handdator

Visa fullständig version : RC Åland 2012-filmen



Mr X
2012-12-27, 01:36
Tänk vad tiden går och snart dax att släppa årets film.
Ja vi har börjat med filmen :applouse:

Edit: filmen



http://www.youtube.com/watch?v=odJbdONp-GE&list=UU1iPhtptX3BMBQJ82UqpJkA&index=1&hd=1

Mr X
2012-12-27, 02:32
Om väntan blir för lång så kan ni alltid titta på våra tidigare filmer så länge.
http://www.rcflyg.se/forum/showthread.php/26342-2009-filmen-%C3%A4r-h%C3%A4r%21-Oops-We-did-it-again%21?p=241814&viewfull=1#post241814

DennanHMFK
2012-12-27, 09:26
ska bli skoj att se! =D
brukar vara riktigt bra filmer från er :D

Mr J
2012-12-27, 10:35
Väntar med spänning... :sarcastic:

wesse
2012-12-27, 11:16
var är filmen nu då!!!!!!!

Mr J
2012-12-27, 11:19
Riktiga flygfilmer där det inte bara hovras runt i fjantiga kläder tar lite tid förstår du.

wesse
2012-12-27, 11:27
Riktiga flygfilmer där det inte bara hovras runt i fjantiga kläder tar lite tid förstår du.

Det är bland det svåraste som finns att klippa en rosa hovrande skapelse tårarna rinner och känslosvallen gör att dessa filmer tar extremt mycket tid att rendera, riktiga flygfilmer är ju simpelt att få ut bara trycka på On typ..

VAR ÄR FILMEN NU DÅ!!!

Ålänning
2012-12-27, 11:40
Åh, vet ni! Filmen vart ju klar i natt kl 2, men det måste finputsas lite först så jag kan ladda upp den på tuben. Men nu måste jag nog gå och skotta snö och äta godis, tar nog ett tag... :-P

wesse
2012-12-27, 11:53
Åh, vet ni! Filmen vart ju klar i natt kl 2, men det måste finputsas lite först så jag kan ladda upp den på tuben. Men nu måste jag nog gå och skotta snö och äta godis, tar nog ett tag... :-P

Jäkla Åland!!!

Mr X
2012-12-27, 13:23
Turk med knäck gav energi på natten så man orkade stå ut med eländet (gott, gott)

Efter att vi tittade igenom filmen fick den thumbs up så filmen blev att heta Thumbs up

Mr J
2012-12-27, 13:27
"Thumbs up" låter lite mindre farligt än "Den hårda vägen" :sarcastic:

Ålänning
2012-12-27, 14:28
Det fanns ju inget att skotta, ha ju regnat! Men godiset gick att äta ändå!!! ;-)
Har gjort ändringarna och renderar nu filmen igen... tar länge när man väntar... 71% ... 72% ... börjar bli hungrig också...

Mr X
2012-12-27, 15:03
...73% ...74% jo mat behöver man

DennanHMFK
2012-12-27, 16:28
har ju jobbat en hel dag nu.. hoppas på att filmen är klar nu när man kommer hem! :D

multipass
2012-12-27, 16:53
finns det inga chicks med i den här rullen?

Skrotiz
2012-12-27, 20:19
Nå nu vill man ju se. Dom tidigare filmerna har vart kanonkul så väntar med spänning :)

numnutchris
2012-12-27, 20:34
Nå nu vill man ju se. Dom tidigare filmerna har vart kanonkul så väntar med spänning :)

Ja, med så många inlägg redan så försvinner väl filmen till slut i mängden poster - hoppas ni har vett att lägga den i första posten så man hittar galenskaperna senare... o sen lägg ev nån kommentar som sista post att/om filmen till slut blivit offentlig...

:vroam:

wesse
2012-12-27, 20:39
Det är nog nått lurt tror inte det blir någon film:-(

numnutchris
2012-12-27, 20:40
Verkar nog som ålänningarna har för långsam dator, slött internet eller nåt annat insnöat...

Mr J
2012-12-27, 20:40
Ja, med så många inlägg redan så försvinner väl filmen till slut i mängden poster - hoppas ni har vett att lägga den i första posten så man hittar galenskaperna senare... o sen lägg ev nån kommentar som sista post att/om filmen till slut blivit offentlig...


Varför i första posten? Använder du inte den utmärkta funktionen "Gå till det första olästa inlägget"?

numnutchris
2012-12-27, 20:43
Jo, om jag ska visa skiten från egna maskinen - den kommer liksom ihåg inloggningen åt en...

Ålänning
2012-12-27, 20:49
Justja, filmen...

Mr X
2012-12-27, 20:52
Vilken film?

Mr J
2012-12-27, 21:16
Vilken film?

:thumbup:

wesse
2012-12-28, 08:00
Tycker filmen va kass men tack för hoppet.. Gott nytt år

Ålänning
2012-12-28, 08:43
Filmen klar! =) Den som väntar på nåt gott, väntar i onödan. ?
Sorry Wesse om det saknades rosaklädda människor i den! :-D
(Mr X får väl lägga in den i första inlägget så vissa hittar den... ;-))


http://www.youtube.com/watch?v=odJbdONp-GE

wesse
2012-12-28, 11:01
Filmen klar! =) Den som väntar på nåt gott, väntar i onödan. ?
Sorry Wesse om det saknades rosaklädda människor i den! :-D
(Mr X får väl lägga in den i första inlägget så vissa hittar den... ;-))


http://www.youtube.com/watch?v=odJbdONp-GE

Går inte se filmen på surfplattan :-( jäkla Åland ska man verkligen behöva starta opp datorn för detta nu oxå.. Blir så trött...

multipass
2012-12-28, 13:27
finns det inga chicks med i den här rullen?

snygg!

wesse
2012-12-28, 14:21
Nu har jag sett filmen på surfplattan äntligen..
Tummen i början och den tejpade fomien i slutet va bäst, sen verkade det ha kommit in en snutt naturfilm lite här o där kanske någon störning? Gillar inte natur.
Bilfilm va fränt:-)

Betyg 3 från mig i år och tror att eran första film är oövervinnelig för all framtid..

Tack för underhållningen

Mr J
2012-12-28, 14:22
Det var bättre förr... :crazy_pilot:

Klavins
2012-12-28, 14:44
DEt var bättre förr som sagt biten som spelades var bra o kvinnan som sparkar helt ok mer flyg ha de.

numnutchris
2012-12-28, 15:16
Bilfilm va fränt:-)

Betyg 3 från mig i år och tror att eran första film är oövervinnelig för all framtid..

Tack för underhållningen

Instämmer, ni har väl lärt er flyga men kändes lite snuvat när man måste hoppa in 6min typ innan det hände nåt. För mycket FPV och ingen riktig krashkavalkad som i tidiga alster...

Alltså, bra film men satt nog med fel förväntningar.

Ålänning
2012-12-28, 15:16
Hur får man den att funka på mobiler och surfplattor? Hittar inte inställningen. :-S
Fattar ej varför det ska vara skillnad på det.

Jaa... vad säger man... det var runt 20 pers som började flyga 2007-2008 och nu
har de flesta tagit paus eller slutat och resten har lärt sig flyga. Är nog därför det
är fattigt med krascher nu för tiden. =) Det har varit en märkbar uttorkning av
RC-hobbyn på Åland senare år. Det går utför, så jo, jag håller med, det var bättre förr.
Men, vad göra... ;-)

Ålänning
2012-12-28, 15:30
Hmm... Mr X, vad göra?

Svenskarna vill att vi ska krascha lika mycket nu som 2007. Kanske det är enda sättet det, att krascha mer 2013 så vi har nåt att visa dem? Har ju även sett så lite action och krascher från hela stora Sverige, vilket är rätt lamt, så det är väl enda möjliga det, att vi får visa dem var skåpet ska stå? :-D Hur svårt kan det va? Problemet är att vi är så få kvar, så frågan är efter all denna negativ kritik, om vi ska hålla vårt roliga 2013 för oss själva i fortsättningen. ;-)

numnutchris
2012-12-28, 15:42
Nån måste missat med tummen eller uppkopplingen, tub-appen brukar sköta det själv om man inte har för slö maskin.
Och som sagt, filmen var ju inte kass, bara det ni lärt er flyga så det liknar "alla" andras filmer i stället för att sticka ut ur mängden som tidigare... Vi har samma problem, för många som kan flyga och då återstår bara klockantvåmonteringar (dvs slarviga installationer, ev. på sena nattkröken) eller slutet på inneflyget (när alla mer eller mindre tröttnat på säsongens alster och kör combat eller nåt).
Pilotfel har vi fö. slutat med vid vårt fält....
:)

freddan_6
2012-12-28, 16:36
Sammanfattning kan ju vara att modellflyg har blivit en billigare hobby på Åland, nu måste ni inte köpa nya kärror hela hela tiden. Det är säkert kul för er också att utvecklas, och vi andra har väl haft en något vriden förväntan på vad som ska komma i era filmer. Jag har inget emot lugn musik, natur i fpv-format och allmän flygfilm, 2012-filmen var underhållande som en vanlig FPV-film. De gamla kan jag fortfarande skratta rejält åt.

Mr J
2012-12-28, 16:43
Ja, ärligt talat hade det nog varit läge för en ny hobby om 12:an hade sett likadan ut som 07:an... :sarcastic:

Ålänning
2012-12-28, 18:34
Så egentligen ... vi har lärt oss flyga så vi kraschar inte mer på dumma sätt. Hm... då borde man kanske utmana ödet lite mer och göra allt vi tänkte göra förut, alltså flyga under broar, köra bil och flyga, flyga på märkliga ställen och helt enkelt ta mer risker. :-D Alltså inte bara flyga i cirklar vid vårt fält. Det är väl enda sättet man kan minska på hangaren. ;-)

numnutchris... det där med inomhusflyg stämmer rätt bra, i det stora hela. I början byggde man för att man skulle få flyga på vintrarna (när det ändå var mörkt, kallt, blåsigt). Flygen slets ut vartefter man övade och övade. Sen försökte man bygga lätta flyg och få till fina flyg. Och då vågade man knappt flyga med dem. Sen började man flyga lite mer vågat med dem, typ aerobatik och 3D. Men mitt i allt så råkade man ju klanta sig eller så gick flyget sönder i luften (lossnande servon, kollisioner osv) och man hade ett ... combatflyg och flög skiten ur det. Antalet flyg minskade... färre flög, ingen flyga emot.... med menar jag. =)

freddan: hur kan ni haft en förväntan på 2012? :-D Har ni inte sett 2011? Det har ju lugnat ner sig från 2007 tills nu.

Mr J: Haha, ja det har det sjukt rätt i!!! ;-)

Som ni säger.. man vill utvecklas vidare och skaffar svårare och krångligare modeller och har lärt sig flyga samt få bort missar i flygen osv. Men nog flyger man som en tok ändå, fortfarande. Men har ju inget helt längre.. och tid tar det att få nåt klart. Så allt fel är tiden... =)

wesse
2012-12-28, 20:08
Om alla hade rosa baddräkter på sig o flög Calmato skulle världen bli en bättre plats...
Klavins och Jag måste nog försöka få till en crasch-film till oss snedvridna crasch-älskare..
Frågan är om man har råd att flyga som första filmen:-)
Personligen tror jag vi sett det mesta i galna rc-filmer i detta laget så vi får nog leva i minnet från den tiden det vinglade mer... Det va bättre förr..

Mr X
2012-12-28, 20:52
Hmm... Mr X, vad göra?

Under hela 2012 vet jag inte om en enda krasch så då blir det svårt att få med sånt på film. Vi har tydligen blivit helt normala (ursäkta wesse) och som alla andra. Har egentligen bara varit ett fåtal som flugit i sommar och dom har tydligen flugit med förstånd så filmen speglar bra vårt liv på fältet men nu blir det nytt år så ingen vet hur 2013 filmen kommer att se ut.

Än är inte hoppet ute för lite galenskaper.

Ålänning
2012-12-28, 21:24
Jag är ju den som filmar mest och gör de flesta filmerna, så det får nog bli Mr X och de andra dårarna som får ta på sig rosa baddräkter. Liksom, jag syns ju ändå inte när jag står bakom kameran. :-D

Jag trodde vi redan utrotat Calmato-flygen?! Ni har väl alla era kvar? :-D Bokis är väl den enda jag sett fått livet av en Calmato, inomhus, eller hur man nu ska säga. Iofs, jag vet om en fd RC-handlare här som har en oöppnad Calmato Trainer i garaget... Hm...

Weeser, jag tror lätt att du får Kalvin med dig på lite depron-destruction a La Hard Man style!!! Tror du int? ;-)

Ha råd? Ni har ju redan köpt flygen? Inte behöver ni köpa nya före det filmas. Ta dem ni har, så gjorde vi. :-)

En sak jag kom på... i början fick vi lära oss själva, det gick ju som det gick. Sen lärde sig de första flygarna hur man skulle göra. Dumma som vi var så gav vi som klubb en massa tips och lärdomar till de nya, istället för låta bli. <-- Flera flög sina första flygningar utan en enda incident. <--- Suck!

2012 kraschade jag bara med en filmheli och tricoptern fastande överallt men höll. Men inte minns jag nåt flyg heller.

Det var vääääldigt dåligt väder 2012. Det var jävlit störande.

Största problemet är nog manfallet. =( Men vårt fält går runt ekonomiskt i alla fall.

Och som Mr X säger... filmen återspeglar hur året har varit. Så jo... det vart "årsfilmen". Sorry...

Men 2013!!! Då @£$#¤%&!!! Jag har för mycket RC... det kan jag nog göra nåt åt... hoppas nån hakar på!!!

Mr X
2012-12-28, 22:38
Men 2013!!! Då @£$#¤%&!!! Jag har för mycket RC... det kan jag nog göra nåt åt... hoppas nån hakar på!!!

I'm On men rosa baddräkt vete tusan om du får se mig i en sån :girl_cray3:

Ålänning
2012-12-29, 11:34
Det blev krismöte online igår och det ser ut som att 2013 blir ett annorlunda år. =) Dels får vi roligt cch dels får ni se det. Win-win-situation!!!

Det blir nog Projekt: Skoj med hög risk för ofrivilliga avverkningar (våga satsa för att vinna).

Men det finns en plan i det hela, som inte direkt utgör det vanliga... Obs! Vi kommer under inga omständigtheter leverera något till er under falska förhoppningar förän det defacto finns något värt att visa. ;-) Nu måste jag skynda mig skrida till verket! Hoppas ni på andra sidan kan åstadkomma något med era kunskaper också, det finns potential. ;-)

Regel Nr 1 2013: Låt nybörjarna vara nybörjare! =)

bem
2012-12-29, 12:46
Regel Nr 1 2013: Låt nybörjarna vara nybörjare! =)

Där slog du huvet på spiken.
Lite får de offra sig för "filmkonsten".
Ser redan fram mot 2013 år film.
Nu gäller det för Er att hitta nya friska krafter som vill lära sig flygandets ädla konst a la RC Åland :sarcastic:
Lycka till!

/Bo