Men innan du programmerar om ett fungerande kort så skulle du ju kunna försöka byta riktning på servot genom att 1) flytta servoarmen ett halvt varv eller 2) öppna servot och byta plats på de två ledningarna till servomotorn.

Nephre
2012-12-04, 05:50
Ah, bra tips, så kan man ju naturligtvis göra. Tack

Nephre
2012-12-04, 05:52
Dennan, jag har en quad på ingång också :) ;)

simonarvestrand
2012-12-04, 08:30
Skulle gissa att det är nån hemmabyggd version av kk.
Har du testat nån manual till ett vanligt kk kort för reverseringsändringar?

Jaw = rudder = roder

tragi702
2012-12-04, 09:35
halloj.
jepp,en tidig modell med atmega 48..
oftast så styr programvaran hur du ställer om gyro komp.
testa med "Daddes" guide. http://rcexplorer.se/educational/2011/02/kk-tricopter-setup-guide/

//Patrik.

DennanHMFK
2012-12-04, 12:38
Dennan, jag har en quad på ingång också :) ;)

oh.. fränt! =D