handdator

Visa fullständig version : Turnigy 9x 9ch modulen...



kojen
2012-12-06, 12:09
Jag gjorde bort mig...
polvände min sändaracc så det kom rök och äcklig lukt ur min radio....:(. En ny radio är beställd.
Nu till frågan: Alla mina modeller jag hade lagrade? Ligger det sparat i radion eller i modulen? Det skulle ju vara väldigt skönt om jag bara kunde sätta i min gamla modul i den nya radion. Någon som vet?

bil sebbe
2012-12-06, 12:22
Allting sparas i sändaren. Modulen och sändaren är två olika enheter :)

Timtimtim
2012-12-06, 12:29
Det ligger sparat i ATMega, du kan ju testa att koppla in programmeraren och se om du kan få över minnet till datorn.

kojen
2012-12-06, 14:49
Ok, tackar för svaret fast det inte var det jag ville höra ;). Får sätta mig med lite glögg och programera om dom.

UndCon
2012-12-06, 14:55
Är radion modifierad med ER9X eller liknande?
Om den är det kan du spara innehållet på datorn (under förutsättning att du inte bränt den så klart)

Troligen är det bara på ingångssidan som radion är skadad - det finns guider hur man lagar en felkopplad 9X på nätet

kojen
2012-12-06, 15:06
Är radion modifierad med ER9X eller liknande?
Om den är det kan du spara innehållet på datorn (under förutsättning att du inte bränt den så klart)

Troligen är det bara på ingångssidan som radion är skadad - det finns guider hur man lagar en felkopplad 9X på nätet

Har inte moddat den. Har läst att man kan och visst intresse finns ju, men känner att tröskeln är lite för hög just nu för mig.
Tack för tipset! ska surfa runt lite och kolla om jag hittar någotsom kan rädda min radio. Du råkar inte ha en länk liggandes om det...?

//KOJ

UndCon
2012-12-06, 21:18
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1415356